اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

پاسخگویی، کابوس بزرگ دولت پس از ۴ سال حرف زدن/ طرح آشتی ملی با فتنه‌گران مفهومی ندارد

پاسخگویی، کابوس بزرگ دولت پس از ۴ سال حرف زدن/ طرح آشتی ملی با فتنه‌گران مفهومی ندارد
کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد نسبت به معرفی عده‌ای برانداز و آشوب‌گر سیاسی معادل یک ملت، گفت: قهر نظام با این عده معدود و معلوم‌الحال را نباید قهر نظام با ملت قلمداد کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، میثم معافی در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به شدت گرفتن طرح موضوع آشتی ملی در کشور از سوی برخی جریان‌های خاص و ربط دادن آن با اوضاع سوریه، اظهار کرد: در سوریه آشتی ملی با داعش و النصره مطرح نبوده و کسی با آنها برای آشتی مذاکره نکرده است بلکه برای آتش‌بس مذاکره شد آن هم به شکلی که در وین و در چارچوب آشتی ملی مذاکراتی با مخالفان وطنی و عمدتاً غیرمسلح معارض با دولت مستقر شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی فعالیت ایران در سوریه را در درجه دوم برای نجات ملت سوریه از چنگال داعش جنایتکار خواند و افزود: اما در درجه اول به دلیل امنیت ملی خود ما بوده است چراکه اگر داعش و جریان تکفیری در سوریه موفق و مسلط می‌شدند با تمام قوا بر عراق یورش برده و در این حالت ایران با سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی جهان هم مرز می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد نسبت به معرفی عده‌ای برانداز و آشوب‌گر سیاسی معادل یک ملت، خاطرنشان کرد: قهر نظام با این عده معدود و معلوم‌الحال را نباید قهر نظام با ملت قلمداد کرد چراکه ملت با حفظ سلایق مختلف نه تنها هماهنگ با انقلاب بلکه عاشق انقلاب و نظام اسلامی خود هستند.

وی شعار و تئوری نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را ضد امنیتی‌ترین شعار در چنین شرایطی برای کشور دانست و اضافه کرد: مولی علی(ع) فرمود بدا به حال آن ملتی که با دشمنان خود در درون بلاد و سرزمین خود بجنگد.

معافی تصریح کرد: خاصیت حضور ایران در سوریه و عراق این بود که دشمنانی مانند داعش به جای اهواز امروز در حلب و موصل هستند و اگر بر مبنای تئوری نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران پیش می‌رفتیم امروز باید به جای الانبار در الاهواز با داعش مواجه می‌شدیم.

وی افزود: در آن شرایط باز هم آن کسانی که قادر بوده و یا برای جنگ با داعش و دفاع از وطن احساس تکلیف می‌کردند قطع به یقین فرزندان سران فتنه و گروهک فتنه‌گر نبودند بلکه همین پابرهنگان و بسیجیان بودند که امروز نیز هستند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از تحریف داستان صلح امام حسن(ع) از سوی برخی افراد و جریان‌های خاص، تأکید کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) قصد آشتی با معاویه را نداشتند بلکه سپاه 12 هزار نفری را به قصد جنگ ترتیب دادند.

وی اضافه کرد: اما به دلیل معامله فرمانده سپاه امام حسن یعنی عبیدالله ابن عباس با معاویه، خریداری این فرمانده به مبلغ یک میلیون دینار، سست شدن و شکستن ستون سپاه امام، امام حسن باعقب‌نشینی گزینه صلح را برای جلوگیری از کشتار مسلمانان و همچنین باقی ماندن سازمان شیعه انتخاب کرد.

معافی گفت: معاویه نیز بنای نابودی و جنگ داشت اما با تدبیر امام و فشار روانی افکار عمومی بر معاویه نتوانست صلح را نپذیرد بنابراین نباید تاریخ را تحریف وقیاس مع‌الفارق کرد.

وی پروژه شکل‌دهی دو قطبی جنگ-صلح را شکست خورده توصیف و اظهار کرد: ترامپ در آن حدی که آقایان در دولت فعلی دوست داشتند جنگ‌طلب از آب درنیامد، امیدها داشتند که با تبدیل شدن به شعبه‌ای از حزب دموکرات در ایران، مردم را از جنگی دروغین بترسانند و آنها را وادار به فراموشی مشکلات خود کنند اما داستان به طور کل به بن‌بست خورده است.

این کارشناس مسائل راهبردی افزود: ترامپ رسماً می‌گوید اساساً رییس جمهور شده که سرباز آمریکایی دیگر به جایی مانند موصل نرود، از آن مهم‌تر، به جای مرزهای ایران در واشنگتن و کالیفرنیا جنگ راه انداخته است.

معافی در پایان وی تصریح کرد: اینکه برداشتن کلاه ملت ممکن نشده و دولت موظف است در انتخابات به جای گرفتن ژست نمی‌گذاریم جنگ بشود، جواب مشکلات مردم را بدهد، برای کسانی که چهار سال جز حرف زدن کاری نکرده‌اند، کابوس بزرگی است!
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه