اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام جماعت باید برای مردم الگو باشد / امنیت دینی نیز مانند امنیت سیاسی و اقتصادی بر عهده حکومت است

امام جماعت باید برای مردم الگو باشد / امنیت دینی نیز مانند امنیت سیاسی و اقتصادی بر عهده حکومت است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چگونه امنیت اقتصادی و سیاسی مردم را بر عهده حکومت اسلامی می‌دانند، ولی امنیت دینی را بر عهده حکومت نمی‌دانند؟ البته امنیت دینی باید به نحو صحیح، دقیق و با روش مبتنی بر دین تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران روشن؛ آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم (ع) که شامگاه دوشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر امام جماعت متوجه شد که مردم محله نسبت به نماز بی‌توجه هستند، واجب است واکنش نشان بدهد. هر مسلمانی باید دین را اقامه کند، ولی به‌اندازه توانایی خودش.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بعضی‌ها از روی نادانی می‌گویند که امور دینی مسائلی شخصی هستند. امنیت یکی از واجبات است که دین به آن تأکید دارد؛ چگونه امنیت ظاهری، اقتصادی و سیاسی مردم را بر عهده حکومت اسلامی می‌دانند، ولی امنیت دینی را بر عهده حکومت نمی‌دانند؟ البته امنیت دینی باید به نحو صحیح، دقیق و با روش مبتنی بر دین تأمین شود.

,

وی ادامه داد: از مسجد بهتر ازآنچه تا حالا در ذهنمان بوده استفاده کنیم. امام جماعت نه‌فقط باید در نماز الگو باشد، بلکه باید برای مردم در همه‌ی حالات الگو باشد.

,

فاضل لنکرانی بابیان اینکه مشکلات اخلاقی و اقتصادی وجود دارد اما پیوند مردم با دین محکم است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی مستحکم‌تر بشود، باید از مساجد و موقعیت‌های مختلف برای ارتباط بیشتر مردم با مسجد استفاده کنیم که راهکار این امر توسل به اهل‌بیت (ع) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه