اخبار داغ

خروش انقلابی علما و مردم خراسان جنوبی در نمازجمعه؛

ایجاد نشاط در جامعه با حل مشکلات مردم است/ جای پرویزی در خراسان جنوبی نیست/ ادامه تحصن علما تا عزل استاندار

ایجاد نشاط در جامعه با حل مشکلات مردم است/ جای پرویزی در خراسان جنوبی نیست/ ادامه تحصن علما تا عزل استاندار
ائمه جمعه خراسان جنوبی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بر عزل استاندار خراسان جنوبی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، نمازجمعه این هفته در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی برگزار شد. نمازجمعه این هفته، به دلیل تحصن ائمه جمعه، روحانیون و مردم خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی و سکوت هیئت دولت، توسط ائمه جمعه موقت خوانده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، نمازجمعه این هفته در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی برگزار شد. نمازجمعه این هفته، به دلیل تحصن ائمه جمعه، روحانیون و مردم خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی و سکوت هیئت دولت، توسط ائمه جمعه موقت خوانده شد.,

جای پرویزی در این استان نیست

, جای پرویزی در این استان نیست, جای پرویزی در این استان نیست,

حجت الاسلام و المسلیمن ارمغان امام جمعه موقت اسفدن در خطبه‌های نمازجمعه گفت: تحصن و تجمع تا عزل استاندار ادامه دارد و هر کسی بجای این استاندار می بود و این حرکت مردم و ائمه جمعه را می دید  باید شبانه از این استان می  رفت.

, امام جمعه موقت , امام جمعه موقت , اسفدن, اسفدن,

وی افزود: در استان ولایت مدار ما، مردم استانداری که طبق صریح قرآن دارای صفات منافقین باشد و بر خلاف نماینده ولی فقیه حرکت کند  نمی خواهند و آقای استاندار،جای شما اینجا نیست.

,

امام جمعه موقت اسفدن اظهار کرد: بالاترین مقام اجرایی دولت در استان  یک روز می گوید که یادواره شهدا برگزار نشود  یا هم اگر می خواهید برگزارکنید تا انتخابات برگزار نشود! چرا فقط تا انتخابات برگزار نشود ؟ چرا متوجه نیستید که هر پست و مقامی که دارید از خون شهداء دارید.

,
وی با بیان اینکه برخی در استان خراسان جنوبی  می خواهند که تفکر مردم را عوض کنند تصریح کرد: مردم استان خراسان جنوبی جزء دینداری و ولایت مداری تفکری  ندارند که بخواهید شما عوض کنید و در کشور هم چنین تفکر که ضد دین باشد وجود ندارد.
,
 
,
ائمه جمعه و روحانیون متحصن پیش مرگان نظام هستند
, ائمه جمعه و روحانیون متحصن پیش مرگان نظام هستند, ائمه جمعه و روحانیون متحصن پیش مرگان نظام هستند,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین دلدار امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه گفت: این روزها شاهد مسائلی در استان بودیم و نکته ای که آقای استاندار بر آن تکیه کردند نشاط و خوشحالی مردم است و هیچ کس با نشاط و خوشحالی مخالف  نیست اما اینکه نشاط و خوشحالی از چه راهی ایجاد شود؛ رهبر معظم جواب این سوال را داده است و فرمودند که "هیچ چیز جز خدمت صادقانه مردم را خوشحال نمی‌کند".
, امام جمعه موقت بیرجند, امام جمعه موقت بیرجند,
 
,
وی افزود: پلیس اماکن با پلیس راهنمایی رانندگی چه فرقی دارد و هر دو وظیفه دارند خدمت کنند و چرا پلیس اماکن را برای انجام وظیفه اش ملامت می کنید.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: آقای استاندار مطالب صحیح و غلط در هم تنیده گفته اند و علما نیز حساسیت نشان دادند و ما انتظار داشتیم که ایشان عذرخواهی کنند.
,
 
,
دلدار با تاکید بر اینکه کلام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همه جا فصل الخطاب است، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه به طور واضح و روشن موضع گیری کرده اند  اما چرا معاون استاندار حرف های نا روا زده اند؟
,
 
,
وی تصریح کرد: روحانیون و ائمه جمعه ای که در تحصن جمع شدند به حزبی وابسته نیستند و اینها پیش مرگان نظام هستند.
,
 
,
به استاندار تذکر دادم
, به استاندار تذکر دادم, به استاندار تذکر دادم,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی اصفهانی امام جمعه قاین در خطبه‌های نمازجمعه گفت: در جریان سفر وزیر بهداشت به شهرستان قاین، من به آقای استاندار در خصوص وقایع پیش آمده در استان تذکر دادم و توصیه کردم که برای یک امری  که پیش آمده و مدتی است استان را درگیر کرده است عذرخواهی کنند و غائله را بخوابانند که امیدوارم این موضوع هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
, امام جمعه قاین, امام جمعه قاین,
 
,
جای این استاندار با این تفکرات طاغوتی در استان انقلابی نیست
, جای این استاندار با این تفکرات طاغوتی در استان انقلابی نیست, جای این استاندار با این تفکرات طاغوتی در استان انقلابی نیست,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین مهدی غلامی امام جمعه موقت فردوس در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به تحصن طلاب و ائمه جمعه و جماعات در مرکز استان و حمایت برخی از افراد از استاندار گفت: مهم ترین علت این تحصن عدم توجه استانداربه  نصایح بزرگان وعلماست آقای استاندار درصدد تغییر تفکر مردم استان است.
, امام جمعه موقت فردوس, امام جمعه موقت فردوس,
 
,
وی ادامه داد: این تجمع و تحصن برای درد دین اسلام وانقلاب است و چرا برخی ها از افرادی دفاع می کنند که تفکرات پهلوی و طاغوتی دارند؟
,
 
,
امام جمعه موقت فردوس خطاب به استاندار گفت: آقای استانداراز اول انقلاب تا به اکنون اگر فتوای یک مرجع وعالم جهت حلیت رقص دارید بیاورید چطور شما به عنوان شخص اول دولت در استان مجوز رقص و اختلاط را صادرمی کنید؟
,
 
,
وی به حضور قائم مقام وزیر کشور اشاره کرد وگفت: قائم مقام وزیر کشور در بین متحصنین در حالی حضوریافت که شرط گذاشته بود که شعارندهند و حتی کلمه احسنت را نیز نگویند اما همه بدانند که این تحصن با حمایت مردم انقلابی و دانشجویان تا عزل استاندارادامه خواهد داشت.
,
 
,
امام جمعه موقت فردوس با اشاره به این که اهمیت حضور علما و جلوگیری از بدعت ها توسط عالمان گفت: انتظار می رفت از امام جمعه بیرجند که در تحصن شرکت کنند این عدم حضور دومعنا دارد یا این که تحصن را قبول ندارندو یا این که با حرف های نسجیده استاندار اعلام موافقت می کنند.
,
 
,
غلامی در خصوص شایعات مبنی برعدم برگزاری نماز های جماعت در شهرستان گفت: چه کسی می گوید که ائمه جماعات نماز را رها کردندائمه جمعه وجماعت چون در تحصن حضور داشتند در برخی از مساجد نماز به جماعت برگزار نشده است این ائمه جمعه وجماعات در میدان میدان امر به معروف و نهی از منکر و بدعت ها نمازی باشکوه برگزارکردند.
,
 
,
وی تاکید کرد: جای این استاندار با این تفکرات طاغوتی در استان انقلابی نیست این استاندار باید برود در جایی که با تفکراتش آزاد باشند.ما همچنان ایستاده ومقاومت خواهیم کرد.
,
 
,
امام جمعه موقت فردوس گفت: فرمانداران و افرادی که از استاندارحمایت می کنند بدانند که ما هیچ گاه از اسلام وانقلاب هرگز دست برنخواهیم داشت.
,
 
,
غلامی ضمن توصیه به تقوا وصبر گفت: خداوند تقوا را در کنار صبر قرارداده است و فموده هرکس که می خواهد در زمره نیکوکاران قرارگیرد باید در کنار تقوا صبر پیشه کند.
,
 
,
وی در ادامه ضعف وسستی در عقاید مردم، پراکندگی ، تفرقه و پاشیده شدن بذر اختلاف، تبدیل امید و آروزهای مسلمانان به ناامیدی ،بی حرمتی به حریم پیغمبر، نفاق ودورویی، کم رنگ شدن دین ومعنویت، ابتلا مردم به بی تفاوتی و بی اعتنایی،ابلتلا مردم به وسوسه های شیطانی ، بی توجهی به ارزش ها و مسائل دینی ، پیمان شکنی برعهد و پیمان و شتاب در حرف های بی ریشه را از جمله صحبت های سیاسی حضرت زهرا در خطبه فدکیه و پیامدهای رحلت پیامبر عنوان کرد وگفت: این شرایط در زمان حال نیز در صورتی که جامعه از جانشینان پیامبر و ولایت جدا شود اتفاق خواهد افتاد.
,
 
,
امام جمعه موقت فردوس در ادامه تاکید کرد: جامعه اسلامی که درآن تبعیض دست درازی به بیت المال و مسائل ضد اخلاقی داشته باشد نمیتواند الگوی برای دیگر جامعه های اسلامی و جوامع بشری باشد و این همان نقشه استکبار است.
,
 
,
ایجاد نشاط در جامعه با حل مشکلات مردم است
, ایجاد نشاط در جامعه با حل مشکلات مردم است, ایجاد نشاط در جامعه با حل مشکلات مردم است,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف‌پور امام جمعه موقت سرایان در خطبه‌های نمازجمعه گفت: مسئولان باید بدانند که مطرح کردن این طور مسائل جایگاهی در بین مردم متدین و مومن استان خراسان جنوبی ندارد و وظیفه همگان است که در راستای  انجام امر مهم و واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر با هنجارشکنان حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام و دستورات دین مبین اسلام به مقابله برخیزند.
, امام جمعه موقت سرایان, امام جمعه موقت سرایان,
 
,
وی افزود: متاسفانه درحال حاضر مسائلی از سوی برخی مسئولان مطرح می‌گردد که گاها اظهار می‌دارند که برگزاری کنسرت‌های موسیقی و رقص‌های مختلط موجب نشاط مردم در جامعه می‌گردد که در جواب باید گفت آنچه که امروز مردم ایران اسلامی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مسائل معیشتی و عدم اشتغال جوانان و رکوداقتصادی و فسادهای مالی و گرانی است.
,
 
,
امام جمعه موقت سرایان اظهار کرد: اگر مسئولان می‌خواهند جامعه را وارد نشاط و شادابی کنند باید سعی کنند که معضل مهم بیکاری، تورم و گرانی و رکود اقتصادی بازار، مشکل جاده‌های مرگ و اعتیاد را رفع کنند.
,
 
,
تجمع به وجود آمده در مرکز استان صرفاً دینی بوده و ربطی به مسائل سیاسی ندارد
, تجمع به وجود آمده در مرکز استان صرفاً دینی بوده و ربطی به مسائل سیاسی ندارد, تجمع به وجود آمده در مرکز استان صرفاً دینی بوده و ربطی به مسائل سیاسی ندارد,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین عرب امام جمعه موقت سربیشه در خطبه‌های نمازجمعه گفت: در دین مبحث شادمانی را داریم و همه ما موظف هستیم در جهت ایجاد روحیه شاد تلاش کنیم اما صحبتهای مطرح شده راجع به شادی نبوده و یک فتوای  غیر دینی است.
, امام جمعه موقت سربیشه, امام جمعه موقت سربیشه,
 
,
وی با بیان اینکه اگر ائمه جمعه، روحانیون و متدینین اجازه اعتراض به اینگونه مسائل را ندارند پس چه کسی باید به این مسائل بپردازد؟ افزود: برخی از افراد به صرف وابسته بودن به یک حزب و جناح حمایت می‌کنند اما اعتراض و تجمع به وجود آمده  در مرکز استان صرفاً دینی بوده و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.
,
 
,
خطیب موقت جمعه سربیشه به حرکات ناهنجار یک گروه کویر نوردی در یکی از شهرهای استان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید اقدام عملی خود را در خصوص این موضوع نشان دهند.
,
 
,
عرب با بیان اینکه معاون وزیر کشور برای رفع مشکل به این استان سفر کرده و در جمع تجمع کنندگان نیز حاضر شده اما ایراد سخن نکرده بود، خاطرنشان کرد: همچنین معاون وزیر با نماینده ولی فقیه نیز دیداری داشته و گفته اند که این حرکت اشتباه بوده و نماینده ولی فقیه نیز خواستار عذر خواهی هستند که این موضوع تاکنون صورت نگرفته است.
,
 
,
 
,
 
انتهای پیام/
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه