اخبار داغ

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم:

برکات معنوی سفر عتبات، در سبک زندگی دانشجویی مشهود است

برکات معنوی سفر عتبات، در سبک زندگی دانشجویی مشهود است
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: انسان می‌تواند در این سفر درد و دل‌های خودش را با امام بزرگوار خود در میان بگذارد و نیازهای خود را به ایشان عرضه بدارد و در طول عمر خویش تبعات مثبت و خوشایند این دیدار معنوی را در خود ببیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کهتری در گفتگو با خبرنگار ایران روشن در رابطه با اعزام دانشجویان قم به عتبات عالیات اظهار داشت: طبیعتاً در ایام جوانی ظرفیت‌هایی برای انسان وجود دارد که باید آن‌ها را قدر دانست و شاید بتوان گفت این ظرفیت‌ها در هیچ دوره‌ای از ایام عمر به این شکل وجود نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن , ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: یکی از آن ظرفیت‌ها، بحث ارتقاء معنوی و پیوندی است که دانشجویان می‌توانند با ساحت معصومین (ع) و فضاهای معنوی برقرار کنند. طبیعتاً یکی از بهترین فضاها برای اینکه این ارتباط برقرار بشود، عتبات عالیات، حضور در محضر اولیاء خدا، کربلا، نجف و اماکن مقدسه است.

,

وی یادآور شد: این موضوع به تجربه ثابت‌شده است که وقتی دانشجویان در این‌گونه فضاها حضور پیدا می‌کنند، ناخودآگاه تحولی معنوی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد که حتی خودشان نیز آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.

,

کهتری با تشبیه امام معصوم (ع) به پدری مهربان افزود: قرار گرفتن در فضایی که بسیاری از عاشقان اهل‌بیت (ع) در آنجا حضور دارند و فضای انس و ارتباط پدر گونه در آنجا برقرار است.، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. انسان در آنجا احساس می‌کند در کنار یک پدر مهربان قرارگرفته است.

,

وی خاطرنشان کرد: امام (ع) در تمام طول زندگی انسان با قلب و فطرت او همراه بوده است اما انسان به دلیل مشغله‌های روزانه‌ای که دارد، نتوانسته است یک ارتباط قوی با امام خویش برقرار کند. در این سفر معنوی، یک فرصت خلوت و تمرکز ایجاد می‌شود تا انسان بتواند با آن امام و پدر مهربان خود بیشتر آشنا و مأنوس شود.

,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در خاتمه اشاره کرد: انسان می‌تواند در این سفر درد و دل‌های خودش را با امام بزرگوار خود در میان بگذارد و نیازهای خود را به ایشان عرضه بدارد و در طول عمر خویش برکات مثبت و خوشایند این دیدار معنوی را در خود ببیند.

,

گفتنی است اعزام دانشجویان به عتبات دانشجویی، از بهمن‌ماه سال جاری آغازشده است و تا روز دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه