اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

دریافتهای نجومی پزشکان را کذب می دانم/ طرح تحول سلامت زیرمیزی ها را حذف کرد

دریافتهای نجومی پزشکان را کذب می دانم/ طرح تحول سلامت زیرمیزی ها را حذف کرد
طاهراحمدی گفت : این ادعا که پزشکان دریافت های نجومی دارند را کذب می دانم و در بیمارستان های اراک بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص با این که روزانه به صورت کامل ۸ ساعت در بیمارستان وقت می گذارند دریافتی بین یک تا دومیلیون تومان در ماه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشستی با موضوع «بررسی قوت و ضعف طرح تحول نظام سلامت و نقش اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت» با حضور دانشجویان و خبرنگاران گفت: شاه‌ کلید نجات کشور عمل و اجرای اقتصاد مقاومتی در تمام حوزه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

IMG_0874

, IMG_0874, IMG_0874,

طاهراحمدی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت بیش از ۱۱ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی قرارگرفتند ، گفت: وظیفه ی ما در دانشگاه ها و وزارت بهداشت و درمان این است که در حوزه ی پیشگیری قدرتمند عمل کنیم؛شاه کلید نجات حوزه ی سلامت و تحقق اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری در امر بهداشت و پیشگیری است.

,

باید پیشگیری از بیماریها را جدی بگیریم/هزینه های درمان بسیار بالاست

, باید پیشگیری از بیماریها را جدی بگیریم/هزینه های درمان بسیار بالاست, باید پیشگیری از بیماریها را جدی بگیریم/هزینه های درمان بسیار بالاست,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه اگر ما در بحث بهداشت سرمایه گذاری کنیم هزینه های نظام سلامت بسیار کاهش می یابد، عنوان کرد: هزینه ی نگهداری و درمان هر فرد دیابتی در کشور ۴۰۰میلیون تومان و هر فرد دیالیزی در حدود ۲۵۰میلیون تومان است و بسیاری از بیماری هایی که هزینه های سنگین بر دوش کشور می گذارد قابل پیشگیری هستند و اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی را در نظام سلامت کشور به خوبی اجرا کنیم باید موضوع پیشگیری را بسیار جدی بگیریم.

,

پیشگیری؛۸۰ درصد بیماریهای قلبی و ۴۰ درصد سرطانها را کاهش می دهد

, پیشگیری؛۸۰ درصد بیماریهای قلبی و ۴۰ درصد سرطانها را کاهش می دهد, پیشگیری؛۸۰ درصد بیماریهای قلبی و ۴۰ درصد سرطانها را کاهش می دهد,

وی در ادامه افزود: در ایران ۱۴ درصد جمعیت دچار دیابت، ۱۹درصد مبتلا به فشار خون، ۳۰ درصد دچار چربی بالا، ۱۰ درصد سیگاری، ۱۷ درصد چاق و ۱۸ درصد کم ‌تحرک هستند و این عوامل ریشه بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی به حساب می آیند اما باید بدانیم با پیشگیری، ۸۰ درصد بیماری های قلبی و ۴۰درصد سرطان ها در کشور کاهش خواهد یافت.

,

طاهراحمدی با بیان اینکه ما یک روز از پرداخت حقوق کارکنان و پزشکان بیمارستان ها عقب نیستیم، گفت: در ایامی که وزارت بهداشت و درمان به دولت تدبیر و امید تحویل داده شد ۸ هزار میلیارد تومان بدهی داشت؛ در آن ایام همین دانشگاه علوم پزشکی  اراک، بیش از۱۰۰ میلیارد تومان تراز بدهی منفی و۱۸ ماه عقب افتادگی پرداخت از دولت قبل برای ما به ارث گذاشته بود اما این عقب بودن پرداختی‌ها تا چند روز آینده به ۶ ماه کاهش پیدا می کند.

,

طرح تحول سلامت،ارتباط مالی مردم با پزشک را حذف کرد

, طرح تحول سلامت،ارتباط مالی مردم با پزشک را حذف کرد, طرح تحول سلامت،ارتباط مالی مردم با پزشک را حذف کرد,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تعرفه های پزشکی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه بسیار پایین تر است، اظهار کرد: طرح تحول سلامت دریافت زیرمیزی توسط پزشکان را از بین برد و در همین استان مرکزی هم دیگر شاهد دریافت زیرمیزی توسط پزشکان نیستیم و طرح تحول سلامت ارتباط مالی بین مردم و پزشک را حذف کرد.

,

وی در پاسخ به میزان دریافتی حقوق پرستاران گفت: در طرح تحول نظام سلامت پرداخت ها مبتنی بر عملکرد صورت می گیرد و هر پرستاری با توجه به ساعات حضور در بیمارستان، سطح تحصیلات و تجربه حقوق دریافت می کند.

,

دود ایجاد شکاف بین پزشکان و پرستاران به چشم بیماران می رود

, دود ایجاد شکاف بین پزشکان و پرستاران به چشم بیماران می رود, دود ایجاد شکاف بین پزشکان و پرستاران به چشم بیماران می رود,

طاهراحمدی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چرا میزان دریافتی پرستاران و پزشکان به یک نسبت افزایش پیدا نمی کند و این شکاف عمیق دریافت حقوق بین این دو قشر چه دلیلی دارد، گفت: پرستار و پزشک در یک مسیر حرکت می کنند و ما باید سعی کنیم این دو قشر را متحد و دوست نگه داریم و هر صحبتی که باعث بشود بین این دو قشر شکاف ایجاد شود دود آن به چشم بیماران خواهد رفت.

,

دریافت های نجومی پزشکان کذب است

, دریافت های نجومی پزشکان کذب است, دریافت های نجومی پزشکان کذب است,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این سوال که چرا باید میزان دریافت پزشکان بعد از طرح تحول سلامت اینچنین رشد داشته باشد و برخی از پزشکان دریافت های نجومی داشته باشند، اظهار کرد: این ادعا که پزشکان دریافت های نجومی دارند را کذب می دانم و در بیمارستان های اراک بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص با این که روزانه به صورت کامل ۸ ساعت در بیمارستان وقت می گذارند دریافتی بین یک تا دومیلیون تومان در ماه دارند.

,

وی ادامه داد: اگر دریافت های نجومی برای پزشکان وجود داشت امروز شاهد این نبودیم که بسیاری از پزشکان بخواهند از بخش دولتی به بخش خصوصی بروند و اگر میزان دریافتی پزشکان در بخش دولتی تقویت نشود ما شاهد خروج پزشکان از این بخش خواهیم بود.

,

ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اراک همچنان در حد حرف است

, ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اراک همچنان در حد حرف است, ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اراک همچنان در حد حرف است,

طاهراحمدی پیرامون ماجرای تفاهم نامه ی ساخت بیمارستان هزار تختخوابی اراک با یک شرکت کره ای و حواشی که درگیر ساخت این بیمارستان شد، گفت: با توجه اینکه میزان تخت های بیمارستانی اراک نسبت به میزان جمعیت کمتر است لذا تصمیم به ساخت بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی با توجه به سیاستهای وزارت علوم گرفته شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در همین رابطه ادامه داد: با مذاکراتی که با قرارگاه خاتم پیرامون ساخت این بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی صورت دادیم مشخص شد که ما با توجه به وضعیت مالی و شروطی که دولت قرار داده است نمی توانیم با این قرارگاه برای ساخت بیمارستان مشارکت داشته باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فاینانس راه  دیگری برای ساخت بیمارستان با وضع موجود بود که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را با کشور خارجی ببندیم تا ساخت این مجموعه را بپذیرد و در ایام بهره برداری بیمارستان از محل درآمدها هزینه ی ساخت بیمارستان در مدت سی سال پرداخت شود و در  نهایت تصمیم گرفته شد که دو بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ساخته شود که یکی از آنها را به شرکت داخلی بدهیم و دیگری را به شرکت کره ای بدهیم اما از آنجایی که برای ساخت هر بیمارستانی باید ردیفی در نظر گرفته شود و هنوز ردیفی برای این بیمارستان در نظر گرفته نشده است لذا اصل ساخت بیمارستان همچنان در حد حرف قرار دارد.

,

IMG_0882

, IMG_0882, IMG_0882, IMG_0882, ,

IMG_0896

, IMG_0896, IMG_0896, IMG_0896, ,

IMG_0898

, IMG_0898, IMG_0898, IMG_0898, ,

IMG_0912

, IMG_0912, IMG_0912, IMG_0912, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه