اخبار داغ

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

خیابان های ممنوع ارومیه برای تاسیس مراکز آموزشی

خیابان های ممنوع ارومیه برای تاسیس مراکز آموزشی
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از ممنوعیت تاسیس مراکز آموزشی در برخی خیابان مرکزی ارومیه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،ترافیک معضلی که با وجود آن بسیاری مشکلات همچون اتلاف وقت، آلودگی صوتی و هوایی، هدر رفتن سوخت، و بسیاری از مشکلات روحی و روانی دیگر نیز پدیدار می شوند، و در شهرستان ارومیه نیز این مشکل در برخی از خیابان های شهر هر روز بحرانی تر و سطح نارضایتی عمومی را افزونتر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اروم نیوز،ترافیک معضلی که با وجود آن بسیاری مشکلات همچون اتلاف وقت، آلودگی صوتی و هوایی، هدر رفتن سوخت، و بسیاری از مشکلات روحی و روانی دیگر نیز پدیدار می شوند، و در شهرستان ارومیه نیز این مشکل در برخی از خیابان های شهر هر روز بحرانی تر و سطح نارضایتی عمومی را افزونتر می کند., اروم نیوز,

البته این مشکل تا حدودی با مدیریت های شهری رفع شده اما باز در برخی مناطق نسخه مسولین شهری و استانی نتوانسته این عارضه را به طور اساسی رفع و  رضایت عمومی شهروندان را دربر داشته باشد.

,

بطوریکه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، شهر ارومیه را پس از تهران، دومین شهر دارای تراکم خودرو در کشور عنوان می کند و می گوید در حال حاضر حدود ۸۷۰ هزارو خودرو در این استان تردد دارند .

,

البته این آمار در حالی است که به گفته سرهنگ سعیدی در سال ۹۱ حدود ۴۷۰ هزار دستگاه در استان تردد داشتند و این ارقام در مقایسه با هم رقم قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

,

اما فرماندار ارومیه معتقد است راه اندازی حدود ۸۰ درصد مدارس غیرانتفاعی در خیابان هایی که با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می کنند مشکلات بسیاری را برای شهروندان و مسئولان حوزه ترافیک ایجاد کرده است.

,

بر همین اساس معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی روز گذشته در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی از ممنوعیت تاسیس مراکز آموزشی در ۱۰ خیابان مرکزی ارومیه خبر داد و افزود: مراکز آموزشی غیردولتی هم که در این خیابان ها راه اندازی شده اند باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تغییر مکان آنها اقدام شود.

,

وی این خیابان ها را شامل خیابان امام (ره)، شهید امینی، عطایی، شهید بهشتی، خیام، شهید کشتگر، سرداران، کاشانی، شهید مدنی و شهید منتظری عنوان کرد.

,

کهوریان نیز معتقد است یکی از مهمترین مشکلات این بخش، مشکل فرهنگی در خصوص لزوم ثبت نام کودکان در مراکز آموزشی خیابان هایی نظیر شهید بهشتی (دانشکده) می باشد که این امر مشکلات ترافیکی این خیابان ها را بسیار زیاد کرده و قفل ترافیکی ایجاد می کند.

,

وی می گوید اگر مراکز آموزشی با توجه به ظرفیت خیابان ها راه اندازی شود مشکل امروز خیابان هایی نظیر مدنی و دانشکده به دیگر خیابان ها تعمیم نمی یابد .

,

بنابراین امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر پیگیر استقرار مراکز آموزشی در نقاط دیگر شهر باشند تا شاید ترافیک تا حدودی در سطح شهر کاهش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه