اخبار داغ

توصیه مرکز فوریتهای پزشکی در آستانه چهار شنبه سوری؛

فرهنگ سازی و پیشگیری مهمترین گزینه برای کاهش حوادث چهار شنبه سوری است/ خمیردندان و سیب زمینی و روغن برای جای سوختگی استفاده نکنید

فرهنگ سازی و پیشگیری مهمترین گزینه برای کاهش حوادث چهار شنبه سوری است/ خمیردندان و سیب زمینی و روغن برای جای سوختگی استفاده نکنید
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان زنجان مهمترین گزینه برای کاهش حوادث چهار شنبه سوری را فرهنگسازی و پیشگیری دانست و گفت: مهمترین راه پیشگیری جلوگیری از مصرف مواد منفجره و خطر زا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا زراعتچی امروزدر گفت‎وگو با موج رسا;  اظهار داشت: برای کاهش اتفاقاتی که در شب چهارشنبه آخر سال می افتد مهمترین گزینه پیشگیری و فرهنگسازی در بین کودکان و نوجوانان و نیز هوشیار سازی والدین است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علیرضا زراعتچی امروزدر گفت‎وگو با , موج رسا;,   اظهار داشت: برای کاهش اتفاقاتی که در شب چهارشنبه آخر سال می افتد مهمترین گزینه پیشگیری و فرهنگسازی در بین کودکان و نوجوانان و نیز هوشیار سازی والدین است .,

وی تصریح کرد: والدین باید نظارت بیشتری در رفتار فرزندان خود داشته و در برگزاری این مراسم چهار شنبه سوری  فرزندان خود را همراهی کنند تا ایام  پایان سال خاطره ای خوش برای آنان باشد.

,

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان زنجان پرهیز از خرید و فروش موادمنفجره، جلوگیری از نگهداری موادمحترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به ویژه در منزل و زیرزمین، خودداری از نگهداشتن و حمل مواد آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس را از جمله توصیه‌های مهم برای شهروندان دانست وگفت: مهمترین راه پیشگیری از بروز حوادث تلخ در چهار شنبه سوری پایان سال فرهنگسازی در بین شهروندان برای جلوگیری از مصرف مواد منفجره و خطر زا است.

,

, ,

وی عمده ترین مشکل در امر امداد رسانی به مصدومان و بیماران را روشن کردن آتش در سطح معابر و خیابان‎ها دانست و گفت: به شهروندان توصیه می شود که به هیچ عنوان در سطح خیابان‎ها و معابر اقدام به روشن کردن آتش نکنند چرا که با این اقدام امکان تردد وسایل نقیله امدادی کند شده و امداد رسانی به مصدومان با تاخیر انجام می شود.

,

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان زنجان با توصیه به بیماران قلبی و عروقی ابراز کرد: به این بیماران توصیه می شود که به جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند چرا که صدای انفجار می تواند سبب عارضه قلبی برای این افراد شود.

,

وی بیشترین حادثه دیدگان چهارشنبه سوری را کودکان و رهگذاران عبوری دانست و گفت:  در صورت وقوع حادثه  برای کمک به مصدوم باید علاوه بر دادن آرامش به بیمار با شماره گیری 115 با حفظ آرامش محل دقیق را گزارش کرده و به توصیه های کارشناسان مرکز پیام گوش فرا دهند چرا که بخش از درمان بیمار در انی شرایط توسط همراهان بیمار انجام می‎شود.

,

زراعتچی  با بیان اینکه استفاده از موادی همچون روغن، خمیر دندان و سیب زمینی در محل سوختگی کاری غلط و اشتباه است، تاکید کرد: در صورت بروز با مصدوم اگر با سوختگی مواجه هستیم توصیه می شود  با گاز استریل محل پوشانده شود و از خمیردندان و سیب زمینی و روغن برای تسکین سوختگی استفاده نکنند چرا که روند بهبود زخم طولانی شده وریسک عفونت را زیاد می کند.

,

, ,

وی افزود:توصیه می شود برای شستشوی محل سوختگی از آب سرد و ولرم استفاده شود چرا که اگر سایرموارد در محل سوختگی استفاده شود این مواد باید سشتشو داده شوند که همین امر نیز رسیدگی به درمان را طولانی تر می کند.

,

این مسئول با تأکید بر اینکه باید از نگهداری مواد محترقه در منازل خودداری شود؛ تصریح کرد: بسیاری از حوادث ناشی از آتش سوزی در منازل به هیمن دلیل اتفاق افتاده است و برای فردی دچار آتش سوزی شده باید از دویدن خودداری کند و آتش را با آب یا پتو خاموش کرد.

,

وی با اعلام اینکه سال گذشته حادثه منجر به فوت نداشتیم ابراز کرد: چهارشنبه سوری سال گذشته در زنجان 103 مجروح به همراه داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه