اخبار داغ

مأموریت اصلی بنیاد نخبگان شناسایی، حمایت و هدایت نخبگان است/ نیروی انسانی بهترین سرمایه خراسان جنوبی

مأموریت اصلی بنیاد نخبگان شناسایی، حمایت و هدایت نخبگان است/ نیروی انسانی بهترین سرمایه خراسان جنوبی
سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: نخبگان تلاش دارند تا معضلات و راه کارهای مناسب مقابله با آن را در استان شناسایی کنند و در این راستا بنیاد برگزاری اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، حسن هاشمی سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: بنیاد یک نهاد مهم و تصمیم گیر در عرصه امور نخبگان است و سرلوحه کار بنیاد سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند "مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان قرار گیرد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, , خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: یکی از ماموریت های اصلی بنیاد شناسایی، حمایت و هدایت نخبگان و مستعدان در حوزه های مختلف است.

,

 

,

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی بیان کرد: امور نخبگان در استان از حساسیت بالایی بررخوردار است چرا که استان ما فاقد زیر ساخت های تولیدی، صنعتی و کشاورزی است و پایه اصلی این زیر ساخت ها آب است که مشکل خشک سالی همچنان ادامه دارد.

,

 

,

هاشمی خاطرنشان کرد: آن چیزی در این استان که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد که در واقع سرمایه اصلی این استان می باشد، نیروی انسانی است.

,

 

,

وی با اشاره به پیشینه بسیار خوب در حوزه فرهنگی و علمی در استان، گفت: بنیاد می تواند با شناسایی و توانمند سازی این عزیزان در استان، زمینه فعالیت در کشور را فراهم کند.

,

 

,

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد هر ساله برنامه هایی در سطح های ملی و استانی دارد، گفت: در طرح های ملی می توان به طرح شهاب اشاره کرد که هدف از این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی است.

,

 

,

هاشمی ادامه داد: بنیاد به این مهم دست یافته که اگر می خواهند نخبه پروری داشته باشند باید شناسایی و هدایت را از مقاطع دانش آموزی دنبال کند و به آنها مشاوره تحصیلی دهد تا زمینه مطرح شدن آنها به عنوان یک نخبه فراهم شود.

,

 

,

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مهم بنیاد ساخت ساختمان بنیاد نخبگان بوده که تنها ساختمان بنیاد استانی در کشور است.

,

 

,

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی تصریح کرد: نخبگان تلاش دارند تا معضلات و راه کارهای مناسب مقابله با آن را در استان شناسایی کنند و در این راستا بنیاد برگزاری اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار داده است.

,

 

,

هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان محروم است، گفت: برگزاری اردوهای جهادی در استان ما از حساسیت بالاتری برخوردار است چراکه می تواند فرهنگ خودباوری را احیا کند.

,

 

,

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که بنیاد در دستورکار خود قرار داده، تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور است تا بتوانیم از ظرفیت خیرین و واقفان استفاده کنیم و چتر پوششی از نخبگان را افزایش دهیم و بسیاری از معتمدان نیز شناسایی شده اند.

,

 

,

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد حمایت در حوزه های قرآنی و حوزوی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: به این موضوعات کمتر پرداخته شده است و قطعا روحانیون در بحث آموزشی و تعلیم و تربیت می توانند کمک بسیاری کنند.

,

 

,

هاشمی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی، گفت: هدف این کارگروه ها شناسایی معضلات استان در زمینه های مشخص است که به همین منظور کارگروه آب برای رفع بحران بی آبی و ارائه راه کار های مناسب تشکیل شد که قطعا این کارگروه در حوزه صنعت و کشاورزی نیز می تواند موثر واقع شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه کارگروه گیاهان دارویی تشکیل شده است، گفت: تصمیم داریم که کارگروه هنر و معدن را نیز تشکیل دهیم چرا که پتانسیل زیادی در این زمینه ها داریم و قطعا می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی استان ایفا کند.

,

 

,

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی متذکر شد: همه می دانند که خراسان جنوبی در بحث معادن از ظرفیت بالایی برخوردار است اما حلقه مفقوده این است که فرآوری های لازم در این حوزه انجام نمی شود و ما خام فروشی داریم.

,

 

,

هاشمی با بیان اینکه در زمینه کارگروه هنر نیز ظرفیت عظیمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از کالای حیاتی که می تواند یک هدف گزاری مشخص در این زمینه داشته باشد و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد تولید صنایع دستی است که ریشه در فرهنگ استان دارد و نیاز به سرمایه گذاری زیادی نیز ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه