اخبار داغ

همزمان با سالروز تکریم مادران شهدا؛

درخواست مادر شهیدان زین الدین و شهید مکیان از مردم

درخواست مادر شهیدان زین الدین و شهید مکیان از مردم
مادر شهید مکیان گفت: مادران نباید فرزندان را تنبیه کنند بلکه با داستان های قرآنی آن ها را از رفتار و کار زشت بازدارند و با اخلاق نیکو فرزندان را جذب اهل بیت و عاشق امام حسین(ع) کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، به مناسبت فرا رسیدن رحلت جانسوز حضرت ام البنین (س)، همسر حضرت امیرالمومنین (ع) و مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) در  سیزدهم جمادی الثانی و 22اسفندماه سالروز تکریم مادران و همسران شهدا گفتگوی کوتاهی با مادران شهیدان زین الدین و شهید مدافع حرم داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

زینب اسلام دوست، مادر شهیدان والامقام مهدی و مجید زین الدین در گفتگو با خبرنگار زنان قم،در رابطه به خواسته خود از جوانان امروزی برای ادامه دادن راه شهدا گفت: از جوانان این مرز و بوم می خواهم پایبند به دین اسلام باشند.

, زنان قم,

 وی افزود: دین اسلام ما را از بسیاری موارد مانند بی حجابی و بی نمازی منع کرده است بنابراین از جوانان می خواهم حتمأ نماز بخوانند و هم دختران و هم پسران به نماز و حجاب خود معتقد باشند و این گونه دین خود را حفظ کنند.

,

مادر شهیدان ادامه داد: دین در زمان حال مانند گُل آتش در کف دست می باشد که برای حفظ کردن آن لازم است به هر سختی که شده در کف دست نگه داشته شود. اکنون با توجه به وجود فضاهای مجازی و دشمن که از هر سمتی به سوی ملت هجوم آورده است باید خود و دینمان را حفظ کنیم.

,

وی بیان داشت: امروز بر سر سفره ای نشسته ایم که خون امام حسین (ع) و همه ی شهدایی که در راه و آرمان اسلامی جان شیرین خود را در طَبَق اخلاص گذاشته اند و شربت شهادت نوشیدند،ریخته شده است که باید در ادامه راه آن ها در تربیت فرزندانمان لحظه به لحظه مجاهدت کرد و مانند حضرت زهرا (س) فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که در مقابل دفاع جانانه از اسلام بایستند و محکم و با قدرت باشیم.

,

رحیمه هاشمی مادر شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم نیز در گفتگو با خبرنگار زنان قم، در رابطه با نقش مادر در چگونگی پروراندن فرزندان ولایی اظهار داشت: یک مادر باید خودش ولایت باشد و درباره اهل بیت ، رهبری و قرآن برای فرزندانش از کودکی توضیحاتی ارائه دهد و فرزندان خود را با کلام و رفتار نرم و مهربانانه به سمت سخنان رهبری، قرآن و اهل بیت هدایت کند.

, زنان قم,

وی افزود: مادران نباید فرزندان را تنبیه کنند بلکه با حرف زدن های قشنگ و با داستان های قرآنی آن ها را از رفتار و کار زشت بازدارند و با اخلاق نیکو فرزندان را جذب اهل بیت و عاشق امام حسین(ع) کنند و بهتر است در وقت نماز و قرائت قرآن با صدا و صوت زیبا و بلند بخواند تا فرزندشان از کودکی جذب و متوجه نماز و قرآن شود.

,

مادر شهید مکیان در خاتمه ،خطاب به جوانان گفت: جوانان امروزی باید سعی کنند از قرآن و نماز فاصله نگیرند و به تفاسیر و داستان های قرآنی و اهل بیت توجه بیشتری داشته باشند و وقت خود را با فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای هدر ندهند.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه