اخبار داغ

صبورانه های مادر شهید مفقود الاثر

سبقت در کوی صبر و استقامت/ نهضت حضرت ام البنبن(س) ادامه دارد

سبقت در کوی صبر و استقامت/ نهضت حضرت ام البنبن(س) ادامه دارد
مادر شهید مفقود الاثرگفت: اگر روزگاری مادرانی بودند که تمام هستی و فرزندان نوجوان و جوان خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌کردند، امروز نیز مادران هستند که عزیزان خود را راهی دفاع از حریم اهل بیت و بی بی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) می کنند و نهضت حضرت ام البنبن(س) ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛۱۳  جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنی (س) همسربزرگوار امیرالمومنین (ع) و مادر چهار شهید از شهدای کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل(ع)، به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

نمونه‌های مادرانی به شیوه و سیاق حضرت ام‌البنین(س) را در تاریخ دفاع مقدس بسیار داشتیم، مادرانی که وقتی خبر شهادت فرزندشان را از جبهه‌های جنگ می آوردند، این جمله را تکرار می‌کردند که خون ما که رنگین تر از خون فرزندان حضرت ام‌البنین(س) نیست.

,

اما در این میان هستند مادرانی که با جلوه‌های مختلف صبر و استقامت خود، گوی سبقت را از دیگران ربوده‌‌اند و در زمره «السابقون السابقون» جای گرفته‌اند و هنوز در انتظار خبری از فرزندشان روزگار می گذرانند، آنانی که آن قدر قانع اند که حتی اگر پلاکی یا تکه استخوانی از فرزندشان را بیاورند اندکی قلبی آکنده از صبرشان را تسکین خواهد داد و این مادران مادران شهدای مفقودالاثر هستند.

,

مادر شهید مفقود الاثر علی نعمتی نیا، یکی از همین مادران است، مادری که فرزند رعنا و سرو پیکر خویش را راهی جبهه ها کرد و دیگر فرزندش بازنگشت با آنکه امروز با توجه به شواهد و قرائن تقریبا ثابت شده است فرزندش به مقام رفیع شهادت نائل گشته است و دیگر هیچ گاه باز نخواهد گشت، او هنوز در انتظار است شاید خبری از وی بیاید یا تکه استخوانی، تا او بتواند شرح غم خود از این فراق طولانی را بازگوید.

,

, ,

 فراهانی، مادر شهید علی نعمتی نیا در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: علی در فرودین ماه سال ۱۳۴۳ در روستای شتریه فراهان به دنیا آمد، از کودکی بسیار مهربان و دل رحم بود، به فقرا کمک می کرد، در راه دین تلاش می کرد، به امام(ره) بسیار علاقه داشت و به همین دلیل طلبگی را اختیار کرد.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

مادر شهید نعمتی با هق‌هق گریه‌ها و تکان خوردن شانه‌های با بغضی ۳۴ ساله در کلامش و سیلاب اشک بر چشمانش ادامه داد: خدا را شاکرم که فرزندی به این پاکی را به من هدیه کرد تا در راه دین خدا جان دهد و به شهادت برسد تا در برابر خدا و اهل بیت شرمنده نباشم.

,

مادر شهید با اشاره به خاطرات شهیدش گفت: شهید نعمتی نیا سال اول طلبگی در حوزه علمیه آشتیان بود، روزی که می خواست عازم جبهه شود پیش من آمد و به بهانه گم شدن مدارک، سراغ شناسنامه خودش را گرفت، از حرفهایش فهمیدم که قصد رفتن دارد، اشکهایم خود به خود جاری شد،علی گفت؛« مادر شما ناراحت نشو، من شناسنامه نمی خواهم».

,

وی بیان کرد: فصل زمستان بود و هوا سرد، برایش کاپشن جدید خریده بودم، همان موقع کاپشن را آوردم و گفتم بپوش، پسرم که بسیار کم توقع بود، گفت؛ « مادر مگر نگفتم شما دستتان تنگ است، برایم چیزی نخرید»، با اصرار من کاپشن را پوشید و دست به گردنم انداخت و مرا بوسید، با موتور در حیاط چرخی زد و گفت؛ «این کاپشن چون یادگاری شماست می پوشم و با خودم می برم» و برای خداحافظی با دوستان و فامیل رفت.

,

مادر شهید اظهار کرد: بعد از نماز، صدای شهید نعمتی نیا را از بلندگوی مسجد شنیدم که با مردم وداع می کند، حلالیت می طلبد و  آنها را به جهاد دعوت می کند.

,

فراهانی گفت: شهید نعمتی نیا بعد از خداحافظی از اهالی روستا به جهاد سازندگی فرمهین رفته بود و در آنجا هم با پدرش خداحافظی کرده بود.

,

مادر شهید تصریح کرد: علی در جبهه بسیم چی شده بود، چند ماهی در جبهه بود و از اول اسفند ماه سال ۱۳۶۱ در چزابه دیگر خبری از علی نشد، ۳۴ سال است که منتظر نشانی از او هستم.

,

وی بیان کرد: شهید نعمتی نیا بسیار پر تلاش و خستگی ناپذیر بود و تمام فکر و ذهنش خدمت به مردم بود و در راه خدمتگزاری از هیچ کوششی دریغ نمی کرد، تلاشهای بسیاری برای برق رسانی، ایجاد کتابخانه و... در روستا داشت.

,

فراهانی با اشاره به وصیت شهید نعمتی نیا گفت: علی در وصیت نامه اش ۳ درخواست از ملت ایران داشت، ۱- تأمین معنویات منطقه فراهان. ۲- ایجاد رشادت و شهامت در مردم و بخصوص در جوانان در راه مبارزه با مستکبرین ومنافقین ۳- ارتباط روحانیت با مردم .

,

مادر شهید بیان کرد: پسرم یک درخواست هم از از حوزه های علمیه و بخصوص از حوزه علمیه آشتیان داشت و خواستار این شد که حوزه های علمیه در مناطقی که به تعبیر امام(ره) از وجود طبیب معنوی محروم هست ایجاد شود، و مردم را از هر گونه انحرافات مادی و معنوی نجات بخشند، تا با روشنگری، مردم در برابر ابرقدرتها سر تعظیم فرود نیاورند.

,

وی افزود: شهید نعمتی نیا به خانواده هم سفارش هایی داشتند از جمله اینکه بعد از شهادت من کوچکترین حزن و غمگینی بر چهرة خود مسلط نکنند تا دشمن داخلی و منافقین داخلی و مستکبرین داخلی شاد و خندان نشوند.

,

فراهانی گفت: با توجه به توصیه شهید در وصیت نامه اش بر ارتباط خانواده با روحانیت و تشویق برادرشان به تحصیل در حوزه علمیه، یکی از پسرانم به وصیت شهید عمل کرد و در حوزه تحصیل کرد و در حال حاضر روحانی است.

,

مادر شهید با بیان اینکه افتخار می کنم مادر شهید هستم، خاطر نشان کرد:  بعد از ۳۴ سال هنوز چشم به در هستم تا روزی خبری از علی بیاد، صبر و انتظار سخت است اما این صبر در برابر صبر و شکیبایى، ایستادگى و مقاومت، خویشتن‏دارى، شجاعت و جسارت زنى تنها در برابر دستگاه فاسد چیزی نیست، حضرت ام البنین(س)الگوی تمام مادران شهداست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه