اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

گالیکش و خراسان شمالی نمایشگاه و بازارچه مشترک نوروزی دایر می‌کنند

گالیکش و خراسان شمالی نمایشگاه و بازارچه مشترک نوروزی دایر می‌کنند
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: نمایشگاه و بازارچه نوروزی مشترک شهرستان گالیکش و استان خراسان شمالی در محدوده دشت شهرستان مانه و سملقان دایر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه ابراهیم کریمی در گالیکش گفت: باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم تا استان گلستان و شهرستان گالیکش به مقصد گردشگری تبدیل شود. اگر بناست گردشگری در توسعه گالیکش تأثیرگذار باشد و بیکاری را برطرف کند باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهرستان در این زمینه ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: کم‌هزینه‌ترین و راحت‌ترین مسیر رسیدن به توسعه پرداختن به گردشگری است؛ در این راه اگر در شهرستان امکان اقامت و ظرفیت‌های پذیرایی از مسافر را نداشته باشیم گردشگران هیچ فایده‌ای برای ما ندارند.

,

کریمی گفت: پس از گرگان شهرستان گالیکش بیشترین آمار اقامت گردشگر را در گلستان دارد. اقامت گردشگران در گالیکش تنها برای یک‌شب است و هیچ آثار اقتصادی برای این شهرستان ندارد. گردشگر زمانی آثار اقتصادی برای گالیکش دارد که یک روز در این شهرستان بماند.

,

کریمی با اشاره به اینکه ماندگاری مسافر اصلی‌ترین موضوعی است که در گالیکش به دنبال آن هستیم گفت: ایجاد مراکز بومگردی، ایجاد ظرفیت‌های گردشگری و توجه به روستاهای هدف گردشگری کمک می‌کند ماندگاری مسافر در گالیکش افزایش یابد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: نوروز 94 حدود 304 هزار نفر در گلستان اقامت کردند؛ با تلاش‌های انجام‌شده این تعداد در نوروز 95 به 525 هزار نفر رسید. امید است در نوروز 96 اقامت گردشگران در گلستان به یک‌میلیون نفر برسد.

,

به گفته وی دو سال گذشته نوروز با ایام فاطمیه تقارن داشتیم اما نوروز امسال این‌گونه نیست و از مجموعه شهرستان بخصوص شهرداری گالیکش انتظار داریم این شهر را به‌گونه‌ای آماده و تزیین کنند تا جاذبه لازم برای ایستایی مسافر را داشته باشد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: ایام نوروز امسال نمایشگاه و بازارچه نوروزی مشترک شهرستان گالیکش و استان خراسان شمالی در محدوده دشت شهرستان مانه سملقان دایر می‌شود.

,

کریمی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در بخش مراکز اقامتی، هتل‌ها و میهمان پذیرهای استان برای اسکان مسافر داریم. امسال در ستاد خدمات سفر استان و شورای آموزش‌وپرورش مصوب شده آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را معطوف اسکان فرهنگیان کند تا مراکز اقامتی نیز از جذب گردشگران بی‌نصیب نباشند. در صورت نیاز از آموزش‌وپرورش درخواست می‌شود برای اسکان دیگر هم‌وطنان نیز اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه