اخبار داغ

صادرات ۵ میلیون تنی نفت ایران به روسیه

صادرات ۵ میلیون تنی نفت ایران به روسیه
حجم خرید نفت از ایران بر اساس توافق سواپ نفت در برابر کالا ممکن است به 100 هزار بشکه در روز و حدود 5 میلیون تن در سال برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقتصادآنلاین، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد، حجم اولیه خرید نفت روسیه از ایران بر اساس طرح نفت در برابر کالا ۵ میلیون تن در سال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد، حجم اولیه خرید نفت روسیه از ایران بر اساس طرح نفت در برابر کالا 5 میلیون تن است.

,

نواک گفت، حجم خرید نفت از ایران بر اساس توافق سواپ نفت در برابر کالا ممکن است به 100 هزار بشکه در روز و حدود 5 میلیون تن در سال برسد.

,

وی افزود، هماهنگی در مورد شرایط این موافقتنامه ادامه دارد.

,

وزیر انرژی روسیه در حاشیه کنفرانس انرژی سراویک گفت: «حدود 100 هزار بشکه در روز (از ایران وارد خواهد شد) در حالی که این رقم سالانه حدود 5 میلیون تن خواهد بود.»

,

«در حال حاضر ما داریم در این مسیر کار می کنیم. ما امیدواریم که این (هماهنگی شرایط) در آینده نزدیک به اتمام برسد.»

,

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در ماه گذشته میلادی گفته بود که کشورش یک موافقتنامه فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به روسیه امضا خواهد کرد.

,

جذابیت این مکانیزم برای ایران در دوران تحریم های غرب بسیار بالا بود، زیر در آن دوران ایران نمی توانست آزادانه نفت خود را در بازارهای بین المللی به فروش برساند.

,

نواک پیشتر گفته بود، ایران و روسیه می توانند به رغم لغو تحریم ها باز هم توافق «نفت در برابر کالا» را اجرایی کنند

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه