اخبار داغ

دادستان قم در جمع ائمه جماعات:

ارتقای فرهنگ مذهبی، زیربنای تمام امنیت‌هاست

ارتقای فرهنگ مذهبی، زیربنای تمام امنیت‌هاست
دادستان قم گفت: مبنای اصلی به دست آوردن امنیت اخلاقی، ارتقاء فرهنگ دینی جامعه است. در واقع ارتقای فرهنگ و اعتقادات مذهبی، زیربنای تمام امنیت‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران روشن؛ گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم (ع) امشب و با حضور دکتر مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب قم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

دادستان قم در این مراسم اظهار داشت: به‌طور خلاصه مراد از آسیب‌های اجتماعی هرگونه رفتاری است که مطابق با فرهنگ دینی، اسلامی و آموزه‌های اخلاقی ما نباشد. آسیب اجتماعی رفتاری ناهنجار است و درواقع مهم‌ترین ملاک تشخیص رفتار هنجار از ناهنجار، دین است.

,

وی با بیان اینکه متأسفانه آسیب‌های اجتماعی امروزه در دو فضای مجازی و حقیقی وجود دارد، گفت: فضای مجازی علاوه بر آسیب‌های خاص خود، زمینه‌ساز آسیب‌های حقیقی نیز شده است.

,

کاهه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان شده است، خاطرنشان کرد: در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، مهم‌ترین راه تقویت فرهنگ، آشنایی جوانان با فرهنگ دینی، اسلامی و آموزه‌های اخلاقی است.

,

وی ادامه داد: معتقدیم کانون اصلی امور سیاسی و فرهنگی از زمان پیامبر اکرم (ص) مساجد بودند و یکی از رئوس موفقیت جبهه‌ی اسلام، مساجد هستند که می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشند.

,

دادستان قم همچنین افزود: یکی از اهداف مساجد برگزاری نماز جماعت و کارکرد دیگر آن‌ها، شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

,

وی تاکید کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ابتدا باید آن‌ها را بشناسیم. از فرصت اعتماد مردم و به‌خصوص جوانان به ائمه مساجد، باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد. با توجه به نقش روحانیون در تحکیم رابطه برادری و همچنین تعمیق عقلانیت مبتنی بر معنویت، می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

,

کاهه خطاب به ائمه جماعات گفت: چون معیار آسیب اجتماعی دین است، پس مقابله با آن نیز به‌وسیله دین انجام می گیرد. از حضار خواهش می‌کنیم که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ما را یاری کنند.

,

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، ابراز داشت: امنیت، عدالت و آسایش سه امر ضروری در زندگی مردم است. امنیت گسترده و یکپارچه است و موارد مهمی همچون امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، جسمی و سیاسی را در برمی‌گیرد. زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که در تأمین امنیت اخلاقی و اجتماعی موفق بوده‌ایم که در حوزه‌های دیگر نیز موفق بوده باشیم. بنابراین باید به تمام ابعاد امنیت به‌صورت یکپارچه توجه شود، چون ابعاد مختلف آن بر یکدیگر مؤثرند

,

دادستان قم در خاتمه یادآور شد: مبنای اصلی به دست آوردن امنیت اخلاقی، ارتقاء فرهنگ دینی جامعه است. می‌توان ادعا کرد که مبنای اصلی به دست آمدن امنیت اقتصادی نیز فرهنگ دینی است. در واقع ارتقای فرهنگ و اعتقادات مذهبی، زیربنای تمام امنیت‌هاست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه