اخبار داغ

الگوی سوم و نه شرقی و نه غربی؛

الگوی زن امروز کاتالوگ الهی است یا مدعیان ۸مارس

الگوی زن امروز کاتالوگ الهی است یا مدعیان ۸مارس
خداوند زن را که آفرید ، کاتالوگ استفاده اش را هم داد و امروز چرا باید ما به تبعیت از غرب و شرق اگر هم ظلمی جایی دیده شده با افکار بی بته آنان حلش کنیم و سراغ کاتالوگ الهی خویش نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرنیان گیل، صدیقه قاسمی در یادداشتی نوشت: در روزهایی که مزین است به میلاد بانوی سراسر کمال و اسوه زنان عالم که براستی برای زندگی دیروز و امروز و فردا الگوی زنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرنیان گیل,

و روز من و تو یعنی همین روز تا الگویی با آخرین ورژن در دست داشته باشیم و از آن پیروی کنیم.

,

دیروز و امروز و فردا ندارد تا زمانی که من زن خود را به میزان مقایسه می کشم و ارزش خویش را به مصداق برابری جنسیتی به زیر می کشم ظلم اول و آخر را خودم به خودم کردم.

,

ظلم مرد و زن ندارد ... پدر و برادر و شوهر زنان اگر امروز مرد هستند من زن کنارش بودم و الا مرد نمی شد.

,

اگر عطوفت مادرانه مادر نبود پسر رشد میکرد اما معنای عشق را نمی فهمید.

,

اگر مهربانی خواهرانه نبود برادر زندگیش ادامه داشت اما محبت را نمی چشید.

,

اگر وجود سراسر عشق زن به عنوان همسر برای مرد به عنوان شوهر نبود او نیز زندگیش ادامه می یافت اما شور و محبت و عشق و دلدادگی را حس نمی کرد.

,

مرد از دامن زن به معراج می رود ... و زنانی بودند و هستند و خواهند بود که مردانی را پرورش دادند که دیگران امروز به وجودشان می بالند و اگر دنیا بر دستان آن مرد بوسه زند آن مرد بر دامن مادر است که بوسه می زند.

, مرد از دامن زن به معراج می رود ... و زنانی بودند و هستند و خواهند بود که مردانی را پرورش دادند که دیگران امروز به وجودشان می بالند و اگر دنیا بر دستان آن مرد بوسه زند آن مرد بر دامن مادر است که بوسه می زند.,

و تو ای زن ! چه می شود که منزلتت را برای داشتن مقام اجتماعی به زیر می آوری که بگویی فقط "هستم"!!

,

مگر نبودی،نیستی و نخواهی بود؟ و این است ظلمی که تعریف شد و از آن واژه بی معنای برابری جنسیتی بیرون آمد و تو را تنزل داد .

,

و آیا اگر مردی به او ظلم شود _ پدر و برادر و همسر تو _ باز هم می گویی که فقط به من زن ظلم شده؟!!

,

روز پدر نزدیک است و چه پدرانی که امروز سرشکسته غیر خود هستند و اصلا دیده نمی شوند و فرصت زندگی برای خود را نیز ندارند .

, روز پدر نزدیک است و چه پدرانی که امروز سرشکسته غیر خود هستند و اصلا دیده نمی شوند و فرصت زندگی برای خود را نیز ندارند .,

واژه ظلم بر زن را علم کردند تا  مثل حقوق بی بشر سازمان ملل بگویند ما به فکرتان هستیم.

,

و چه جالبتر اینکه مردانی هم ابراز همدردی می کنند ... و این معنایی جز مضحک بودن افکار فمنیست نیست؟

,

افکاری که ذهن همه را معطوف به مظلومیت زن کرد و با عواطف من وتو بازی نمود تا خود را در یونسکو به نام 8مارس روز جهانی زن مبدل سازد.

,

و آنروز و در آن سرزمین ظلم و بیداد علیه زن بیداد می کرد و امروز داد زن بر سر حقوقی است که خود دو دستی تقدیم آنان کرد... آزادی جنسیش را ، قائل بودن محدوه و حصار امنیتش را ، پاکی وجودش را ... و امروز زن غربی حسرت زن ایرانی را می خورد.

,

و داستان در ایران اصلا آن چیزی نیست که در غرب هست و عده ای بر آن دامن می زنند تا صرفا مطرح شوند.

,

خداوند زن را که آفرید ، کاتالوگ استفاده اش را هم داد و امروز چرا باید ما به تبعیت از غرب و شرق اگر هم ظلمی جایی دیده شده با افکار بی بته آنان حلش کنیم و سراغ کاتالوگ الهی خویش نباشیم.

,

چطور برای داشتن آخرین ورژن از هر چیزی سرو دست می شکنیم اما در انسانیت زن امروز با داشتن الگویی کامل همچون زهرای مرضیه (س) دست روی دست گذاشته و خود را کوچک می کنیم .

,

بدان که الگوی من و تو به عنوان زن مسلمان خارج از حد تصور است "اگر بدانیم".

,

در حدیثی رسول اکرم(ص) خطاب به ابن مسعود فرمودند:

,

خداوند من و على[ علیه‏ السلام] را از نور عظمت و بزرگى خود خلق کرد: هزار سال قبل از آنکه سایر خلائق را بیافریند. زمانى که هیچ تسبیح و تقدیسى وجود نداشت.پس نور مرا شکافت و از نور من آسمانها و زمین را آفرید به خداى تبارک و تعالى قسم که من از آسمانها و زمین برترم.و چون نور على [علیه ‏السلام] را منتشر ساخت عرش و کرسى از نور او خلق گردید؛ به پروردگار قسم که على[ علیه ‏السلام] از عرش و کرسى افضل است.سپس نور حسن[ علیه‏ السلام ]را باز کرد و لوح و قلم از نور حسن[ علیه‏ السلام ] به وجود آمد و به خدا قسم که حسن [علیه ‏السلام] از لوح و قلم نیز برتر است.و چون هستى را از نور حسین [علیه ‏السلام] معطر کرد، بهشت و حوریان زیباروى از نور او پدیدار گشتند؛ واللَّه حسین[علیه‏ السلام] از حورالعین برتر است.سپس همه‏ ى هستى از شرق تا به غرب تاریک ماند. ملائکه بر پروردگار از آن همه تاریکى و ظلمت شکایت کردند و خواستند که پروردگار تاریکى را از ایشان برطرف کند. پروردگار در اجابت خواسته ‏ى آنان کلمه‏ اى فرمود، از آن کلمه روحى خلق گردید، سپس کلمه‏ اى دیگر فرمود و از آن کلمه نورى خلق شد پس آن نور را به آن روح اضافه کرد و آن را در بلندترین مکان عرش قرار داد. همه‏ ى عالم از شرق تا به غرب نورانى شد. آن روح آمیخته به نور خلق شده از لطف پروردگار کسى نیست، جز فاطمه زهرا[علیها السلام] و به همین دلیل او را زهرا[ علیها السلام] نامیدند زیرا نورش آسمانها را روشن ساخت...(1)

, سپس همه‏ ى هستى از شرق تا به غرب تاریک ماند. ملائکه بر پروردگار از آن همه تاریکى و ظلمت شکایت کردند و خواستند که پروردگار تاریکى را از ایشان برطرف کند. پروردگار در اجابت خواسته ‏ى آنان کلمه‏ اى فرمود، از آن کلمه روحى خلق گردید، سپس کلمه‏ اى دیگر فرمود و از آن کلمه نورى خلق شد پس آن نور را به آن روح اضافه کرد و آن را در بلندترین مکان عرش قرار داد. همه‏ ى عالم از شرق تا به غرب نورانى شد. آن روح آمیخته به نور خلق شده از لطف پروردگار کسى نیست، جز فاطمه زهرا[علیها السلام] و به همین دلیل او را زهرا[ علیها السلام] نامیدند زیرا نورش آسمانها را روشن ساخت,

پس نه الگوی غربی نه الگوی شرقی و در این میان، الگوی سومی هم وجود دارد که می تواند راهگشا و هویت بخش باشد که در مقابل چشم همگان قرار دارد. در این الگو زنان هویتی متناسب با شخصیت و روحیات خود دارند.

,

زن مسلمان ایرانی نمونه موفق این الگو است که در مقابل چشم همگان قرار دارد. در این الگو زنان هویتی متناسب با شخصیت و روحیات خود دارند به طوریکه هم حضور موثری در خانواده دارد و هم از حضوری آگاهانه در اجتماع و سیاست برخوردار است.(2)

,

منبع:

,

(1)بحارالانوار، ج 40، ص 43،نویسنده، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏،ناشر، دار إحیاء التراث العربی‏،سال چاپ، 1403 ق‏،نوبت چاپ، دوم.

,

(2) مقام معظم رهبری در پیامی به اولین کنگره 7 هزار زن شهید در 16اسفند 1391.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه