اخبار داغ

با تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک خنداب

کرایه اراک- خنداب ۱۵ درصد افزایش یافت

کرایه اراک- خنداب ۱۵ درصد افزایش یافت
آخرین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان خنداب با حضور فرماندار و مدیر عامل اتحادیه مینی بوس داران استان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب،آخرین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان خنداب با حضور فرماندار و مدیر عامل اتحادیه مینی بوس داران استان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری نسیم خنداب,

 

,

در این جلسه فرماندار شهرستان خنداب ضمن تقدیر از راننده های این شهرستان بخاطر مشکلات و سختی های شغل رانندگی گفت:پایین بودن کرایه های مسیر خنداب –اراک باعث شده که شغل رانندگی با مینی بوس برای این رانندگان به صرفه نباشد و مشکلاتی برای این رانندگان به وجود آورد.

,

 

,

غیاثی فرسوده بودن و عدم تجهیز مینی بوس های شهرستان خنداب را عامل نارضایتی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: افزایش استفاده مردم از ماشین های شخصی باعث شده که مردم کمتر از مینی بوس ها استفاده کنند.

,

 

, ,

وی همچنین گفت: مهاجرت مردم روستاها به شهرها باعث شده که تردد در مسیر اراک کاهش یابد و در نتیجه تعداد کمتری از مینی بوس ها استفاده کنند.

,

 

,

 

,

فرماندار شهرستان خنداب همچنین از اعضای شورای ترافیک خواست که اقدامات لازم را انجام داده تا در ایام نوروز شاهد مشکلات حمل و نقل در شهرستان خنداب نباشیم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات با آرامش خاطر بتوانند در شهرستان تردد کنند.

,

 

,

 

,

سعید ملکی نماینده رانندگان بخش قره چای در خصوص فرسوده بودن مینی بوس های خط خنداب - اراک گفت: کاهش تعداد مسافران و افزایش تعداد ماشین ها باعث شده که هر مینی بوس در روز فقط یک سرویس بتواند به اراک برود و رانندگان قادر نیستند که ماشین های فرسوده خود را تعویض نمایند.

,

 

,

ملکی بیان کرد:تسهیلات خرید مینی بوس های جدید بازپرداخت های ماهانه یک میلیون و هفتصد هزار تومانی دارند،که این مبلغ برای رانندگان با این وضعیت درآمدی قابل پرداخت نیست.

,

 

,

ملکی همچنین گفت: افزایش تعداد تاکسی ها در این مسیر و اختلاف کم کرایه های تاکسی با مینی بوس ها باعث شده مردم بیش تر از تاکسی ها استفاده کنند و این موجب طولانی تر شدن زمان تکمیل تعداد مسافران مینی بوس ها می شود.

,

 

,

 

,

مدیر عامل اتحادیه مینی بوس داران استان اعلام کرد: تمهیدات لازم برای ایام نوروز انجام شده و در ترمینال ها به تعداد کافی ماشین مستقر می شود تا در این ایام،مسافران برای حمل و نقل با مشکلی روبه رو نباشند.

,

 

,

اکبری در خصوص فرسوده بودن مینی بوس های مسیر خنداب – اراک گفت: با توجه به کاهش تعدا مسافران این مسیر باید تاکسی ها جایگزین این مینی بوس ها شوند.

,

 

,

اکبری اظهار کرد: رانندگان مینی بوس ها می توانند با پرداخت ۱۱ میلیون تومان و دریافت ۲۰ میلیون تومان وام با ۴ درصد سود مینی بوس خود را با یک دستگاه تاکسی سمند تعویض کنند.

,

 

,

وی افزود: در این طرح به رانندگان مجوز جابجایی مسافر در این مسیر داده می شود و مینی بوس های آن ها نیز به قیمت ۱۰ میلیون تومان از آن ها خریداری می شود.

,

 

,

 

,

اکبری با اشاره به اینکه در سال ۹۵ در مسیر خنداب - اراک افزایش کرایه نداشته ایم گفت: بنابر تصمیم اتحادیه مینی بوس داران استان،مقرر شده کرایه های مسیر خنداب- اراک در سال ۹۶ به میزان ۱۵ درصد افزایش یابد.

,

 

,

 

,

طبق مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان، هزینه کرایه مینی بوس و تاکسی در دو خط اراک- خنداب و اراک-جاورسیان ۱۵ درصد افزایش یافت.

,

 

,

بنابر این مصوبه کرایه مینی بوس های مسیر اراک – خنداب ۲۷۰۰ تومان، مسیر اراک – جاورسیان ۲۱۰۰ تومان،کرایه تاکسی های اراک – خنداب ۷۰۰۰ تومان و کرایه تاکسی های اراک – جاورسیان ۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

,

 

,

این افزایش۱۵ درصدی کرایه ها از ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۵ اعمال شده است.

,

 

,

 

,

افزایش کرایه ها در حالی تصویب شد که از مدت ها پیش این افزایش کرایه به صورت غیر قانونی توسط خود رانندگان مینی بوس ها صورت گرفته است.

,

 

,

 

,

کرایه مسیر خنداب – ملایر طبق مصوبه امسال شورای حمل و نقل شهرستان با ۱۵ درصد افزایش باید ۲۴۵۰ تومان می شد،اما رانندگان این مسیر مدت هاست کرایه ۳۰۰۰ تومانی از مسافران دریافت می کنند؛ البته مقرر شد این وضعیت توسط اداره صنعت، معدن و تجارت بررسی شود و در جلسه آینده این شورا در مورد مبلغ کرایه این مسیر تصمیم گیری شود.

,

 

,

 

,

همچنین در این جلسه مقرر شد که پیچ های جاده اراک – خنداب در نزدیکی روستاهای استوه و خسبیجان که دارای گودی می باشد و در هنگام بارندگی باعث جمع شدن آب و خطر برای رانندگان می شود در اسرع وقت توسط راهداری بازسازی شود.

,

 

,

در این شورا مصوب شد در جاده اراک – خنداب که در حال تعریض است، پیمانکار مربوطه نکات ایمنی را رعایت کرده و تابلوهای هشدار را در این مسیر نصب نماید تا مسافران در مسیر دچار حادثه نشوند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه