اخبار داغ

گفتگوی صمیمی با مجری فومنی برنامه گیلار؛

ورود به صدا و سیما هفت خوان رستم بود/من یک معلم هستم

ورود به صدا و سیما هفت خوان رستم بود/من یک معلم هستم
حمیده خمامی پامساری مجری فومنی برنامه گیلار در گفتگو با خبرنگار بهجت نیوز گفت: بنده حدود سه سال پیش با آزمون وارد این سازمان شدم و مدرک تحصیلی من کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است. آزمون ورودی ما چندین مرحله داشت و در واقع نمونه ی بارز هفت خوان رستم بود و باید مرحله به مرحله آن را می گذراندیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ برنامه تلویزیونی گیلار به کارگردانی و تهیه کنندگی علی حلویی و دستیار تهیه موزیک رفیعی مقدم با برنامه هائی شامل آیتم های موسیقی زنده، نمایش طنز، مسابقه پیامکی، استند آپ کمدی و گزارش محلی از آداب و رسوم و سنن مردم گیلان با مجری گری خانم حمیده خمامی بانوی معلم و مجری فومنی سیمای گیلان شب های جمعه هر هفته از شبکه باران پخش می شود در این راستا از پشت صحنه این برنامه گزارش تصویری تهیه کردیم و با مجری برنامه به مصاحبه نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهجت نیوز,

, ,

ضمن عرض سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟
حمیده خمامی پامساری هستم مجری و گزارشگر صدا وسیمای مرکز گیلان شبکه باران

,
,

نظر شما در مورد کار در این مجموعه چیست؟
از دوران بچگی علاقه مند به زبان گیلکی و آداب و رسوم قدیم بودم و هستم و همیشه سعی کردم این رسوم زیبا را ریشه یابی کنم. در هر فصلی آداب و رسوم خاص همان فصل را سعی می کنم در غالب گزارش انعکاس دهم
و نوروز هم که جای خودش را دارد و برنامه های متنوعی را می توانیم داشته باشیم.

,
,
,


کار در سازمان صداوسیمای گیلان را چطور می بینید؟
جالب این جا است که در استان گیلان هر چیزی می تواند سوژه ی یک گزارش باشد چون هر رسمی فلسفه ی خاص خودش را دارد و باید هر سنت با فلسفه ی خاص خودش به آیندگان انتقال پیدا کند و از آن جایی که من یک معلم هستم پس وظیفه ی سنگین تری در راستای انتقال و یاداوری آداب و رسوم به نسل امروزی و آینده را دارم.

, ,
,
,

در مورد پسوند پامساری تان توضیح دهید؟
بله روستایی در جاده ماسوله وجود دارد که اسم آن پامسار می باشد با اینکه زیاد این روستای پامسار را ندیدم اما از گفتن پسوندم دریغ ندارم چون پسوندم نشان دهنده ریشه ی خانوادگی من است. خانه ی پدری ام هم اطراف مسجد بالامحله هست همان جا که قدیم به آن خراط محله می گفتند و حالا خیابان طالقانی می باشد.

,
,

, ,

لطفا بفرمایید که ساکن کجا هستید؟
من ساکن فومن هستم شهری که در واقع محل تولد من می باشد و بعد از مرگم نیز در همین شهر آرام خواهم گرفت چون از جای جای این شهر خاطره دارم و برایم ارزشمند است.

,
,

از چه زمانی در سازمان صدا و سیما مشغول به کار شده اید؟و از چگونگی ورود به این سازمان هم توضیحاتی بفرمایید؟
بنده حدود سه سال پیش با آزمون وارد این سازمان شدم و مدرک تحصیلی من کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است. آزمون ورودی ما چندین مرحله داشت و در واقع نمونه ی بارز هفت خوان رستم بود و باید مرحله به مرحله آن را  می گذراندیم. هزار و هفتصد و شصت نفر شرکت کننده بودیم که مرحله به مرحله از تعداد مان کم تر می شد که در نهایت شانزده نفر شدیم و بعد از آن تایید اطلاعات و سوء پیشینه و …. در کل باید بگویم رقابت سختی را پشت سر گذاشتیم تا اینکه الان در خدمت شما هستم.

,
,

موفق باشید و حرف اخر؟
بی شک نسل آینده از ما خواهد پرسید از گذشتگان چه چیزهایی برای ما به یادگار گذاشته اید و امیدوارم در آن لحظه همه ی ما با دستانی پر و قلبی لبریز از عشق به گذشته حرفی برای گفتن و هدیه ای برای نشان دادن داشته باشیم و نوید بخش آینده ای زیبا برای آیندگان باشیم.

,
,

, , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه