اخبار داغ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تنها از ۲۰ درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود / ضرورت استفاده از فضای مجازی برای اشتغال و ارتقای علمی کشور

تنها از ۲۰ درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود / ضرورت استفاده از فضای مجازی برای اشتغال و ارتقای علمی کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: تنها از 20 درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود و سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون می‌باشد که از این میزان تنها حدود 5 درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب می‌باشد که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور صبح امروز در جلسه شورای اداری گناباد که در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی می‌باشد لذا باید هر کاری که در کشور انجام می‌شود دارای پیوست فرهنگی باشد و به زیرساخت‌های فرهنگی توجه شود در غیر این صورت توسعه کشور با توسعه سایر کشورهای هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

محمود واعظی بابیان اینکه تنها از 20 درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود، افزود: سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون می‌باشد که از این میزان تنها حدود 5 درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب می‌باشد که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد رسیده است.

,

وی ادامه داد: علاوه بر حفظ حریم خصوصی و امنیت شبکه در فضای مجازی باید از این پتانسیل برای توسعه، اشتغال و ارتقای علمی کشور استفاده کرد.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور یکی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصاد دانست و افزود: به دلیل گستردگی جغرافیایی کشور و خشک‌سالی‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه نظام و دولت معیشت مردم، اشتغال و اقتصاد است.

,

واعظی افزود: در همین راستا یکی از اهداف دولت گسترش توسعه اقتصادی و حل مشکلات کنونی کشور بود و نگاه به سیاست خارجی در همین راستا بود چراکه در دوران تحریم صادرات نفتی محدود و جابه‌جایی پول ممکن نبود.

,

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های رونق اقتصادی تصریح کرد: شاید این شاخص‌ها در سر سفره مردم تغییری ایجاد نکرده باشد ولی کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند با این جهتی که پیش می‌رود بسیاری از مشکلات در آینده حل می‌شود.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به شرایط کنونی گناباد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و تصریح کرد: برای اینترنت نسل سوم و چهارم در گناباد 128 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و تا پایان 6 ماهه اول سال 1396 بااعتباری بالغ‌بر 210 میلیارد ریال تمامی شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردار و زیرساخت‌های لازم در بخش روستایی تأمین می‌شود.

,

واعظی ادامه داد: با توجه به اینکه گناباد شهری دانشگاهی است استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم می‌باشد و در این راستا گفت‌وگوهای با مراکز آموزش عالی گناباد در این سفر انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه