اخبار داغ

زمزمه های انحلال تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان در پی عدم عمل به تعهدات؛

حذف و اضافه وعده های استانداری برای بقاء دانشکده

حذف و اضافه وعده های استانداری برای بقاء دانشکده
استانداری لرستان می بایست طی مدت سه سال، تمهیدات واعتبارات لازم جهت احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی را فراهم کند و مکان مناسب تحصیل در اختیار دانشجویان قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان تحت نظارت وزارت علوم سال 89مجوز فعالیت گرفت و یک زمین هشت هکتاری در پردیس دانشگاه منطقه کمالوند برای احداث ساختمان آن در نظر گرفته شد که متاسفانه به دلایل مختلف روند ساخت آن پیشرفت چندانی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

این درحالی است که بر اساس توافق صورت گرفته بین دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور و استانداری لرستان می بایست طی مدت سه سال، تمهیدات واعتبارات لازم جهت احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی فراهم شود و مکان مناسب تحصیل در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

,

طی این چندسال نه تنها اعتباری برای ساخت ساختمان این دانشکده تعلق نگرفت بلکه هربار زمزمه های انحلال،انتقال و ادغام این دانشکده موجب دلهره و نگرانی بیش از 100دانشجوی در حال تحصیل این دانشکده شده است تاجایی که نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

,

درحالی خبر انحلال تنها دانشکده علوم قرآنی استان به گوش می رسد که دیگر استان ها از چندین دانشکده در مرکز استان و سایر شهرستان ها بهره مندند و دارای امکانات و خدمات رفاهی آموزشی مناسب هستند.

,

دانشکده علوم قرانی خرم اباد

, دانشکده علوم قرانی خرم اباد,

این دانشکده در حال حاضر در یک ساختمان دوطبقه که قبلا متعلق به یک مهدکودک بوده است قرار دارد و دانشجویان در مکانی که از امکانات آموزشی و رفاهی مناسب بی بهره هست مشغول به تحصیل هستند؛ طبقه اول این ساختمان برای خوابگاه دانشجویان در نظر گرفته شده و طبقه بالا هم سه کلاس و یک دفتر آموزش قرار دارد.

,

یکی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد در رابطه با وضعیت کنونی این دانشکده گفت: زمزمه های انحلال این دانشکده به خاطر عدم برخورداری از ساختمان آموزشی و رفاهی ایمن همچنان پابرجاست در حال حاضر به خاطر نزدیکی به ایام عید نوروز دانشکده تعطیل است و دانشجویان به شهرهایشان رفته اند.

,

وی افزود: تعداد کارمندان دانشکده ما محدود است اما طی روزهای اخیر دو نفر از کارکنان به شهرهای اصفهان و بجنورد انتقال داده شده اند و همین موضوع نگرانی های دانشجویان مبنی بر انحلال دانشکده را تشدید کرده است.

,

این دانشجوی علوم قرآنی اظهار داشت: قبلا اگر دانشجویی درخواست انتقالی می داد مورد موافقت قرار نمی گرفت الان به راحتی به دانشجویانی که بخواهند از اینجا بروند موافقت می شود اما به درخواست دیگر دانشجویان برای انتقالی به دانشکده خرم آباد مخالفت می شود به نظر می رسد این موضوع بی ارتباط با وضعیت کنونی دانشکده نباشد.

,

دانشکده علوم قرانی خرم آباد

, دانشکده علوم قرانی خرم آباد,

وی با بیان این که ساختمانی که الان در اختیار دانشکده هست از نظر ایمنی مورد تائید نیست، گفت: بنابه گفته کارشناسان آتش نشانی ساختمان واحد خواهران قابل سکونت نیست و از مرکز قم گفتند که این موضوع مسئولیت دارد این درحالی است که 6نفر از دانشجویان خوابگاهی نیز دچار گازگرفتگی شدند.

,

این دانشجوی دانشکده علوم قرآنی خرم آباد بیان کرد: برخی مسئولان از مرکز قم گفتند که تأسیس این دانشکده از اول اشتباه بوده است و بودجه نداریم! ماچرا باید چوب اشتباهات را بخوریم؟

,

وی تصریح کرد: اگر این دانشکده منحل شود نمی توانیم جای دیگری برویم و مجبوریم انصراف بدهیم و به ازای هر ترم تحصیلی گذرانده  باید 900هزارتومان پرداخت کنیم.

,

یکی دیگر از دانشجویان این دانشکده گفت: تعداد نگهبان قبلا دو نفر بود که هر هشت ساعت تعویض پست می کردند اما در حال حاضر یکی از این نگهبانان به شهر دیگری منتقل شده است.

,

وی افزود: این درحالی است که دو نگهبان برای امور حافظتی کم است و می بایست  حداقل یک نفر به تعداد نگهبانان اضافه می شد اما از همین دونفر هم  یک نفر منتقل شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم خوش نظر، رئیس دانشکده علوم قرآنی خرم آباد  گفت: من پنج هفته به عنوان سرپرست دانشکده معرفی شدم  طی این مدت با هفت نفر از مسئولان دیدار داشته ایم اگر قرار است دانشکده ابقا شود و  برپا بماند باید مسئولان عنایت کنند.

,

وی افزود: طی این مدت با مسئولان مختلف از جمله معاون سیاسی و معاون عمرانی استاندار جلسه داشته ایم و در این جلسات قول همکاری داده اند که پی گیری کنند اما به دلایل مختلف هنوز موفق به دیدار استاندارنشده ایم.

,

دانشکده علوم قرانی خرم آباد0

, دانشکده علوم قرانی خرم آباد0,

حجت الاسلام خوش نظر گفت: طی نامه رسمی 90درصد کار دانشکده بر عهده استانداری است که باید پای کار بیاید اگر 90در صد مسئولان استان پای کار باشند 10درصد هم برعهده اوقاف است.

,

وی ادامه داد: از طرف ما تعامل با مسئولان انجام شده است ان شالله  پای کار می آیند و الان منتظر اقدام مسئولان هستیم و امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند.

,

رئیس دانشکده علوم قرآنی خرم آباد  در رابطه با انتقال برخی از کارکنان این دانشکده گفت: بحث انتقال کارمندان یک بحث درون سازمانی است همه دانشکده های علوم قرآنی از سال گذشته بحث تعدیل را داشته اند و امسال این موضوع  در دانشکده ها عملیاتی شده و یکی دونفر هم  ناچارا انتقال داده شده اند و این به موضوع انحلال دانشکده ارتباطی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه