اخبار داغ

رییس اداره امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش:

توزیع 3 هزار اصله نهال توت اصلاح شده بین نوغانداران گالیکش آغاز شد

توزیع 3 هزار اصله نهال توت اصلاح شده بین نوغانداران گالیکش آغاز شد
رییس اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش گفت: برای توسعه نوغانداری در این شهرستان توزیع 3 هزار اصله نهال اصلاح‌شده توت بین نوغانداران آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه ابراهیم وکیلی گفت: نوغانداری در گالیکش از پیشینه بسیار زیادی برخوردار است و هم‌اکنون نیز این کار در سطح بسیاری از روستاهای این شهرستان رونق دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

nilkooh2247 1

, nilkooh2247 1,

وی افزود: امسال برای توسعه نوغانداری در گالیکش 3 هزار نهال توت اصلاح‌شده بین نوغانداران این شهرستان توزیع می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

,

وکیلی بابیان اینکه سال گذشته نیز در این شهرستان حدود 3 هزار اصله نهال درخت توت توزیع شد، گفت: در حال حاضر سطح توتستان‌های این شهرستان به‌صورت غیرمتمرکز حدود 35 هکتار است که با توزیع 3 هزار نهال توت امسال تلاش می‌شود این میزان به 50 هکتار برسد.

,

رییس اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش گفت: کاهش درختان توت در این شهرستان از عوامل محدودکننده تولید پیله ابریشم است که با توزیع نهال‌های اصلاح‌شده درخت توت تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

,

وی هزینه نهال‌های توزیع‌شده را 45 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تنها 200 تومان هزینه حمل نهال‌ها از استان گیلان از نوغانداران دریافت می‌شود. با توزیع نهال‌های اصلاح‌شده، زیرساخت‌های لازم برای رونق مجدد نوغانداری در گالیکش فراهم می‌شود.

,

وکیلی گفت: برای چند سال پیاپی، نوغاندار نمونه کشور خانم "منیژه تیموری" طی سال‌های 90، 91 و 92 و خانم " و خانم شهربانو میرشاهی " از روستای پاسنگ بالا از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش انتخاب‌شده است.

,

وی نوغانداری را یکی از راه‌های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: نوغانداری در هرسال حدود 50 روزبه طول می‌کشد و تعداد قابل‌توجهی از افراد روستایی را مشغول به کار می‌کند.

,

به گفته رییس اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش در بهار سال 95 تعداد 700 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران گالیکش توزیع شد که از این تعداد جعبه تخم نوغان، 30 هزار کیلو پیله تر ابریشم تولید شد و 6 میلیارد ریال عاید نوغانداران گردید.

,

نوغانداری هرساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت‌ماه پرورش آن در گالیکش ادامه دارد. نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول 35 روز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه