اخبار داغ

ناگفته های شهردار سمنان - بخش اول؛

شهرداری را با ۲۷ میلیارد تومان بدهی تحویلم دادند/ منتقدانم یا بی اطلاع هستند یا مغرض

شهرداری را با ۲۷ میلیارد تومان بدهی تحویلم دادند/ منتقدانم یا بی اطلاع هستند یا مغرض
شهردار سمنان در گفتگویی ۳ ساعته با مرآت به صراحت به سوالات ایجاد شده در خصوص عملکرد یکساله خود در سمنان پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت به دعوت حسین موسوی شهردار محترم سمنان برای گفتگویی پیرامون سوالات ایجاد شده در خصوص عملکرد یکساله وی در شهرداری سمنان به دفتر او در خیابان سعدی سمنان رفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موسوی در این گفتگوی تفصیلی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید در خصوص ابعاد فعالیت اجرایی در مدیریت شهری، مهمترین پروژه های در دست اقدام، عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و تعدادی از سوالات مردم که پیشتر توسط شبکه اطلاع رسانی مرآت منتشر شده بود به صراحت پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی مرآت,

موسوی در طول این گفتگو با تاکید چندین باره بر ضرورت پاسخگویی شفاف مسئولان به مردم، خواستار مشارکت فعال اقشار مختلف مردم و نیز رسانه ها در مدیریت شهری سمنان شد.

,

, ,

متن کامل گفتگوی خبرنگار مرآت با شهردار سمنان را در ادامه می خوانید:

, مرآت,

منتقدانم یا بی اطلاع هستند یا مغرض/ گل و بلبل تحویلم نداده بودند

,

مرآت- لطفا در ابتدای گفتگو نظرتان را در مورد جایگاه رسانه ها در جامعه بفرمایید.

,

موسوی- شخصا از اهمیت و جایگاه رسانه و اطلاع رسانی در حوزه های مختلف آگاه هستم و معتقدم رسانه ها بستر مناسبی برای ارائه گزارش مسئولان دستگاه های اجرایی هستند. رسانه ها می توانند خدمات و اقداماتی را که در مجموعه های مختلف نظیر شهرداری صورت می گیرد را با هدف ایجاد رضایت عمومی به جامعه منعکس کنند. البته وقتی می گوییم خدمات را منعکس کند به این معنا نیست که اغراق و مبالغه کنند بلکه همان چیزی را که اتفاق می افتد به گوش مردم برسانند. قطعا بخش دیگری از رسالت رسانه ها به انعکاس مشکلات مردم و معضلات اجتماعی باز می گردد که هیچ کس نمی تواند منکر این وظیفه شود. لذا رسانه ها جایگاه بسیار موثر و مهمی در آگاهی های عمومی ایفا می کنند.

,

اما موضوع دیگر که امروز لازم می دانم بر آن تاکید کنم این است که من اساس کار خود را صداقت قرار داده ام. بعد از این موضوع نیز به عدالت در کارم توجه ویژه ای دارم. شاید بسیاری از مدیران روش های دیگری را دنبال کنند اما خودم اینطور راحت تر هستم.

,

در حال حاضر که با شما گفتگو می کنم آماده ارزیابی عملکرد خودم به طور جدی هستم. نه اینکه بخواهم از خودم تعریف کنم چون تعریف از خود تنبلی درپی خواهد داشت اما ارزیابی مردمی برای من اهمیت زیادی دارد. آنهایی که به شما زنگ می زنند و یا مشکلاتشان را به نحوی به شما منتقل می کنند قبل از آن حداقل یکبار پیش من می آیند و حرفهایشان را با من در میان می گذارند و نهایتا از پیش من با شرمندگی می روند. هیچ یک از آنها در حضور من منتقد نیستند. افرادی که مشکلات خود را به رسانه شما می دهند تا منعکس کنید عوام یا شهروندانی هستند که نسبت به موضوعات اطلاع ندارند و البته شاید برخی از آنها عوام هم نباشند اما بی اطلاع هستند.

,

در کنار این گروه نیز عده ای مغرض وجود دارند که وقتی منافعشان به خطر می افتد با ما دشمنی می کنند. اما این را آموخته ام که خدا را فراموش نکنم و درآمدها را بدون توجه به اینگونه موضوعات هزینه کنم.

,

افرادی که می خواهند بدبینانه حرف بزنند در جامعه زیاد هستند و برخی هم غیرمنصفانه صحبت می کنند. به عنوان مثال در مورد پیمانکاران این را بگویم که اگر پیمانکاری بداند که بستر پرداخت مطالبات در شهرداری مناسب نیست و باز به شهرداری بیاید کار اشتباهی کرده است. برخی پیمانکاران اینطور هستند که اگر ببینند مطالباتشان به طور مناسب پرداخت نمی شود دیگر مراجعه نمی کنند. چرا در حال حاضر پیمانکاری در شهرداری وجود دارد که بیش از 30 سال است که فعالیت می کند؟ به پیمانکاران می گویم من موسوی از زمانی که وارد شهرداری شده ام با همکاری شما پروژه ها را اجرا کرده ام و نباید در مورد پرداخت مطالبات از من توقع معجزه داشته باشید. طبیعتا من ابتدا حقوق کارکنان را کنار می گذارم و سپس وارد موضوعات دیگر می شوم. روش پرداخت مطالبات پیمانکاران این گونه است که تمام آنها را می نویسم و مثلا اگر 4 میلیارد تومان بدهی و 400 میلیون تومان پول داشته باشم قطعا در آن زمان فقط 10 درصد بدهی ها را می توانم پرداخت کنم لذا به تمام طلبکاران 10 درصد از طلبشان را خواهم داد.

,

برخی از پیمانکاران می آیند و می گویند تمام زندگی ما همین 50 میلیون تومان است که اگر پداخت نشود مشکلات زیادی برای ما ایجاد می شود. یکی می گوید زنم طلاق می گیرد و دیگری می گوید خانه ام را از دست می دهم. من شهردار که کاری به جزئیات زندگی افراد ندارم لذا باید بر اساس عدالت رفتار کنم.

,

من هیچ پیمانکاری را کنار نگذاشته ام و به همه آنها به طور عادلانه توجه می کنم. یک پیمانکار بیاید بگوید شهرداری ما را کنار گذاشته است! برخی افراد ممکن است شلوغ کاری کنند اما بازهم من نباید به آن توجه کنم و باید قانون را مدنظر بگیرم.

,

اگر برخی فکر می کنند در شهرداری گل و بلبل است من این را به صراحت عرض می کنم که اصلا از این خبرها نیست! بنده بدون تعارف این را بگویم که شهرداری سمنان در ابتدای آمدن من حدود 27 میلیارد تومان بدهی سنواتی داشت و من هیچ هیاهویی راه نیانداختم.

,


 

, ,
,

با وام 30 درصدی کمر شهرداری را شکستند/ شهرداری سمنان را با 27 میلیارد تومان بدهی تحویلم دادند

,

مرآت- همین موضوع را بیشتر توضیح دهید.

,

موسوی- من تا سال 91 حدود 900 میلیون تومان جریمه مالیاتی تکلیفی داشته ام. مطلع هستید که دو نوع مالیات وجود دارد یا مربوط به عملکرد پیمانکاران است یا به مالیات تکلیفی حقوق کارکنان مربوط می شود. متاسفانه مالیات حقوق کارمندان در ادوار گذشته شهرداری پرداخت نشده است. پرسنل من بازنشسته شده است در حالیکه بیمه وی رد نشده! من باید بر کدام ساختار کار کنم؟ بر کدام چارچوب؟ من شهردار آمده ام و مسئولیت بدهی ادوار قبل را پذیرفته ام چون افکار عمومی از من مطالبه می کند.

,

مرآت- علاقه ای به رسانه ای شدن این موضوعات دارید؟

,

به نظرم چاره ای نیست! حالا که فرصت مناسبی بوجود آمده است بگذارید مسائل دیگری را با شما مطرح کنم. شهرداری سمنان در دوره های قبل وامی در حدود 6 میلیارد تومان از یکی از بانکها گرفته که سود آن 30 درصد بوده است و بدتر از آن در حوزه جاری شهرداری هرینه شده است که بنده رفته ام با هزار التماس و خواهش وامی 18 درصد گرفته ام تا بتوانم این چالش را در حد مقدورات مرتفع کنم. به صراحت بگویم آن وام 6 میلیاردی با سودی 30 درصد کمر شهرداری را شکسته است. آیا در پرداخت حقوق پرسنل در مدت مدیریت من مشکلی وجود داشته است؟ ما در مدت گذشته بین 3 تا 4 میلیارد تومان از بدهی 27 میلیاردی را پرداخت کرده ایم و خوشبختانه معوقات جدید نیز ایجاد نکرده ایم.

,

تنها اتفاقی که وجود دارد پروژه های سرمایه گذاری است که درآمد آن در سال بعد متوجه شهرداری خواهد شد.

,

لذا می خواهم این را بگویم که چرخاندن شهرداری این نیست که به سادگی میسر باشد. یعنی فکر نکنید من شرایط گل و بلبلی را تحویل گرفته ام! برخی می گویند عملکرد موسوی در یکسال اخیر منفی بوده است که باید به آنها بگویم شما منفی های ادوار گذشته را اگر درنظر بگیرید خواهید دید قضاوتتان صحیح نیست.

,

خیلی ها به من می گفتند به شهرداری سمنان نرو/ نمی خواهم مشکلات را تقصیر دیگران بیاندازم

,

مرآت- چرا تا این لحظه این مسائل را مطرح نکرده بودید؟

,

موسوی- خوب دلایلی داشت. اگر نیاز باشد تمام سندها را به شما نشان خواهم داد به گونه ای که خودتان داد بزنید! چرا نگفتم؟ همین الان هم اگر اینها را منتشر کنید برای من نقطه منفی خواهد بود. چرا که می گویند شهردار دارد مشکلات را تقصیران دیگران می اندازد! به من بگویید چه کار باید بکنم؟

,

روزی که آمدم خیلی ها به من گفتند نیا! گفتند شهرداری سمنان آنقدر بدهی دارد و بهم ریخته است که تو اگر بروی ضایع میشوی و حتی نمی توانی حقوق پرسنل را هم بدهی!

,

, ,

مرآت- یکی از انتقاداتی که به شهرداری سمنان وارد می شود موضوع فضاهای سبز شهری است. در این موضوع چه نظری دارید؟

,

موسوی- معتقدم باید نظر مردم را در این مورد جویا شد. البته می دانم این انتقادات از سوی چه کسانی مطرح می شود اما نمی خواهم آدرس آنها را به شما بدهم. خوشبختانه آنقدر در طول یکسال گذشته خوب و دقیق کار کرده ایم که بازخوردهای آن را از مردم دیده ایم.

,

من معتقدم کار باید دقیق و ماندگار باشد. حیف و میل بودجه عمومی منطقی نیست. من کاری می کنم که ریلی در شهرداری سمنان ایجاد شود که هر شورای شهری بیاید و یا هر شهرداری تغییر کند نتواند از این ریل خارج شود.

,

گلهای فصلی سطح شهر را به گلهای پایدار و درختان پایدار تغییر داده ایم. کاشت درختان به طور متوازن دنبال می شود.شخصا اعتقادی به استفاده از درختان اکالیپتوس در شهر ندارم و هرجا که خشک شده باشد بلافاصله آن را از زمین می کنیم و به جای آن درختان دیگری می کاریم. سال گذشته 17 شهریور را در دستور داشتیم. امسال سایر نقاط را اجرایی کرده ایم. من از شما می پرسم مولوی بد شده است؟ ولیعصر بد شده است؟ پروژه ای در سطح شهر وجود داشته که ما آنرا رها کرده باشیم؟ پارک سنگی رها شده بود، حتی سرویس بهداشتی نداشت! در این پارک سرویس بهداشتی احداث کردیم و آنرا سامان دادیم.

,

در خصوص منظر شهری این را یادآور شوم که یک کیوسک مطبوعاتی مقابل مسجد ولیعصر (عج) وجود داشت که آنرا با همکاری بسیج به ضلع جنوبی پارک سنگی منتقل کردیم. آیا منظر خیابان بهتر نشد؟ الان توسعه پارک روزیه را به طور جدی در دستور کار داریم.

,

, ,

ماهیانه 3 میلیارد و 750 میلیون تومان حقوق می دهم

,

مرآت- در مورد سرانه فضای سبز سمنان به طور دقیق توضیح دهید.

,

موسوی- اگر فضای سبز سمنان را به سه بخش تقسیم کنیم یک دسته به باغات مردم در محلات مربوط است که البته فضای سبز تعریف نمی شود و در لکه نقشه طرح جامع قرار دارند و خارج از محدوده فرض شده است تا در آنها ساخت و سازی صورت نگیرد.

,

دسته دیگر به میادین و لچکی ها مربوط است که در نقاط مختلف سمنان اشباع شده است و از این بهتر نمی شود.

,

اما بخش سوم به پارکها مربوط است. گفته می شود که پارک 17 شهریور، 8 شهریور و ...از قبل وجود داشته است. در بحث روشنایی پارک شقایق را بطور جدی در دستور کار داریم که هزینه آن بالای 1 میلیارد تومان است و با توجه به کمبود بودجه در سالجاری، آنرا در بودجه سال آینده قرار داده ایم.

,

در مورد پارک 17 شهریور باید بگویم تقریبا چیز خاصی به نام پارک وجود نداشت. از زمانی که من آمده ام سرمایه گذاران را برای حضور تجاری در این پارک رد کرده ام. این پارک برای زائرین و مسافرین آماده سازی شده است و سکوسازی های خوبی ایجاد شده است. از طرفی دیگر خوشبختانه روشنایی زیر درختان این پارک نیز تا شب عید آماده خواهد شد.

,

این نکته را هم بگویم که از ابتدای کارم در شهرداری سمنان تلاش کردم بسترهای پارکها مهیا شود تا در این ایام که فصل گل و گیاه است نسبت به کاشت درخت و گل اقدام کنیم. خرید محصولات مربوط به فضای سبز در فصل خودش به یک پنجم می رسد لذا الان وقت کار در فضای سبز است.

,

این نکته را هم بگویم که بیش از 64 درصد بودجه شهرداری در سال 95 مربوط به پروژه های عمرانی بود که این مقدار در بودجه سال آینده به بالای 70 درصد خواهد رسید. این را هم بدانید که فقط حقوق کارکنان شهرداری سمنان در هر ماه حدود 3 میلیارد و 750 میلیون تومان است. اینکه گفتم 70 درصد بودجه سال بعد ما عمرانی است به دلیل پروژه های سرمایه گذاری است که با پیش فروش آنها به درآمد خواهیم رسید.این را بدانید که برای پروژه های عمرانی پول نقد پرداخت نمی کنم چون در این صورت کار نمی چرخد. در تمام قراردادهای من نوشته شده بخشی نقد و بخشی غیرنقد پرداخت می شود. ملک فروشی هم ندارم چون اساس ملک قابل توجهی که درآمدزا باشد برای شهرداری باقی نمانده است. پولی برای من باقی نمانده است! لذا 4 پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی بزرگ را در سمنان آغاز کرده ام که هیچ صدمه ای به مغازه های محلی نمی رساند.

,

مرآت- در مورد این پروژه ها توضیح دهید.

,

موسوی- سه نوع پروژه اقتصادی در سطح شهر سمنان وجود دارد. یکی واحدهای تجاری محلی است. دسته دیگر مربوط به واحدهای مستقر در بازار و راسته خیابان ها است. اما گروه سوم که پروژه های بزرگ اقتصادی هستند نظیر پروژه ققنوس شهری هستند.4 پروژه بزرگ شهری شامل پروژه ایران زمین در ضلع شرقی پل شهید شاطری، پروژه معلم، بازار مبل و فرش و پروزه تجاری بلوار شهید نوروزی می شود.در مورد پروژه ایران زمین در گذشته برای دو طبقه توسط سازمان عمران از شهرداری گرفته شده بود تا احداث شود. اما قبل از آنکه به سرانجام برسد 9 واحد آن به فروش رفته است لذا ما با سپاه کنار آمدیم تا به طور 50، 50 این پروژه را پیش ببریم. این را هم به گوش مردم برسانید که تمام این پروژه ها به طور قانونی و مطابق با ضوابط اجرایی می شود.

,

, ,

مگر برج ققنوس در زمان من ساخته شده است؟ / پارکینگ فروشی ندارم

,

مرآت- یکی از موضوعات مورد بحث در ماههای اخیر عدم وجود پارکینگ مناسب در برج تجاری ققنوس است. چه پاسخی به این پرسش دارید؟

,

موسوی- بله این هم از همان موضوعاتی است که زیاد در افکار عمومی مطرح می شود. سوال من این است که آیا برج ققنوس در زمان من ساخته شده است؟ آیا من به آن جواز داده ام؟ متاسفانه در مورد پارکینگ ان بی توجهی شده است و می توانم بگویم در ادوار قبل با پارکینگ فروشی مواجه بودیم.من از زمانی که وارد شهرداری سمنان شدم جلوی پارکینگ فروشی را گرفتم.این را به صراحت اعلام می کنم که موسوی در شهرداری سمنان پارکینگ فروشی ندارد.

,

به هر تقدیر این اتفاق در ادوار گذشته رخ داده است. نمی دانم اطلاع دارید یا نه اما تمام واحدهای تجاری مستقر در پشت برج ققنوس توسط مالک ققنوس خریداری شده است و ما داریم پروانه دیگری  در شلع شرقی به او می دهیم و او را ملزم به پیش بینی تمام پارکینگ های ققنوس در آن محل کرده ایم. لذا تمام مغازه های اطراف آن تخریب خواهد شد.

,

این نکته را هم عرض کنم که در ضلع شمالی برج ققوس پارکینگ پیش بینی شده بوده است اما در دسترسی آن مشکلاتی وجود دارد.

,

1300 سهم بانک شهر را برای کارکنان شهرداری خریداری کردم/ 150 هزار تومان آجیل به آنها داده ام

,

مرآت - به نظر می رسد از وضعیت گذشته گلایه مند هستید؟

,

موسوی- بگذارید این را به شما بگویم. ببینید گاهی پدر خانواده ای از دنیا می رود و چون آن پدر ثروت زیادی داشته است اوضاع خانواده او بهتر می شود.

,

اما برخی مواقع هم پدری از دنیا می رود و آنقدر بدهی و بدبختی برای خانواده اش به جای می گذارد که او نمی تواند حتی در جامعه تردد کند!

,

به هر تقدیر ققنوس ساخته شده و الان مشکل پارکینگ وجود دارد. من شهردار چه باید بکنم؟ باید بگویم بیا و واحدهای تجاری را به پارکینگ تبدیل کن؟! این فرد جواز تجاری گرفته است، شهرداری زیر برگه او را امضا کرده است!

,

در مورد پروژه شهید نوروزی هم 4 طبقه منفی پارکینگ داده ایم که 2 طبقه آن اضافه است. توجه کنید از آنجا که بلوار شهید نوروزی در راسته ارتفاع سازی قرار دارد این پروژه با 8 طبقه روی هم کف احداث خواهد شد لذا 4 طبقه منفی پارکینگ به آن اختصاص یافته است و در مجموع 12 طبقه خواهد بود. برای سایر پروژه ها هم تمام پارکینگ ها به طور کامل پیش بینی شده است حتی به گونه ای که برای تامین پارکینگ از بخشی از سهم خود در تجاری صرف نظر کردیم.

,

ببینید شهروندان اطلاع دقیق ندارند، نه تنها شهروندان که بسیاری از کارشناسان هم جزئیات طرح ها را نمی دانند. این وضعیت، ارث پدری است که به من رسیده و نمی دانم چه کارش کنم!

,

همین معضل در خصوص هتل گوت که مال هم وجود دارد. بدتر از آن این هتل حتی پارکینگ ندارد چرا که زیرزمین آن به تاسیسات پارک آبی اختصاص داده شده است. اگر بدانید با چه مصیبتی مشکلات پروانه این هتل را حل کرده ایم؟! دو یا سه شهردار هم در آن دخیل بوده اند حالا من موسوی می خواهم کار کنم فضاسازی می کنند.

,

می خواهم این را بگویم افرادی که به شما تلفن می زنند یا پیام ارسال می کنند صاحب نظر نیستند. این افراد را مغرض می دانم و قطعا آنهایی به شما پیام می دهند که از دست ما گلایه مندند. من این را باید رسانه ای کنم که در دهه فجر امسال برای هریک از کارکنان شهرداری 1300 سهم بانک شهر را خریده ام و به آنها داده ام. 150هزار تومان آجیل شب عید برای تمام پرسنل شهرداری و نیز پرسنل پیمانکاری حوزه خدماتی خریداری کرده ام و به آنها داده ام.

,

شورای ترافیک حق ورود به موضوع پل شاطری را نداشت/ نمی توانم برخی مسائل را مطرح کنم

,

مرآت- در ماههای اخیر شاهد اجرای طرح هایی در مسیر دسترسی میدان معلم یا همان پل شهید شاطری بودیم که با انتقادات شهروندان مواجه شد. در نهایت هم وضعیت به همان شرایط ابتدایی خود بازگشت. با اطلاع از اینکه شهرداری هم عضوی از شورای ترافیک است چه نظری در این مورد دارید؟

,

موسوی- اجازه بدهید در این مورد شناسنامه پل شهید شاطری را که مصوب وزارت راه و شهرسازی است به شما نشان دهم.

,

این شناسنامه در زمان مدیریت من تصویب نشده است. من از شما تقاضا دارم این شناسنامه را منتشر کنید تا همه ببینند. هرچند ممکن است بلوا و آشوبی ایجاد کند اما بگذارید درست شود، من هم از این وضعیت خسته شده ام. به این نقشه توجه کنید.

,

, ,

, ,

طبق این نقشه هیچ میدانی نباید زیر پل وجود داشته باشد و دور آن هم به همین ترتیب باید بسته می شد. این طرح نهایی پل شهید شاطری است. سوال من از شما این است که مگر هدف از احداث پل کاهش ترافیک نبوده است؟ این موضوع در سال 91 مصوب و اجرا شده است.

,

توجه کنید که میادین معمولا دایروی و بعضا بیضوی هستند. حال این میدان چه وضعیتی دارد؟ نه دایروی است نه بیضوی که مشکلات زیادی در نحوه گردش خودروها ایجاد می کند. راهنمایی و رانندگی هم به این موضوع توجه کرده است.

,

مرآت- پس چرا میدان حذف نشد؟ آیا شورای ترافیک جلوی آنرا گرفت؟

,

موسوی- چه عرض کنم. شورای ترافیک اصلا و اساسا نمی تواند به این موضوع ورود کند و در مورد آن نظر بدهد. می دانید اعضای شورای ترافیک چه کسانی هستند؟ به جز شهرداری، فرمانداری و راهنمایی و رانندگی افرادی در این شورا حضور دارند که اصلا ترافیکی نیستند.

,

مثلا نماینده اداره راه و یا آب و فاضلاب در آن حضور دارند که به هیچ وجه ترافیکی نیستند و صرفا برای موضوعات حفاری حضور می یابند.

,

واقعا نمی توانم بسیاری از مسائل را عنوان کنم.

,

, ,

توجه کنید که پروژه های شهری چند دسته هستند. پروژه های سطح پایین را شورای ترافیک می تواند ورود کند مثلا بحث تابلوگذاری خیابانها، اما بحث که کمی جدی تر می شود شورای استان تشکیل می شود و در دسته سوم که موضوعاتی نظیر میادین و پل ها و جاده ها مطرح می شوند وزارت راه و شهرسازی ورود می کند.

,

این پل در سطح عالی و طرح جامع به تصویب رسیده است. شورای ترافیک نمی تواند به آن ورود کند. من خودم عضو جامعه مهندسین حمل و نقل ایران هستم. به ما می گویند در سطح شهر سرعت گیر نصب کنید که من مخالفت کردم و اجازه ندادم. بحث سرعت گیر یک استاندارد جهانی دارد، لذا هرکسی حق ندارد با سلیقه خود به آن ورود کند.

,

اساسا در خیابانهای با عرض 12 متر به  بالا نباید سرعت گیر نصب شود. وقتی می گوید نباید سرعت گیر نصب شود انواع آنرا می گوید یعنی به هیچ شکلی نباید مانعی در مسیر وجود داشته باشد.

,

قبلا در بلوار بسیج و نیز شهید نوروزی سرعت گیر نصب شده است که بنده با آن مخالفم.

,

شهردار مرده شور است/ در سفر رئیس مجلس از فرمانداری زنگ زدند گفتم پول مفت ندارم!

,

مرآت- نظر صریح شما در مورد پل شهید شاطری چه بود؟

,

موسوی- من از همان ابتدا گفتم این پل باید طبق شناسنامه اجرا شود و لاغیر. بالاخره برای تدوین شناسنامه پل کارشناسان زیادی مطالعه و بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که میدان باید جمع آوری شده و مسیر دو طرف بسته شود.

,

حتی راهنمایی و رانندگی هم برپایه گزارش تصادفات این نقطه اعلام کرد این اتفاق باید رخ دهد.

,

من گفتم ابتدا بالای میدان را ببندید چون زیرپل امیرکبیر دوربرگردان وجود دارد. اما وقتی بالای میدان را بستیم هرکس سلیقه خودش را مطرح کرد.

,

راننده تاکسی ها می گفتند ما کرایه را زیاد می کنیم، شهروندان گفتند برای چه باید کرایه اضافه بدهیم؟ خودروهای شخصی گفته اند بنزین که مفت نیست ما این همه مسیر اضافه را طی کنیم! سوال من این است مگر در تهران این وضعیت به مراتب بیشتر نیست؟

,

من شهردار اعلام می کنم مرده شور هستم. اگر کسی در خیابان بیافتد من باید او را جمع کنم، بشویم و رایگان دفنش کنم! حال اگر شخصیت برجسته ای باشد و من افتخار داشته باشم کارهای او را انجام دهم، او را نیز به وادی السلام می برم و دفن می کنم و گلاب روی قبر او می ریزم! در هر صورت من مرده شور هستم!

,

می خواهم این را بگویم که شهرداری همه جوره کار می کند، تجهیزات و نیوجرسی دارد لذا از او توقع دارند وارد میدان شود! برای سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به سمنان از فرمانداری به من زنگ زدند که چون سالن جدید راه آهن در حال افتتاح است بیا و برای آن نرده نصب کن! من پاسخ دادم این موضوع مربوط به راه آهن است، من شهردار که پول مفت ندارم برای این طرف و آن طرف هزینه کنم!

,

اما در موضوع پل شهید شاطری من نظر نهایی خود را همان نظر شناسنامه پل اعلام کردم.

,

مرآت- یعنی سایر اعضای شورای ترافیک این شناسنامه را قبول ندارند؟

,

موسوی- آفرین، مصلحت اندیشی می کنند. حالا برخی ممکن است بگویند چرا در مقابل آنها ایستادگی نکردی؟ به هر صورت رئیس شورای ترافیک من نیستم. حالا اگر من مقابل این دوستان مثلا بایستم آیا مردم نیز علت آنرا به درستی خواهند دانست؟ من یکبار دیگر به صراحت اعلام می کنم هیچ کس نباید چیز دیگری جز شناسنامه مصوب پل را اجرا کند.من چه بگویم؟ به چه کسی اینها را بگویم؟

,

بخش دوم گفتگوی مرآت با شهردار سمنان متعاقبا منتشر خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه