اخبار داغ

اخبارویژه روزنامه‌های 22 اسفند؛

دولت پیگیر شکایت از نمایندگان منتقد!/ تخفیف 7 هزار میلیاردی دولت درباره یارانه‌ها/ تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای

دولت پیگیر شکایت از نمایندگان منتقد!/ تخفیف 7 هزار میلیاردی دولت درباره یارانه‌ها/ تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کیهان

, کیهان, کیهان,

از قدرت حضور مردم در انتخابات دیپلماسی التماسی در نمی‌آید

, از قدرت حضور مردم در انتخابات دیپلماسی التماسی در نمی‌آید,

محمد جواد ظریف می‌گوید اگر حضور مردم در سال 92 نبود، غربی‌ها هیچ وقت پای میز مذاکره نمی‌آمدند.

,

وزیر امور خارجه در مراسم رونمایی از پرتال این وزارت گفت: یکی از منابع قدرت ملی این است که ما حرفی برای گفتن داریم و در سیاست‌هایمان استقلال داریم و به شرق و غرب وابسته نیستیم. این به این معنی نیست که ما مخالف غرب و شرق هستیم، بلکه یعنی برای تصمیم‌ها به آنها نگاه نمی‌کنیم ما برای این فرصت ویژه‌ای که داریم مرهون حضور و فداکاری مردم و مقاومت آنهایی هستیم که به ما نشان دادند، ایستادگی و مقاومت می‌کنند و این قدرت را به نمایندگان‌شان در حوزه رسانه و دیپلماسی می‌دهند که با افتخار در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشند و این عامل قدرت و نفوذ باشد.

,

وی با بیان اینکه رهبری در انتخابات از همه مردم خواستند که پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، افزود: ما در آستانه سالی هستیم که مردم با حضورشان به حاکمیت و دولت اقتدار می‌دهند. اگر حضور مردم در سال 1392 نبود هیچ وقت غربی‌ها پای میز مذاکره نمی‌آمدند برخی به غلط فکر می‌کنند ایران بعد از سال 92 پای میز آمد بلکه ما همیشه آماده مذاکره بودیم این غربی‌ها بودند که فهمیدند تحریم‌ها مردم را از حاکمیت جدا نمی‌کند البته حتماً اثر اقتصادی داشت اما در رسیدن به اهدافش شکست خورد.

,

درباره سخنان آقای ظریف باید گفت اولاً غربی‌ها از سال‌های 1385-6 با مشاهده پیروزی‌های ایران دنبال مذاکره با ایران بودند و حتی در مقاطعی نیز پای توافق آمدند اما اتفاقاتی مانند آشوب نیابتی سال 88 و سپس دادن گرای تحریم‌های اقتصادی به دشمن (که در سال 90-91 کلید خورد) در کنار اشاره جریان غربگرا مبنی بر اینکه غربی‌ها برای توافق دست نگه دارند، توافق را منتفی کرد.

,

ثانیاً ایستادگی و مقاومت مردم هر قدر بر قدرت ملی افزود، مواضع برخی سیاسیون و مدیران باعث القای ضعف در برابر دشمن شد. به عنوان مثال وقتی آمریکا کدخدا معرفی و خزانه خالی اعلام شد و ادعا گردید که بدون رابطه و مذاکره با آمریکا نمی‌شود سر کرد و یا به قول آقای ظریف آمریکا توانی دارد که ظرف 5 دقیقه می‌تواند تمام ظرفیت دفاعی و نظامی ما را نابود کند، آمریکا و غرب در محاسبات خود به خطا افتادند و طلبکار شدند. برآیند همین مواضع منفعلانه باعث شد رادیو فرانسه مهر ماه 92 تصریح کند دولت ایران قیافه بدهکار مشتاق معامله و آماده فروش حقوق ملی را به خود بگیرد بنابراین اگر غرب کمی تعلل کند، دولت ایران آماده فروش به قیمت پایین‌تری است.

,

اگر انتخابات در سال 88 یا 92 یا هر موقعیت دیگری به اعتبار حضور یکپارچه مردم، موجب قدرتمندی کشور در سیاست خارجی شده است، از آن سو تبدیل سیاست خارجی به عنوان ابزار رقابت‌های انتخاباتی موجب تضعیف قدرت ملی شده است؛ چنان که آقای ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا با بیان این سخنان موجب طمع دشمنان ملت ایران شد.

,

«ما روندی را شروع کردیم که هدف آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند؛ مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا 16 ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما پاسخ دهند. قبلاً در سال‌های 2004 و 2005، توافق‌هایی کردیم که از جانب اتحادیه اروپایی رد شد... در آن زمان مردم با انتخاب رئیس جمهوری متفاوت به دلیل شکست (در مذاکرات) به ما پاداش دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد. حالا بار دیگر من زنده شده‌ام. به نظر من جامعه بین‌المللی و بویژه غرب در انتقال پیامی که می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند... من فکر می‌کنم مردم ایران پاسخ خود را در صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.».

,

با قبیل این ادبیات التماسی و منفعلانه معلوم بود که آمریکا و غرب دلیلی نمی‌دیدند از موضع احترام با دولت ایران معامله کنند.

دولت، پیگیر شکایت از نمایندگان منتقد!

,
,
, دولت، پیگیر شکایت از نمایندگان منتقد!,

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از شکایت دولت علیه نمایندگان مجلس خبر داد!

,

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری درباره ادعای انفعالی در قبال برخی نمایندگان گفت:‌ دولت از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کند. ابزاری که دارد این است که به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این موارد را اعلام کند که معاونت حقوقی دولت این کار را انجام می‌دهد.

,

امیری افزود: در مواردی هم دولت ناچار است که از طریق معاونت حقوقی در دستگاه قضایی طرح شکایت کند. این کارها هم در حال انجام است. مواردی که در حوزه صلاحیت و اختیارات دولت است انجام می‌شود البته باید جزئیات آن را از آقای انصاری سوال کنید اما مواردی در مورد شکایت دولت از نمایندگان وجود دارد که معاونت حقوقی پیگیر آن است.

,

معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کند اما اینکه چقدر مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد در صلاحیت دولت نیست.

,

یادآور می‌شود معاون پارلمانی رئیس‌جمهور 29 تیر 95 نیز در سخنانی قابل تامل گفته بود: نباید از جهت مجلس برای رئیس‌جمهور و وزرا دغدغه ایجاد شود. سوالات بی‌جای نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود. فقط صدای دولت و رئیس‌جمهور باید شنیده شود.(!)

آرمان: دولت حذف یارانه‌ها را به بعد از انتخابات موکول کرده است

,
,
, آرمان: دولت حذف یارانه‌ها را به بعد از انتخابات موکول کرده است,

دولت پس از انتخابات اقدام به حذف یارانه‌ها می‌کند.

,

روزنامه آرمان از قول وحید شقاقی کارشناس اقتصادی، از شکست رفراندوم یارانه‌ای دولت خبر داد و نوشت: این دولت در اوایل فعالیت خود اقدام به فرهنگسازی برای حذف داوطلبانه افرادی که نیازمند یارانه نیستند کرد، اما رفراندوم یارانه‌ای موفق عمل نکرد و بیش از 95 درصد مردم خواستار دریافت یارانه شدند.

,

در برهه‌های مختلف زمانی هم دولت تلاش کرد تا بخشی از دهک‌های درآمدی بالا را از دریافت یارانه منصرف یا اسم آنها را از لیست دریافت یارانه حذف کند، اما به دلیل بحث عدم وجود بانک اطلاعاتی منسجم در کشور و همچنین احتمال خطایی که برای حذف یارانه‌ها وجود داشت، دولت تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.

,

وی با بیان اینکه دولت نتوانست بیش از 6 میلیون نفر را حذف کند، افزود: بحث یارانه‌ها با بحث اقتصاد سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری سال 96 عجین شده است و دولت یازدهم در شرایط کنونی که به انتخابات نزدیک است، اقدام به حذف یارانه‌ها نمی‌کند، چرا که اقتصاد کشور اقتصاد سیاسی است. من معتقد هستم که اگر این دولت یا هر دولت دیگری در انتخابات پیروز شود اقدام به حذف یارانه‌ها می‌کند و به نظر می‌رسد از نیمه دوم سال آینده شاهد حذف دهک‌های بیشتری از یارانه‌بگیران در کشور باشیم.

بهار: باید نگران چشم اسفندیارهای روحانی بود

,
,
, بهار: باید نگران چشم اسفندیارهای روحانی بود,

یک روزنامه اصلاح‌طلب با اظهار نگرانی درباره سرنوشت روحانی در انتخابات نوشت سال 95 سال درخشانی برای روحانی نبود.

,

روزنامه بهار در تیتر اول خود تحت عنوان «نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها/ باید نگران چشم اسفندیارهای روحانی بود» بر پایین بودن محبوبیت روحانی در برخی شهرها تأکید کرد. این روزنامه همچنین از قول فیاض زاهد نوشت سال 95 سال درخشانی برای دولت روحانی نبود.

,

وی در پاسخ این سؤال که «ممکن است به دستاوردهای اقتصادی برجام اشاره کنند، اینکه برجام در این مدت تا چه اندازه توانست انتظارات اقتصادی را پیش ببرد؟»، گفت: شاید پیش‌بینی دولت در حوزه بانکی متفاوت از چیزی بود که در سال 95 رخ داد و مسائل آن طور که پیش‌بینی می‌شد جلو نرفت.

هشدار روزنامه اعتماد نسبت به سرنوشت رشد اقتصادی

,
,
, هشدار روزنامه اعتماد نسبت به سرنوشت رشد اقتصادی,

یک روزنامه حامی دولت نسبت به سرنوشت رشد اقتصادی مورد ادعای دولت ابراز نگرانی کرد.

,

روزنامه اعتماد به قلم جمشید پژیان نوشت: زمانی می‌توان از یک رشد اقتصادی مشعوف شد که این رشد متوازن و بر اساس جهت‌گیری‌های درست باشد و رشد اقتصادی 9 ماهه امسال قطعاً این‌گونه نیست. این رشد نه از برنامه‌ریزی‌های درست که تنها بر اثر رفع تحریم‌ها به دست آمده و حاصل رشد صادرات نفت است، همین. سال آینده وضعیت دوباره دگرگون می‌شود...

,

مرکز آمار ایران در گزارشی رشد اقتصادی سه فصل سال جاری را 7/2 درصد محاسبه کرده است. این رقم، البته عددی مطلوب برای نرخ رشد اقتصادی است اما هنگامی که تأثیرات آن را در اقتصاد کشور نمی‌توان مشاهده کرد، چرایی آن تبدیل به یک علامت سؤال می‌شود. بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد بخش‌های مهمی چون مسکن و معدن در سال جاری، منفی بوده است و رشد بخش صنعت نیز کمتر از آن است که توجهی را جلب کند و مجموع رشد این سه بخش منفی است.

,

با این همه رشد بیش از 85 درصدی بخش نفت سبب می‌شود رقم رشد اقتصادی بالا باشد. البته این امر نشان دهنده بالا بودن نقش نفت در کلیت اقتصاد است که خود نگران کننده محسوب می‌شود.

,

این روزنامه افزود: علاوه بر این باید مد نظر داشت، نفت سهم چندانی در تأمین اشتغال کشور ندارد، از میان 22 میلیون کارکن، تنها 200 هزار نفر در بخش‌های مربوط به نفت فعال هستند. همچنین رابطه پسین و پیشین نفت با بخش‌های دیگر اقتصاد ایران هم ناچیز است و به همین دلیل رشد در این بخش، تنها در شاخص‌ها به چشم می‌آید و نه در زندگی.

,

در بخش کشاورزی رشد اقتصادی تنها به دلیل خرید تضمینی هنگفت دولت از زارعان گندم است. چند هزار میلیارد تومان صرف خرید گندم شد و با این همه رشد این بخش حدود پنج درصد است که از قضا نشان می‌دهد مشکلات بخش کشاورزی به اندازه‌ای بزرگ است که خریدهای هنگفت هم نمی‌تواند راهگشا باشد.

,

با بررسی جوانب مختلف باید گفت رشد سال 1395 به هیچ عنوان مایه مباهات نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد. اقتصاد همچنان درگیر رکود است و برای آن باید فکری اندیشید.

دولت عبور کرده اما بورس در قعر رکود دست و پا می‌زند!

,
,
, دولت عبور کرده اما بورس در قعر رکود دست و پا می‌زند!,

بر خلاف ادعای  مدیران دولتی مبنی بر عبور از رکود اقتصادی و ورود به فصل رونق، یک روزنامه حامی دولت از سقوط بورس به عنوان میزان‌الحراره اقتصاد کشور خبر داد.

,

روزنامه تعادل با اشاره به وضعیت بازار بورس نوشت:  بازار سهام همچنان در قعر رکود دست و پا می‌زند. چند هفته‌ای می‌شود که معاملات بازار کام سهامداران را شیرین نمی‌کند. در دوره کنونی همه کارشناسان بازار بر این نکته اتفاق‌نظر دارند که نه خریداران انگیزه‌ای برای خرید دارند و نه بازار قوتی برای رشد. هر چند انتظار می‌رفت شاخص بازار در ماه‌های منتهی به اسفندماه و بنابر انتشار سودهای پیش‌بینی شده سال آتی روند صعودی خود را آغاز کند اما داد و ستدهای بازار به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل حتی نتوانست از خط روند نزولی آذرماه عبور کند، واگرایی‌های منفی و ریزش‌های سنگین شاخص بازار گواهی بر این ادعا بود که بازار کنونی توان رشد چشمگیر را ندارد.

,

با این حال انتظار می‌رود هفته پایانی سال جاری نیز معاملات مانند هفته‌های اخیر، با داد و ستدهایی پر رخوت و بی‌رونق دنبال شود اما بازار سهام کنونی با این شرایط، سال آینده را چگونه آغاز خواهد کرد؟  هرچند پیش‌بینی روند بازار سهام در سال آینده وابسته به متغیرهایی است که کنش‌های لحظه‌ای و اثرات بلندمدت دارند (مانند ریسک‌های غیرسیستماتیک) اما از آنجایی که بازار سرمایه‌، ویترینی از اقتصاد کشور تلقی می‌شود، بی‌تردید تغییرات عمده در اقتصاد کشور را نیز می‌توان به بازار سرمایه تعمیم داد.

توضیح علی مطهری درباره یک خبر

,
,
, توضیح علی مطهری درباره یک خبر,


در پی درج یک خبر ویژه، آقای علی مطهری توضیحی به این شرح ارائه کرد:
«جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
با اهدای سلام، در بخش خبر ویژه شماره شنبه 21 اسفند آن روزنامه در مطلبی تحت عنوان «یادآوری بی‌بی‌سی به مطهری» نقد اینجانب به شورای نگهبان به صورت نادرست منعکس شده به طوری که گویی اینجانب با انطباق مصوبات مجلس با سیاستهای کلی نظام مخالفم، در حالی که سخن من این بود که فهرست مغایرتها با سیاستهای کلی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان ارسال می‌شود نباید بدون بررسی و بدون آنکه در شورا درباره آنها رأی‌گیری شود به طور یکجا به مجلس ارسال شود، بلکه پس از رأی‌گیری درباره تک‌تک آنها اگر مواردی را وارد دانستند به مجلس ارسال نمایند، زیرا مجلس در مسیر قانون‌گذاری خود فقط با یک نهاد طرف است و آن شورای نگهبان است و ما دو شورای نگهبان نداریم. تحلیل‌گر بی‌بی‌سی هم درست متوجه مقصود من نشده بود. ضمنا استناد کیهان به بی‌بی‌سی هم جالب توجه است.
مستدعی است این مطلب طبق قانون مطبوعات در اولین شماره آن روزنامه در همان محل عینا درج گردد. قبلا سپاسگزارم.»

,
,
,
,
,
,


کیهان: شبکه بی‌بی‌سی بارها از آقای علی مطهری به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرده و مواضع او را نوعا از موضع حمایت پوشش داده است. همین شبکه این‌بار به قلم حسین باستانی (از اصلاح‌طلبان متواری و بولتن‌نویس دفتر ریاست‌جمهوری در دوره خاتمی) نوشته است «از حدود 3 سال پیش شورای نگهبان اختیار رد مصوبات مجلس بر مبنای سیاست‌های کلی نظام را پیدا کرد و از قضا این فرآیند، با همراهی و حمایت‌ هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت صورت گرفت.»

,
,
خراسان
,
خراسان
, خراسان, خراسان,
تخفیف 7 هزار میلیاردی دولت درباره حساب یارانه ها
در حالی که بر اساس ابلاغیه مهرماه امسال دولت، وزارت نیرو موظف شده بود مبلغ 102 ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکین و برق صادراتی بابت سهم هدفمند سازی یارانه ها که در کل سال معادل 22 هزار میلیارد ریال می شود را به صورت ماهانه به حساب مربوط در خزانه واریز کند، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به حمید چیت چیان، اعلام شده رقم 102 ریال تبدیل به 70 ریال و مجموع آن نیز از 22 هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
تعلل 2 ساله مسئولان در اجرای یک دستور مهم حوزه سلامت
بر اساس گزارش یک مقام مسئول اجرایی به تعدادی از مدیران ارشد دولت، اعلام شده است پس از ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال 93، لازم بود مفاد لایحه ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت به منظور هماهنگی با سیاست های مزبور به خصوص بند 7 آن که لزوم تفکیک وظایف تولیت، تأمین مالی و تدارک خدمات در حوزه سلامت را تاکید می کند، توسط دولت بازبینی شود در حالی که تاکنون این اقدام انجام نشده است!
ایران

واشنگتن پست: متحدان امریکا اجازه ترک برجام را نمی‌دهند   

روزنامه واشنگتن پست نوشت: نه ایران و نه متحدان امریکا اجازه نخواهند داد که امریکا برجام را  پاره کند یا به سادگی آن را ترک کند.  به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود:  اکنون تحلیلگران بر این باورند که عمل به این قرارداد بیشتر به نفع امریکاست تا ترک آن. از سویی دیگر، «مایکل سینگ» مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن نوشت: سیاست دولت جدید امریکا باید اجرا و تقویت برنامه جامع اقدام مشترک باشد. وی در تحلیلی که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اندیشکده منتشر شد، افزود: در حال حاضر ایران نسبت به زمان دولت قبل (امریکا)، قوی‌تر شده است و قدرت و نفوذ خود را در بیشتر بخش‌های خاورمیانه اعمال می‌کند. سینگ نوشت: تهران از تحریم‌هایی که اقتصادش را راکد و آمال ژئوپلیتیک این کشور را تضعیف کرده بود، خلاص شده است؛ خیزش سیاسی در منطقه خاورمیانه و انفعال امریکا و دور شدن از شرکای منطقه‌ای‌اش باعث شده که واشنگتن و متحدانش در خاورمیانه نسبت به گذشته ضعیف‌تر شوند.

 ائتلاف نانوشته لاریجانی و روحانی

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با تأیید صحت خبر شکل‌گیری ائتلاف بین روحانی و لاریجانی برای پیگیری برنامه‌های انتخاباتی به سایت انتخاب گفت: این ائتلاف به‌صورت نانوشته و غیررسمی شکل گرفته است چراکه آقای لاریجانی اصولگرایی باهوش و مدیری کارآمد بوده که رفتارهایی که از سال 92 به بعد در مجلس در راستای همسویی با دولت انجام داده است بیانگر این مهم است .وی در رابطه با دلایل عدم‌ پیوستن لاریجانی به جمنا افزود: این تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که وی به هیچ‌وجه به تشکل‌های تقریباً بدون‌مانیفست، بی‌شناسنامه و بی‌هویت اصولگرایی نخواهد پیوست و این احتمال وجود دارد که روزگاری تصمیم بگیرد جبهه‌ای فراگیر در بین اصولگرایان تشکیل بدهد که بدون‌شک این توانایی را هم دارد.

بازداشت هنگامه شهیدی و آزادی صفرزایی

«ناهید کرمانشاهی» مادر «هنگامه شهیدی» عضو مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرد فرزندش که به علت فوت مادربزرگ خود در مشهد بسر می‌برد، ساعت 30/23 پنجشنبه ۱۹ اسفند در منزل یکی از بستگانش بازداشت شد. به گزارش انصاف نیوز، خانم کرمانشاهی به سایت «پایتخت ما» گفته است: هنگامه ناراحتی قلبی دارد و ما بشدت نگران ایشان هستیم و تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است. دیروز همچنین برخی سایت‌ها از آزادی  سامان صفرزایی خبر دادند. سامان صفرزایی روزنامه‌نگار آبان ماه 94 بازداشت و ۱۵ اسفندماه سال گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.

بازداشت 3 متهم  دیگر پرونده «پدیده» مشهد

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: سه متهم دیگر در جریان پرونده شرکت سرمایه‌گذاری پدیده این شهر بازداشت شدند. قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سه نفر به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع بازداشت شده‌اند. به گفته وی، با این بازداشت‌ها، تعداد دستگیرشدگان این پرونده به 30 نفر رسید. معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: احقاق حقوق سهامداران این شرکت از مهم‌ترین اولویت‌های دادسرا بوده و پرونده تمامی افرادی که تاکنون دستگیر شده‌اند، در حال رسیدگی است.

آرمان

تکذیب اظهارنظر آیت‌ا... وحید درباره بیرجند

شنیده شد که در پی برخی نقل قول‌های منتسب به آیت‌ا...حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید، درباره حوادث اخیر شهر بیرجند، دفتر ایشان اطلاعیه‌ای را صادر کرد. متن این اطلاعیه در پی می‌آید: پیرو سوالات مکرر از این دفتر درباره اتفاقات هفته گذشته در شهر بیرجند و مطالب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و خبرگزاری ها، به اطلاع می‌رساند: آیت‌ا...حسین وحید خراسانی مد ظله العالی در این‌باره هیچ‌گونه اظهار نظری نفرموده‌اند و مطالب منتسبه از سوی این منابع مورد تایید دفتر معظم له نمی‌باشد.

تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای

شنیده شد که معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تخلیه کامل روستای «پتک جلالی» باغملک در پی درگیری‌های طایفه‌ای هفته گذشته خبر داد. خبرآنلاین نوشت؛ قدرت‌ا... دهقان در خصوص آخرین وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی باغملک در پی درگیری دو طایفه محمدی و موسایی که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، گفت:‌ تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شده‌اند. وی افزود: اکنون روستای پتک کاملا تخلیه شده است و بنابراین مدارس این روستا نیز تعطیل هستند. دهقان با بیان این‌که وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی نسبت به سه روز گذشته تغییری نکرده و اتفاق و درگیری جدیدی در این منطقه رخ نداده است، گفت:‌ هم‌اکنون وضعیت این روستا کاملا تحت کنترل است و امنیت بر منطقه حکم‌فرما است.

واکنش «حیاتی» به خبر درگذشتش

شنیده شد که گوینده پیشکسوت عرصه خبر با تکذیب خبر فوت شدن خود از فعالیت خیانت‌گونه افراد ناباب در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب سخن گفت. محمدرضا حیاتی گفت: متاسفانه خبری مبنی بر فوت شدن من در شبکه‌های مجازی در حال گردش است که صحت ندارد. متاسفانه خودم هم این خبر را دیده‌ام. حیاتی تصریح کرد: هم‌اکنون فضای مجازی به گونه‌ای شده که اگر خبر قابل استنادی هم در آن منتشر شود، خواننده دچار شک و ابهام نسبت به صحت آن خبر می‌شود. به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی تنها در صورتی می‌توان اعتماد کرد که از کانال یا سایت معتبری انتشار پیدا کرده باشد. در بسیاری از موارد برای جذب مخاطب در کانال‌ها هر روز یک چهره‌ای را یا می‌کشند یا راهی بیمارستان می‌کنند.

,
تخفیف 7 هزار میلیاردی دولت درباره حساب یارانه ها
, تخفیف 7 هزار میلیاردی دولت درباره حساب یارانه ها,
در حالی که بر اساس ابلاغیه مهرماه امسال دولت، وزارت نیرو موظف شده بود مبلغ 102 ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکین و برق صادراتی بابت سهم هدفمند سازی یارانه ها که در کل سال معادل 22 هزار میلیارد ریال می شود را به صورت ماهانه به حساب مربوط در خزانه واریز کند، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به حمید چیت چیان، اعلام شده رقم 102 ریال تبدیل به 70 ریال و مجموع آن نیز از 22 هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
,
تعلل 2 ساله مسئولان در اجرای یک دستور مهم حوزه سلامت
, تعلل 2 ساله مسئولان در اجرای یک دستور مهم حوزه سلامت,
بر اساس گزارش یک مقام مسئول اجرایی به تعدادی از مدیران ارشد دولت، اعلام شده است پس از ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال 93، لازم بود مفاد لایحه ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت به منظور هماهنگی با سیاست های مزبور به خصوص بند 7 آن که لزوم تفکیک وظایف تولیت، تأمین مالی و تدارک خدمات در حوزه سلامت را تاکید می کند، توسط دولت بازبینی شود در حالی که تاکنون این اقدام انجام نشده است!
,
ایران
, ایران, ایران,

واشنگتن پست: متحدان امریکا اجازه ترک برجام را نمی‌دهند   

روزنامه واشنگتن پست نوشت: نه ایران و نه متحدان امریکا اجازه نخواهند داد که امریکا برجام را  پاره کند یا به سادگی آن را ترک کند.  به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود:  اکنون تحلیلگران بر این باورند که عمل به این قرارداد بیشتر به نفع امریکاست تا ترک آن. از سویی دیگر، «مایکل سینگ» مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن نوشت: سیاست دولت جدید امریکا باید اجرا و تقویت برنامه جامع اقدام مشترک باشد. وی در تحلیلی که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اندیشکده منتشر شد، افزود: در حال حاضر ایران نسبت به زمان دولت قبل (امریکا)، قوی‌تر شده است و قدرت و نفوذ خود را در بیشتر بخش‌های خاورمیانه اعمال می‌کند. سینگ نوشت: تهران از تحریم‌هایی که اقتصادش را راکد و آمال ژئوپلیتیک این کشور را تضعیف کرده بود، خلاص شده است؛ خیزش سیاسی در منطقه خاورمیانه و انفعال امریکا و دور شدن از شرکای منطقه‌ای‌اش باعث شده که واشنگتن و متحدانش در خاورمیانه نسبت به گذشته ضعیف‌تر شوند.

 ائتلاف نانوشته لاریجانی و روحانی

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با تأیید صحت خبر شکل‌گیری ائتلاف بین روحانی و لاریجانی برای پیگیری برنامه‌های انتخاباتی به سایت انتخاب گفت: این ائتلاف به‌صورت نانوشته و غیررسمی شکل گرفته است چراکه آقای لاریجانی اصولگرایی باهوش و مدیری کارآمد بوده که رفتارهایی که از سال 92 به بعد در مجلس در راستای همسویی با دولت انجام داده است بیانگر این مهم است .وی در رابطه با دلایل عدم‌ پیوستن لاریجانی به جمنا افزود: این تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که وی به هیچ‌وجه به تشکل‌های تقریباً بدون‌مانیفست، بی‌شناسنامه و بی‌هویت اصولگرایی نخواهد پیوست و این احتمال وجود دارد که روزگاری تصمیم بگیرد جبهه‌ای فراگیر در بین اصولگرایان تشکیل بدهد که بدون‌شک این توانایی را هم دارد.

بازداشت هنگامه شهیدی و آزادی صفرزایی

«ناهید کرمانشاهی» مادر «هنگامه شهیدی» عضو مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرد فرزندش که به علت فوت مادربزرگ خود در مشهد بسر می‌برد، ساعت 30/23 پنجشنبه ۱۹ اسفند در منزل یکی از بستگانش بازداشت شد. به گزارش انصاف نیوز، خانم کرمانشاهی به سایت «پایتخت ما» گفته است: هنگامه ناراحتی قلبی دارد و ما بشدت نگران ایشان هستیم و تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است. دیروز همچنین برخی سایت‌ها از آزادی  سامان صفرزایی خبر دادند. سامان صفرزایی روزنامه‌نگار آبان ماه 94 بازداشت و ۱۵ اسفندماه سال گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.

بازداشت 3 متهم  دیگر پرونده «پدیده» مشهد

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: سه متهم دیگر در جریان پرونده شرکت سرمایه‌گذاری پدیده این شهر بازداشت شدند. قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سه نفر به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع بازداشت شده‌اند. به گفته وی، با این بازداشت‌ها، تعداد دستگیرشدگان این پرونده به 30 نفر رسید. معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: احقاق حقوق سهامداران این شرکت از مهم‌ترین اولویت‌های دادسرا بوده و پرونده تمامی افرادی که تاکنون دستگیر شده‌اند، در حال رسیدگی است.

آرمان

تکذیب اظهارنظر آیت‌ا... وحید درباره بیرجند

شنیده شد که در پی برخی نقل قول‌های منتسب به آیت‌ا...حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید، درباره حوادث اخیر شهر بیرجند، دفتر ایشان اطلاعیه‌ای را صادر کرد. متن این اطلاعیه در پی می‌آید: پیرو سوالات مکرر از این دفتر درباره اتفاقات هفته گذشته در شهر بیرجند و مطالب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و خبرگزاری ها، به اطلاع می‌رساند: آیت‌ا...حسین وحید خراسانی مد ظله العالی در این‌باره هیچ‌گونه اظهار نظری نفرموده‌اند و مطالب منتسبه از سوی این منابع مورد تایید دفتر معظم له نمی‌باشد.

تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای

شنیده شد که معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تخلیه کامل روستای «پتک جلالی» باغملک در پی درگیری‌های طایفه‌ای هفته گذشته خبر داد. خبرآنلاین نوشت؛ قدرت‌ا... دهقان در خصوص آخرین وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی باغملک در پی درگیری دو طایفه محمدی و موسایی که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، گفت:‌ تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شده‌اند. وی افزود: اکنون روستای پتک کاملا تخلیه شده است و بنابراین مدارس این روستا نیز تعطیل هستند. دهقان با بیان این‌که وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی نسبت به سه روز گذشته تغییری نکرده و اتفاق و درگیری جدیدی در این منطقه رخ نداده است، گفت:‌ هم‌اکنون وضعیت این روستا کاملا تحت کنترل است و امنیت بر منطقه حکم‌فرما است.

واکنش «حیاتی» به خبر درگذشتش

شنیده شد که گوینده پیشکسوت عرصه خبر با تکذیب خبر فوت شدن خود از فعالیت خیانت‌گونه افراد ناباب در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب سخن گفت. محمدرضا حیاتی گفت: متاسفانه خبری مبنی بر فوت شدن من در شبکه‌های مجازی در حال گردش است که صحت ندارد. متاسفانه خودم هم این خبر را دیده‌ام. حیاتی تصریح کرد: هم‌اکنون فضای مجازی به گونه‌ای شده که اگر خبر قابل استنادی هم در آن منتشر شود، خواننده دچار شک و ابهام نسبت به صحت آن خبر می‌شود. به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی تنها در صورتی می‌توان اعتماد کرد که از کانال یا سایت معتبری انتشار پیدا کرده باشد. در بسیاری از موارد برای جذب مخاطب در کانال‌ها هر روز یک چهره‌ای را یا می‌کشند یا راهی بیمارستان می‌کنند.

,

واشنگتن پست: متحدان امریکا اجازه ترک برجام را نمی‌دهند   

, واشنگتن پست: متحدان امریکا اجازه ترک برجام را نمی‌دهند   ,

روزنامه واشنگتن پست نوشت: نه ایران و نه متحدان امریکا اجازه نخواهند داد که امریکا برجام را  پاره کند یا به سادگی آن را ترک کند.  به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود:  اکنون تحلیلگران بر این باورند که عمل به این قرارداد بیشتر به نفع امریکاست تا ترک آن. از سویی دیگر، «مایکل سینگ» مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن نوشت: سیاست دولت جدید امریکا باید اجرا و تقویت برنامه جامع اقدام مشترک باشد. وی در تحلیلی که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اندیشکده منتشر شد، افزود: در حال حاضر ایران نسبت به زمان دولت قبل (امریکا)، قوی‌تر شده است و قدرت و نفوذ خود را در بیشتر بخش‌های خاورمیانه اعمال می‌کند. سینگ نوشت: تهران از تحریم‌هایی که اقتصادش را راکد و آمال ژئوپلیتیک این کشور را تضعیف کرده بود، خلاص شده است؛ خیزش سیاسی در منطقه خاورمیانه و انفعال امریکا و دور شدن از شرکای منطقه‌ای‌اش باعث شده که واشنگتن و متحدانش در خاورمیانه نسبت به گذشته ضعیف‌تر شوند.

 ائتلاف نانوشته لاریجانی و روحانی

,
,
,  ائتلاف نانوشته لاریجانی و روحانی,

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با تأیید صحت خبر شکل‌گیری ائتلاف بین روحانی و لاریجانی برای پیگیری برنامه‌های انتخاباتی به سایت انتخاب گفت: این ائتلاف به‌صورت نانوشته و غیررسمی شکل گرفته است چراکه آقای لاریجانی اصولگرایی باهوش و مدیری کارآمد بوده که رفتارهایی که از سال 92 به بعد در مجلس در راستای همسویی با دولت انجام داده است بیانگر این مهم است .وی در رابطه با دلایل عدم‌ پیوستن لاریجانی به جمنا افزود: این تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که وی به هیچ‌وجه به تشکل‌های تقریباً بدون‌مانیفست، بی‌شناسنامه و بی‌هویت اصولگرایی نخواهد پیوست و این احتمال وجود دارد که روزگاری تصمیم بگیرد جبهه‌ای فراگیر در بین اصولگرایان تشکیل بدهد که بدون‌شک این توانایی را هم دارد.

بازداشت هنگامه شهیدی و آزادی صفرزایی

,
,
, بازداشت هنگامه شهیدی و آزادی صفرزایی,

«ناهید کرمانشاهی» مادر «هنگامه شهیدی» عضو مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرد فرزندش که به علت فوت مادربزرگ خود در مشهد بسر می‌برد، ساعت 30/23 پنجشنبه ۱۹ اسفند در منزل یکی از بستگانش بازداشت شد. به گزارش انصاف نیوز، خانم کرمانشاهی به سایت «پایتخت ما» گفته است: هنگامه ناراحتی قلبی دارد و ما بشدت نگران ایشان هستیم و تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است. دیروز همچنین برخی سایت‌ها از آزادی  سامان صفرزایی خبر دادند. سامان صفرزایی روزنامه‌نگار آبان ماه 94 بازداشت و ۱۵ اسفندماه سال گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.

بازداشت 3 متهم  دیگر پرونده «پدیده» مشهد

,
,
, بازداشت 3 متهم  دیگر پرونده «پدیده» مشهد,

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: سه متهم دیگر در جریان پرونده شرکت سرمایه‌گذاری پدیده این شهر بازداشت شدند. قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سه نفر به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع بازداشت شده‌اند. به گفته وی، با این بازداشت‌ها، تعداد دستگیرشدگان این پرونده به 30 نفر رسید. معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: احقاق حقوق سهامداران این شرکت از مهم‌ترین اولویت‌های دادسرا بوده و پرونده تمامی افرادی که تاکنون دستگیر شده‌اند، در حال رسیدگی است.

,

آرمان

, آرمان, آرمان,

تکذیب اظهارنظر آیت‌ا... وحید درباره بیرجند

شنیده شد که در پی برخی نقل قول‌های منتسب به آیت‌ا...حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید، درباره حوادث اخیر شهر بیرجند، دفتر ایشان اطلاعیه‌ای را صادر کرد. متن این اطلاعیه در پی می‌آید: پیرو سوالات مکرر از این دفتر درباره اتفاقات هفته گذشته در شهر بیرجند و مطالب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و خبرگزاری ها، به اطلاع می‌رساند: آیت‌ا...حسین وحید خراسانی مد ظله العالی در این‌باره هیچ‌گونه اظهار نظری نفرموده‌اند و مطالب منتسبه از سوی این منابع مورد تایید دفتر معظم له نمی‌باشد.

تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای

شنیده شد که معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تخلیه کامل روستای «پتک جلالی» باغملک در پی درگیری‌های طایفه‌ای هفته گذشته خبر داد. خبرآنلاین نوشت؛ قدرت‌ا... دهقان در خصوص آخرین وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی باغملک در پی درگیری دو طایفه محمدی و موسایی که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، گفت:‌ تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شده‌اند. وی افزود: اکنون روستای پتک کاملا تخلیه شده است و بنابراین مدارس این روستا نیز تعطیل هستند. دهقان با بیان این‌که وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی نسبت به سه روز گذشته تغییری نکرده و اتفاق و درگیری جدیدی در این منطقه رخ نداده است، گفت:‌ هم‌اکنون وضعیت این روستا کاملا تحت کنترل است و امنیت بر منطقه حکم‌فرما است.

واکنش «حیاتی» به خبر درگذشتش

شنیده شد که گوینده پیشکسوت عرصه خبر با تکذیب خبر فوت شدن خود از فعالیت خیانت‌گونه افراد ناباب در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب سخن گفت. محمدرضا حیاتی گفت: متاسفانه خبری مبنی بر فوت شدن من در شبکه‌های مجازی در حال گردش است که صحت ندارد. متاسفانه خودم هم این خبر را دیده‌ام. حیاتی تصریح کرد: هم‌اکنون فضای مجازی به گونه‌ای شده که اگر خبر قابل استنادی هم در آن منتشر شود، خواننده دچار شک و ابهام نسبت به صحت آن خبر می‌شود. به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی تنها در صورتی می‌توان اعتماد کرد که از کانال یا سایت معتبری انتشار پیدا کرده باشد. در بسیاری از موارد برای جذب مخاطب در کانال‌ها هر روز یک چهره‌ای را یا می‌کشند یا راهی بیمارستان می‌کنند.

,

تکذیب اظهارنظر آیت‌ا... وحید درباره بیرجند

, تکذیب اظهارنظر آیت‌ا... وحید درباره بیرجند,

شنیده شد که در پی برخی نقل قول‌های منتسب به آیت‌ا...حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید، درباره حوادث اخیر شهر بیرجند، دفتر ایشان اطلاعیه‌ای را صادر کرد. متن این اطلاعیه در پی می‌آید: پیرو سوالات مکرر از این دفتر درباره اتفاقات هفته گذشته در شهر بیرجند و مطالب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و خبرگزاری ها، به اطلاع می‌رساند: آیت‌ا...حسین وحید خراسانی مد ظله العالی در این‌باره هیچ‌گونه اظهار نظری نفرموده‌اند و مطالب منتسبه از سوی این منابع مورد تایید دفتر معظم له نمی‌باشد.

, شنیده شد که ,

تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای

, تخلیه کامل روستا برای اختلاف طایفه‌ای,

شنیده شد که معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از تخلیه کامل روستای «پتک جلالی» باغملک در پی درگیری‌های طایفه‌ای هفته گذشته خبر داد. خبرآنلاین نوشت؛ قدرت‌ا... دهقان در خصوص آخرین وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی باغملک در پی درگیری دو طایفه محمدی و موسایی که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد، گفت:‌ تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شده‌اند. وی افزود: اکنون روستای پتک کاملا تخلیه شده است و بنابراین مدارس این روستا نیز تعطیل هستند. دهقان با بیان این‌که وضعیت امنیتی روستای پتک جلالی نسبت به سه روز گذشته تغییری نکرده و اتفاق و درگیری جدیدی در این منطقه رخ نداده است، گفت:‌ هم‌اکنون وضعیت این روستا کاملا تحت کنترل است و امنیت بر منطقه حکم‌فرما است.

, شنیده شد که ,

واکنش «حیاتی» به خبر درگذشتش

, واکنش «حیاتی» به خبر درگذشتش,

شنیده شد که گوینده پیشکسوت عرصه خبر با تکذیب خبر فوت شدن خود از فعالیت خیانت‌گونه افراد ناباب در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب سخن گفت. محمدرضا حیاتی گفت: متاسفانه خبری مبنی بر فوت شدن من در شبکه‌های مجازی در حال گردش است که صحت ندارد. متاسفانه خودم هم این خبر را دیده‌ام. حیاتی تصریح کرد: هم‌اکنون فضای مجازی به گونه‌ای شده که اگر خبر قابل استنادی هم در آن منتشر شود، خواننده دچار شک و ابهام نسبت به صحت آن خبر می‌شود. به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی تنها در صورتی می‌توان اعتماد کرد که از کانال یا سایت معتبری انتشار پیدا کرده باشد. در بسیاری از موارد برای جذب مخاطب در کانال‌ها هر روز یک چهره‌ای را یا می‌کشند یا راهی بیمارستان می‌کنند.

, شنیده شد که ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه