اخبار داغ

نفت جان دوباره گرفت

نفت جان دوباره گرفت
شوک برآمده از کاهش موجودی ذخایر آمریکا و اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی که حاوی اطلاعاتی مبنی بر کاهش عرضه نفت خام در نیمه سال اول سال 2017 بود باعث شد تا قیمت نفت در روز چهارشنبه حدود یک دلار افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز بیش از 1 دلار افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 51.844 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 99 سنت افزایش، بشکه‌ای 48.71 دلار صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نفت جان دوباره گرفت
, نفت جان دوباره گرفت,
 
,
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اذعان کرد، افرادی که انتظار توازن بازار نفت را می‌کشیدند باید کمی صبور باشند.
,
 
,
آژانس بین‌المللی انرژی خاطرنشان کرد، ذخایر جهانی در ماه ژانویه برای اولین بار در شش ماه گذشته باوجود کاهش تولید اوپک، افزایش یافت.
,
 
,
همچنین افزود، اگر همچنان بر سخن خود جهت کاهش تولید ایستادگی کند، بازار در نیمه اول سال با کاهش 500 هزار بشکه‌ای در روز رو به رو می‌شود.
,
 
,
اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک Saxo گفت، تا زمانی که اوپک روی هدف و کشورهای غیر اوپک بر قول خود استوار بمانند بازار دارای تعادل خواهد بود.
,
 
,
اوپک اذعان کرد، در پایان ماه نوامبر تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در نیمه اول سال 2017 کاهش خواهد داد.
,
 
,
همچنین کشورهای غیر اوپک نیز در همین راستا تولید خود را 600 هزار بشکه کاهش خواهند داد.
,
باوجود کاهش سهم اوپک در تولید، ذخایر نفتی همچنان در حال افزایش هستند و این امر از تولید وسیع اعضای اوپک، قبل از قرارداد کاهش تولید و همچنین افزایش تولید نفت شیل توسط آمریکا ناشی می‌شود.
,
 
,
زمانی که اطلاعات مرکز API منتشر شد، سرمایه‌گذاران در ماه مارس خبر از جهش ذخایر امریکا به 529.6 میلیون بشکه را دادند اما هفته پیش خبر از کاهش شگفت‌انگیز نفت آمریکا به 529.1 میلیون بشکه رسید.
,
 
,
رئیس جهانی استراتژی کالا اذعان کرد، آژانس بین‌المللی انرژی سرمایه‌گذاران را به آرامش دعوت می‌کند.
,
 
,
در روز سه‌شنبه قیمت‌ها به شدت ضربه خورد و این امر از خبر افزایش ذخایر نفت خام جهانی و افزایش عرضه توسط عربستان نشئت گرفت.
,
 
,
منابع ثانویه در حالی خبر از کاهش عرضه عربستان به 9.797 میلیون بشکه در روز می‌دادند که ریاض خبر افزایش تولید 10.011 میلیون بشکه در روز را تائید کرد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه