اخبار داغ

یادداشت

روحیه بسیجی دفاع مقدسس لازمه بسیج امروز

روحیه بسیجی دفاع مقدسس لازمه بسیج امروز
ایجاد و تقویت تفکر خودانتقادی، چیزی است که هم بسیجی باید در خود ایجاد کند و هم مسئولین بسیج باید در بسیجیان و مجموعه‌ی خود ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران روشن؛ یکی از روحیاتی که بسیج و بسیجی باید در خود تقویت کند، روحیه و تفکر خودانتقادی است. بسیج و بسیجی، در کنار بصیرت نافذ در شناخت دشمن و شمّ بالای سیاسی در تشخیص سره از ناسره، باید اولاً توانایی شناخت ضعف‌های خود را داشته باشد(توانایی از این جهت که انسان گاهی اوقات بر اثر غفلت و غرور، توان شناخت ضعف‌های خود را از دست می‌دهد)، ثانیاً جرأت و شهامت ابراز آن را به خود بدهد. بسیجی از آن‌جایی که محافظه‌کار نیست، در نقد مجموعه‌ی خود ابایی ندارد و از آنجایی که بصیرت دارد و سیّاس است، فرق نقد و تخریب را می‌داند و در نقد خود و مجموعه‌اش، آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ایران روشن؛, ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن,

 ایجاد و تقویت تفکر خودانتقادی، چیزی است که هم بسیجی باید در خود ایجاد کند و هم مسئولین بسیج باید در بسیجیان و مجموعه‌ی خود ایجاد کنند. مسئولین و فرمانده‌هان بسیج، باید بسیجیان را ترغیب به نقد روش‌ها و برنامه‌های موجود کنند و در نو کردن ساختارها و روش‌ها، به بسیجیان میدان بدهند. اصلاح‌گری اصیل و غیرتقلبی، ذاتیِ تفکر بسیجی است؛ همچنان که ریشه‌ی بسیج در «اصول» و بنیان‌ها است. پس با همراهی این دو اصل، می‌توان دائماً طرح‌نو در انداخت و به سمت تحقق مأموریت‌ اصلی بسیج- که همانا ایجاد «تمدّن نوین اسلامی» است- به پیش رفت.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه