اخبار داغ

ایمنی اماکن ورزشی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

ایمنی اماکن ورزشی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است
ایمنی در اماکن ورزشی امری اجتناب ناپذیر است و مسولان ورزش استان باید با حساسیت بیشتری به این امر ورود کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام پارسی ایمنی در اماکن ورزشی امری اجتناب ناپذیر است و مسولان ورزش استان باید با حساسیت بیشتری به این امر ورود کنند و از امکانات و سطح ایمنی اماکن ورزشی بازدید های بهتری به عمل بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

اتفاق خبر نمی کند ، روزی مسمومیت بیش از100نفر در استخر و روز دیگر شکستن آیینه در باشگاه ورزشی بدلیل نزدیکی بیش از اندازه وسایل ورزشی روی می دهد .

,

 

,

هفته گذشته هم آخرین اتفاق در یکی از استخر های  فعال استان درحال رخ داد که خوشبختانه بدون حادثه بود اما علاج حادثه را باید پیش بینی کرد تا در موقع وقوع آن بهتر ین مدیریت را انجام داد تا ورزشی که برای بالا بردن سطح سلامت جامعه است به عاملی برای صدمه زدن به سلامت مردم تبدیل نشود.

,

 

,

در یکی از استخر های قم و زمانی که بانوان در فضای داخلی استخر حضور داشتند ناگهان اتصال برق شهری قطع می شود که این اتفاق منجر به بسته شدن در های اتوماتیک استخر می شود و نزدیک به 100 نفر برای مدتی هرچند کوتاه محبوس می شوند.

,

این اتفاق شاید منجر به خسارت جانی یا مالی نشد ولی اتفاقی بود که نشان داد اگر در موقع وقوع حادثه آتش سوزی و یا بخارات سمی در فضا منتشر می شد چه اتفاقی رخ می داد.

,

 

,

در اماکن عمومی می بایست در های اضطراری هم وجود داشته باشد و اگر در هنگام ساخت پیش بینی نشده است باید به سرعت این امر اتفاق بیوفتد .

,

 

,

قطع برق در استخر عمومی که منجر به بسته شدن تنها در اصلی ورود و خروج آن شده باید مورد توجه قرار بگیرد، محلی که در طول ساعات روز میزبان خیل عظیم علاقمندان به ورزش های آبی می باشد  چرا نباید دارای برق اضطراری باشد و یا اینکه این در را نباید طوری تنظیم کرد که در این موقع بصورت دستی باز شود؟

,

 

,

در این زمینه علی عبدالحی در گفت و  گو با خبرنگار جام پارسی اظهار داشت: استخرها بدلیل فعالیت مستمر در طول سال و اینکه دارای فضایی ویژه هستند باید با دقت بیشتری نیز زیر نظر باشد.

,

 

,

 بازرس کنونی هیئت شنا استان قم با بیان اینکه داشتن برق اضطراری و نیز درخروج اضطراری از ضروریات استخرها می باشد، تاکید داشت : میزان اسیدها و میزان آلودگی و کلرآب باید در طول روز اندازه گیری شود و در تابلو هایی که در دید شناگر ها قرار دارد نصب شود.

,

وی گفت: در مکان یابی در  خروج اضطراری باید این نکته را در نظر داشت که در خروج اضطراری در نزدیکی قسمت کم عمق استخر ها پیش بینی شود تا در موقع هجوم و لغزندگی حاشیه استخر اتفاق ناگواری رخ ندهد.

,

 

,

عبدالحی همچنین به مدیریت استخر ها اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران در امر آموزش ها و تجهیز ایمنی و امکانات رفاهی باید دقت نظر بیشتری داشته باشند و با نصب بنر های اطلاع رسانی در اماکن مورد نظر شناگران را بهتر راهنمایی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه