اخبار داغ

بیجار بام ایران گزارش می دهد؛

آرامشی پس از دلتنگی در پنجشنبه و جمعه آخر سال/اختصاص 20 دستگاه تاکسی جهت جابه جایی شهروندان به آرامستان باغ رضوان

آرامشی پس از دلتنگی در پنجشنبه و جمعه آخر سال/اختصاص 20 دستگاه تاکسی جهت جابه جایی شهروندان به آرامستان باغ رضوان
این روزها همه جا صحبت از خانه تکانی خرید شب عید است ، اما موضوعی که در جمعه آخر سال همیشه در ذهن مردم تداعی می‌ کند سرکشی به قبور اموات است و پخش نذورات جهت شادی روح آنها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، ورق های تقویم 95 هم رو به پایان است ، سالی پر از خاطرات تلخ و شیرین گذشت ، سالی که عده ای آمدند و عده ای رفتند و جای خالیشان برای اطرافیاتشان هنوز هم سبز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

این روزها همه جا صحبت از خانه تکانی  خرید شب عید است ، اما موضوعی که در جمعه آخر سال همیشه در ذهن مردم تداعی می‌ کند سرکشی به قبور اموات است و پخش نذورات جهت شادی روح آنها است.

,

رسم‌‏ها و آئین‏‌هاى نوروزى از روزگاران کهن برجاى مانده و از نسلى به نسل بعد به ارث رسیده است و با دگرگونى شیوه‏‌هاى زندگى، تکنولوژى بدون آن که هویت خود را از دست دهد تحول یافته است.

,

از جمله کارهاى پیش از آیین نوروزى، حضور در آرامستان ها  و خواندن دعا و پخش نذورات برای براى شادى و آمرزش مردگان است.

,

مردم دیار گروس شب جمعه آخرسال یا آخرین پنج‌شنبه شب سال، به گورستان می روند و بر مزار مردگان خود دعا مى‏‌کنند و خرما و حلوا پخش نموده و یا بر آنها شمع مى‏افروزند.

,

بازماندگان در این روز با حضور بر سر قبور بستگان و آشنایان خویش با غبارروبی و تمیز کردن اطراف قبرها به نوعی مدفن همیشگی آنها را خانه تکانی می کنند و گاه شمع یا چراغی در کنار قبر روشن می کنند تا شب پایان سال برای آنها تاریک نباشد.

,

زیارت اهل قبور و ارواح در گذشتگان در مناسبتها و یا زمانهایی خاص، مثل آخر هفته و پنجشنبه آخر سال به عنوان یک پدیده اجتماعی موجب تلطیف روحیه، نرمی قلب و صفای باطن افراد می شود و انس و الفت نسبت به بازماندگان را افزایش می دهد.

,

اختصاص 20 دستگاه تاکسی جهت جابه جایی مسافران به آرامستان باغ رضوان

,

محمود الوندی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بیجار در گفت وگو با خبرنگار از اختصاص 20 دستگاه تاکسی جهت جابه جایی مسافران به آرامستان باغ رضوان خبر داد.

,

وی با اشاره به رسم دیرینه ما ایرانیان جهت زیارت اهل قبور در پنج شنبه آخر سال گفت: دو دستگاه مینی بوس نیز جهت سهولت انتقال مسافران به باغ رضوان در پنجشبه آخر اختصاص داده شده است.

,

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با تاکید بر اینکه این سازمان تمهیدات لازم را جهت رفاه حال شهروندان صورت داده است،بیان داشت: 20 دستگاه تاکسی اختصاص یافته از ساعت 14:30 دقیقه روز پنجشنبه در میدان طالقانی آماده انتقال شهروندان به باغ رضوان است.

,

الوندی تصریح کرد: نیروهای گشت و نظارت تاکسیرانی در زوز پنجشنبه جهت سهولت تردد و نظارت بر کار تاکسی های در نظر گرفته شده در باغ رضوان آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین مشکلات روزهای پایانی سال بحث ترافیک سنگین به ویژه در مسیر باغ رضوان است، از شهروندان تقاضا کرد جهت کاهش ترافیک در صورت امکانان از  ناوگان حمل و نقل عمومی جهت حضور در باغ رضوان استفاده نمایند.

,

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بیجار خاطر نشان کرد: تاکس ها و مینی بوس اختصاص یافته جهت سهولت تردد شهروندان در باغ رضوان تا ساعت 18 عصر نسبت به بازگشت شهروندان از باغ رضوان  به میدان طالقانی اقدام خواهند نمود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه