اخبار داغ

گازرسانی پرحاشیه؛ ​

ناراحتی دولتی ها از گزارش صدا و سیما در مورد گازرسانی به زاهدان/ وقتی دولت خطای خود را با حمله جبران می کند!

ناراحتی دولتی ها از گزارش صدا و سیما در مورد گازرسانی به زاهدان/ وقتی دولت خطای خود را با حمله جبران می کند!
در حالی دولتمردان گازرسانی به زاهدان را وفای به عهد دولت یازدهم تعبیر می کنند که مردم زاهدان می گویند اسم گاز را شنیده اند ولی آن را ندیده اند، پخش همین نظرات مردمی گویا خاطر اعضای کابینه تدبیر را مکدر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، خط انتقال گاز سراسری به شهر زاهدان سه شنبه 9 اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت، اما این موضوع حاشیه های زیادی را در پی داشت.
در حالی دولتمردان شهر زاهدان اتصال به خط لوله سراسری گاز را با حضور حسن روحانی به جشن نشستند که به گفته حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان 5 سال زمان نیاز است که اکثر شهروندان به گاز شهری دسترسی داشته باشند.
دولت یازدهم نیز با هجمه گسترده از تبلیغات آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری رسیدن گاز به زاهدان را وفای به عهد دولت دانستند، غافل از اینکه مردم نظرشان متفاوت است.
از همان روزهای ابتدایی ورود گاز به زاهدان سئوال مشترک بسیاری از مردم زمان استفاده از این گاز در خانه هایشان بود، موضوعی که به بحث گرم بسیاری از شهروندان بدل شده بود خیلی زود توسط مسئولین استانی پاسخ داده شد و آنها بازه چهار ساله برای رسیدن گاز به خانه شهروندان زاهدانی را تعیین کردند، زمانی که لبخند شهروندان را سرد کرد.
البته استقبال سرد مردم زاهدان از افتتاح گازرسانی به زاهدان نشان می داد آنها وفای به عهد را رسیدن گاز به خانه هایشان می دانند نه به شهر زاهدان موضوعی که گویا به مزاج دولتی ها خوش نیامده است.
در همین راستا صدا و سیما مرکز استان اقدام به انتشار گزارشی مردمی در خصوص گازرسانی به زاهدان کرد و از بازه طولانی رسیدن گاز به خانه همه زاهدانی ها خبر داد، در این گزارش مردم از زمان چند ساله برای استفاده از گاز شهری گلایه مند بودند.
البته گلایه شهروندان نیز به حق است ، به طور کلی مدیریت طرحهای بزرگ مکلفند که پس از طراحی زنجیره ی ارزش، سبد پروژه ها و طرحها را به زیر پروژه هایی تقسیم و به طور هماهنگ اجرای آن را در دستور کار قراردهند. این استراتژی برای جلوگیری از عدم النفع ها و کاهش هزینه ی خواب سرمایه گذاری ها، امری معمول و مرسوم در سراسر دنیاست و از مصرحات مدیریت پروژه است تا جایی که فصلی مهم در استاندارد مدیریت پروژه ( اعم از استانداردهای آمریکا، اروپا، ژاپن و ...) به آن اختصاص یافته است.
در هر حال و به عقیده کارشناسان در طرح عظیم گازرسانی به زاهدان که به گفته نماینده زاهدان در دولت گذشته طرح آن تصویب و عملیات اجرایی آن شروع شد به دلیل عدم همزمانی ساخت شبکه ی توزیع در شهر زاهدان، پروژه ی عظیم چند صد کیلومتری انتقال گاز به زاهدان تا زمان احداث شبکه ی توزیع درون شهری بلااستفاده و یا کم استفاده می ماند تا به تدریج شبکه ی توزیع گاز درون شهر احداث شود در روزگاری که مدام وزارت نفت و دولت از نبود پول می نالند باید سرمایه ی چندصد میلیون دلاری ملت مظلوم در زیر خاک زاهدان مدفون شود و شهروندان این دیار 5 سال دیگر هم به انتظار گاز بمانند.
در هر حال همین انتشار واقعیت ها کافی بود که دولتمردان شمشیر تیغ انتقاد را بر تن صدا و سیما بزنند، ژنرال دولت یازدهم پیشتر از بقیه وارد گود شد و در آیین گشایش رسمی همزمان پنج ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری با اشاره به حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در آیین گشایش رسمی خط لوله گاز ایرانشهر- زاهدان، گفت: برخی تخصص دارند که شهد را به شرنگ تبدیل کنند و باید به آنان جایزه نوبل داد که بدون استفاده از کاتالیست شهد خدمات دولت را تبدیل به شرنگ تبدیل می کنند و حق اصلی این فناوری به صدا و سیما تعلق دارد و جایزه نوبل را باید به آنها اهدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدای فرهنگی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت از سیستان و بلوچستان گفت: دولت قوی ترین استاندار خود را برای این استان منصوب کرده است. این استان 37 سال بعد از انقلاب در آرزوی گاز رسانی بود که با همت دولت و کارشناسان مجرب این امر اتفاق افتاد. ای کاش صدا و سیما یکبار کارگاه های مربوط به این گازرسانی را به مردم نشان می‌داد. 7 کیلومتر کارگاه جوشکاری با همت فرزندان این سرزمین ایجاد شد تا مشعل گاز در میدان زاهدان ایجاد شود.
معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: داعش و امثال آن فکر می کردند که از سیستان و بلوچستان می توانند به عنوان پایگاهی برای خود استفاده کنند. اما الان این استان سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران مقابل داعش است. حالا صدا و سیما یک روز پس از افتتاح میدان گاز در این استان گزارشی تهیه می کند که هنوز گاز به خانه های مردم نرسیده است. انصافتان کجا رفته آقای عزیز؟ آیا دو روزه می شود چند صد خانه را گاز کشی کرد؟ والله پیامبر هم برای حفر خندق برای دور مدینه از معجزه استفاده نمی‌کرد.
مع الوصف دولتمردان باید در خصوص خواب این سرمایه عظیم ملت در زیر خاک پاسخگو باشند و خطای فاحش خود را در تنظیم و مدیریت پروژه گازرسانی به زاهدان بپذیرید و اینگونه یکطرفه صدا و سیما را به باد انتقاد نگیرند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه