اخبار داغ

ثبت شش اختراع توسط استاد دانشکده فنی یزدان پناه سنندج

ثبت شش اختراع توسط استاد دانشکده فنی یزدان پناه سنندج
مهندس هیرش باقدم مدرس گروه مکانیک دانشکده فنی مهندسی یزدان پناه سنندج تا امروز توانسته است در کارنامه افتخارات خود شش اختراع را به نام خود ثبت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،امروز جوانان خلاق و با استعداد این مرز و بوم همواره با نوردیدن پله‌های افتخار برای اقتدار ایران اسلامی در جهان در حال تلاش و تکاپو هستند, جویندگان علم و دانشی که همواره در صفوف کسب علم و دانش از هم پیشی می گیرند, امروز استان کردستان خطه دلیر مردان و شیر زنان و جوانان جویای علم و دانش پابه پای رشد فزاینده علم و دانش جهان حرکت کرده و هیچگاه از این مسیر باز نمانده و همواره سخن‌ها برای گفتن دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

یکی از جوانان این استان مهندس هیرش باقدم مدرس گروه مکانیک دانشکده فنی مهندسی یزدانپناه سنندج است که تا امروز توانسته است شش اختراع را به نام خود ثبت کند.

,

 

,

سیستم چرخش چراغ های جلو خودرو متناسب با فرماندهی سر پیچ ها, تشخیص و ترمیم چاله سطح جاده آسفالت, دستگاه کاشت تخم آفتابگردان, خودرو امدادگر دوزیست آبی خاکی, دستگاه خودپرداز سوغات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی محلی و سیستم بهینه سازی مصرف آب حمام از جمله اختراعات و ابتکارات این جوان کردستانی است.

,

 

,

مهندس هیرش باقدم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت : تعدادی از این طرح ها را تنهایی و تعدادی را هم بصورت مشارکتی با همکاری و همراهی دوستانم به نتیجه رسانده ام.

,

 

,

این جوان مخترع کردستانی ادامه میدهد: دستگاه تشخیص و ترمیم چاله سطح جاده آسفالت برای اولین بار در جهان ساخته شده است و نمونه مشابه خارجی ندارد برای این دستگاه قرارداد پژوهشی با وزارت راه در قالب کنسرسیوم سه جانبه بین دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان راهداری وزارت راه، مسکن و شهرسازی و معاونت پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته ایم.

,

 

,

به گفته باقدم, سیستم چرخش چراغ های جلو خودرو متناسب با فرماندهی سر پیچ ها  امسال در دومین جشنواره ملی شباب و استارتاپ دانشگاهی مقام اول کشور و تندیس طلایی این جشنواره را بدست آورد, همچنین در دوازدهمین جشنواره ایده های برتر مقام برتر کشور را کسب کرد.

,

 

,

می گوید:  هر چند سیستم برقی این طرح در دنیا  وجود دارد اما من بصورت مکانیکی و فقط با استفاده از چند قرقره و سیم ترمز موفق به ساخت این سیستم شده ام که موجب افزایش دید و امینی بیشتر در شب میشود و البته نسبت به نمونه مشابه برقی آن ارزانتر نیز است.

,

 

,

در چند روز اخیر نیز این استاد و مدرس کردستانی در بین 170مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور به عنوان مخترع برتر کشور معرفی شد و باز برای دانشکده فنی مهندسی یزدان پناه سنندج و استان کردستان افتخار کسب کرد.

,

 

,

به گفته باقدم, دانشکده فنی یزدان پناه سنندج یکی از مراکزی است که ارتباط بیشتری با صنعت دارد و بیشتر دانش‌آموختگان این دانشکده به ‌طور مستقیم جذب بازار کار می‌شوند و دغدغه شغل ندارند چرا که با رسالت اصلی خود که همانا تربیت تکنیسین فنی است فاصله نگرفته‌ است و البته پتانسیل و امکانات و کارگاه های خوبی برای تبدیل ایده ها به طرح و در نهایت تجاری سازی ایده های دانشجویان و اساتید دارد.

,

 

,

به گفته این مدرس دانشکده فنی یزدان پناه سنندج, اختراع در پیچیدگی نیست بلکه در سادگی است, اگر ما از امروز بیاموزیم که چه نیازی از بشر هنوز بی‌پاسخ مانده، یک مخترع خواهیم شد, کشف نیازهای بی‌پاسخ ما را به یک مخترع و کارآفرین تبدیل می کند, اگر بخواهیم به این چالش‌ها بپردازیم در وهله اول می‌بینیم با امکاناتی که در سرزمین ماست و دارایی‌های عینی ما محسوب می‌شوند آشنا نیستیم, ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه انتهای همه رشته‌هایی که درس خوانده‌ایم به بازار و اقتصاد ختم می‌شود و این بخش از زنجیره مغفول مانده است.

,

 

,

این ایده‌پرداز برتر کشوری گفت: امروز جوانان ما نباید منتظر و معطل دیگران باشند که برایشان کار ایجاد کنند بلکه باید بتوانند با خلاقیت, با نوآوری, با پشتکار, با همت ایده هایی را که در سر دارند به نتیجه برسانند چرا که در این استان پتانسیل های خاصی وجود دارد که اکثرا از آن غافل هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه