اخبار داغ

کارشناس مذهبی کشوری در یادواره شهدای شهرستان قاین:

کسانی که میگویند سایه جنگ را برداشتیم،عامل جنگ احتمالی هستند/برخی برای خوشحالی عده ای خاص دل امام زمان(عج) را خون میکنند

کسانی که میگویند سایه جنگ را برداشتیم،عامل جنگ احتمالی هستند/برخی برای خوشحالی عده ای خاص دل امام زمان(عج) را خون میکنند
حجت الاسلام میرباقری گفت:آنهایی که دائما فهمیده یا نفهمیده ویا سهوا ویا عمدا می گویندماسایه جنگ را برداشته ایم بدانند که برعکس آنها باعث جنگ خواهند شدواگر خدایی نکرده درآینده جنگی اتفاق بیفتد مسبّب اصلی جنگ آنهاخواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، حجت الاسلام سیدحمیدمیرباقری کارشناس امورخانواده در اولین یادواره شهید مهدی باکری وشهدای شهرداری وگردان پیاده امام حسین(ع)شهرستان قاین اظهارداشت:ماهرچه از شهدا داریم از مادران وپدران شهدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی گفت:اگر تاریخ اسلام وقبل از اسلام را مروری کنیم می بینیم کسانی توانستند به جایی برسند که دامن های پاک آنهارا پرورش داده است.

,

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد،شهدای ما قبل ازاین که توفیق درجه شهادت را داشته باشند قطعا توفیق داشتن مادران خوب را داشته اند.

,

 

,

این کارشناس مذهبی گفت:امروزه دشمن متوجه این شده است که در جنگ فرهنگی از چه نقطه ای ضربه می خورد وحال فهمیده است که شکستش در جنگ فرهنگی وجنگ  نظامی مربوط به پایداری خانواده در جامعه است

,

وی افزود:در هرجامعه  دینی که خانواده دوام بیشتروپایداری بیشتری داشته باشد توفیقات بیشتری هم خواهد داشت.

,

حجت الاسلام میرباقری در ادمه گفت:جامعه امروز ما به شدت نیاز دارد که فرهنگ شهادت در آن تکرار شود وگفتمان  مردم ومسئولین وجوانان وخانواده های ما بایدبه گفتمان شهادت برگردد.

,

وی با اشاره به این که رمان های زیادی در جامعه ما چاپ می شود به طوری که براساس اطلاعات تعداد کتاب های رمان عشقی وغیرعشقی به بیش از80میلیون جلدکتاب درکشور می رسد که این کتابها به خانه های ما وارد شده است گفت:هنوزفرهنگ شهدا.وشهادت به خانه های ما نیامده است

,

این کارشناس خانواده گفت:تمام دنیا مقابل شما وبسیج ایستاده اند اما بعد از گذشت 38سال هنوز نتوانسته اند دست به این مملکت بزنند ومملکت ما هرروزه جلوتر رفته است.

,

, ,

وی بیان داشت:بسیاری از جوانان ما هنوز شهدارانشناخته اند ودراین زمینه ها جوانان ما تنها مقصرنبوده اند بلکه رسانه ها ومسئولین ما ونخبگان  وروحانیت ما در رساندن پیام شهدا کوتاهی کرده اند.وبسیاری از جوانان ما شهید باکری ها وشهید همتی ها وشهید کاوه ها وشهید چدانی را نمی شناسند.چراکه برایشان از این شهداگفته نشده است وقطعا اگر به آنها می رسید عاشق این فرهنگ می شدند.

,

حجت الاسلام میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دشمن روی  فرهنگ جبهه وشهادت ما کار می کند وآنها می گویندامروز سلاحی به نام شهادت در جامعه  اسلامی وجود دارد که باید بدانیم ریشه هایش از کجاست؟

,

وی با اشاره به برخی از سخنان مسئولین در خصوص یادواره های شهدا نیز اظهارداشت:درهمه دنیابرای قهرمانانشان احترام وتجلیل فراوان قائل هستندوشهدای ما قهرمانان جامعه ما هستند وحال برخی از مسئولین  می گویندیادواره هارا کم کنید ویا در زمان های خاص برگزار نکنید ووبرایش زمان تعیین می کنند .

,

 

,

حجت الاسلام میرباقری درادامه سخنان خود گفت:در زمان جنگ نیروهای ما با کمترین امکانات جنگیدند ونمی گفتند چون امکانات نداریم نمی جنگیم

,

ولی حال  تعجب می کنم از برخی کسانی که30سال دراین مملکت مسئول بوده اندو از پشت تریبون به عنوان شخص دوم وسوم مملکت به دنیا میگویند، خزانه مان خالی است ویا این سخنان خوددشمن بگوید که ما به مذاکره نیاز داریم.

,

آنها می گویند ماسایه جنگ را برداشتیم که دشمنان تصور کنند ما از جنگ می ترسیم درحالی که8سال فرزندان ما روی مین معبر درست می کردندوترسی نداشتند واین است که می گوییم ما نیاز به فرهنگ جهاد وشهادت داریم که امروز مسئولین رده بالای مملکت دشمن را نسبت به ما جریح نکنند

,

وی افزود:قطعا دشمن تاحالا فهمیده است که 8سال جنگ ما چه بوده است که تاکنون جرات نکرده است سراغ مملکت ما بیاید و.تردید هم نداشته باشید که  اگر دشمن می توانست به سراغ ما هم می آمد.

,

حجت الاسلام میرباقری  گفت:اظهارضعف زمانی است که دلبسته وچسبیده به دنیاشویم ،آن زمانی است که از شهادت بترسیم وفرهنگ جبهه وشهادت در جامعه ای فراموش شود.ودنیا پرستی واشرافیت درآن موج بزندوآن روز،روز بیچارگی مملکت است.

,

, ,

آنهایی که دائم فهمیده یا نفهمیده ویا سهوا ویا عمدا می گویندماسایه جنگ را برداشته ایم بدانند که برعکس آنها باعث جنگ خواهند شدواگر خدایی نکرده درآینده جنگی اتفاق بیفتد اینها مسبّب اصلی جنگ خواهند بودچون این افراددشمن را جریح می کنند وکُدبه دشمن می دهندوهراس دارند که جنگ اتفاق نیفتد

,

وی تصریح کرد:درحالی که در طول 8سال همه دنیا با ماجنگیدندوما توان امروز را هم نداشتیم ودشمنان را به زانو درآوردیم وامروز که تجهیزات زیادی داریم باید بترسیم؟

,

 

,

این کارشناس مذهبی وامور خانواده در بخش پایانی سخنان خود بابیان این که مملکت وجامعه ما امروز نیاز به  وحدت وانسجام حول محور رهبری وعدم اختلاف وتفرقه افکنی دارد گفت:امروز دیگر توپ وتانگ وتفنگ نیست ،امروز دیگر شمشیروسپر وزره زمان امام حسین(ع)دیگر وجود ندارد بلکه امروز فرهنگ جبهه وشهادت وفرهنگ عاشورا کارایی دارد واین فرهنگ نیاز جامعه ماست.

,

انسجام بین مردم ووحدت بین مردم در جامعه امروز ما نیاز است ومردم ومسئولین وبه خصوص مسئولین بفهمند که دشمن توان شمارا با اختلاف ازشما می گیردوچنان دوقطبی ایجاد می کنندکه توانتان از بین برود.

,

وی بیان داشت:ماباید نگاهمان به مرکز فرماندهی باشد واگر در جامعه ای مسئولین گوش به حرف محور ورسول فعلی ندادندوولی فقیه جامعه حرفی زد ودر مقابلش حرف دیگری زده شود کم کم مردم هم نسبت به آن حرف اهمیتی قائل نمی شوند.

,

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور گفت: روزانه بارها از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند ولی شاهد ورودکانتینرهای پوشاک ولباس از چین وترکیه به کشور هستیم وهر لحظه جیب کارگران چینی پرتر وجیب کارگر ایرانی خالی تر می شود.

,

برخی دم از انقلاب واقتصاد مقاومتی ورهبری می زنند ولی کارگر مملکت باید جیبش خالی ودستش دراز باشد

,

وی تصریح کرد،اگر گفته می شود اقدام وعمل منظور،اینکه روی پای خودتان بایستید واین شمارادرمقابل دشمن نگه میدارد نه این که در بسیاری از موارد واردات داشته باشیم ودر آینده دشمن هم سوء استفاده کند وهرزمانی خواست اراده کند وجلوی این واردات را بگیردوشما رامستاصل کند.

,

درطول 8سال جنگ تحمیلی مستاصل نشدیم ولی در اقتصاد مارا مستاصل کردندوآن هم به دلیل عدم بصیرت عده ای از مسئولین در20سال گذشته بوده است ودنبال خودکفایی نرفته اند.

,

کارشناس مسائل مذهبی وامور خانواده تصریح کرد:انسجام حول مسلّمات بسیار مهم است ویکی از مسلّمات اسلام است وهمه مسئولین ورئیس جمهور واستانداروفرماندار وکارگرو.. همه باید حول محور اسلام باشند

,

وی خطاب به مسئولین گفت:مسئولین محترم برای این که چند نفری خوششان آید حرفی نزنید که دل پیغمبروامام زمان را خون کنید وبعد38سال از انقلاب اسلامی بگویید رقص زن ومردبه اسلام لطمه ای نمیزند.

,

 

,

, ,

اسلام دستوراتی دارد واگر می خواهید جامعه با یکدیگر باشنداسلام یادتان نرود.

,

وی افزود:باید حول کسی که اسلام را رهبری می کند باشیم ودر مقابل دشمن ید واحده باشیم .

,

وی گفت:ازدیگر نیازهای جامعه ما صبراست ودر مسیری که می رویم ثابت قدم وصبور باشیم وزود خسته نشویم.

,

صبرکلید موفقیت برای هرکسی است وجامعه ما در مسئله اقتصاد نیاز به صبر واستقامت دارد.

,

حجت الاسلام میرباقری در ادامه گفت: مردم می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند واگر اراده کنند که از تولید داخل استفاده کنند باعث پیشرفت تولید داخل می شوند وبه اقتصاد کمک خواهدشد.

,

وی تصریح کرد،مردم ما باید به تولید داخل غیرت داشته باشندویکی از مصادیق بی غیرتی این است که جنس خارجی بخریم وجیب کارگرخارجی پرشود وکارگر شیعه ما داخل مملکت جیبش خالی باشد وشب با شرمندگی وارد خانه اش شود.

,

وی بیان داشت:روحیه پهلوانی  نیاز دیگر جامعه ماست وپهلوانی فقط مربوط به ورزش نیست. وانسان اگر بتواند نفس اماره را زیرپابگذارد خود اخلاق پهلوانی است.

,

 روحیه پهلوانی معنایش این است که اگر کسی لیاقت دارد وتو نداری اجازه دهی کسی که لایق است بیاید .روحیه پهلوانی این است که انسان در حالی که لیاقت دارد کنار بنشیند ومسئول 70ساله جایش را به جوان ترها بدهد

,

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت:یکی از فرهنگ بچه های جبهه وجنگ این بود که به جای کسب مقام فرماندهی به دنبال خدمت بودندوگاهی آفتابه ها را نیمه شب آب می کردندوگاهی پوتین هارا نیمه شب واکس میزند ولذت می بردند وبا این که لیاقت فرماندهی را داشتند این مسئولیت را قبول نمی کردند اما امروز برخی لیاقت ندارند ومیخواهند مسئول باشند.

,

وی افزود:برخی تصور می کنند وقتی که به مسئولیتی میرسند ابتدا اطرافشان از اقوام پرمی شود واین متضاد بافرهنگ شهادت است واین گونه رفتار ها سازگاری با فرهنگ شهادت نداردکه وقتی وزیرووکیل ورئیس شدیم اطرافیان ماهم احساس کنند بیت المال برای خودمان است.

,

حجت الاسلام میرباقری گفت:پیغمبرهم به جوانان لایق بها می داد امروز دراین مملکت از صفرتاصد همه حرف از جوان می زننداما کسی به جوان بها نمیدهد

,

درجبهه اگر موفق شدیم جوانهای ماجنگ را اداره می کردند اما امروزه یک آدم 60ساله را درراس کار می گذارند،بازنشسته هارا دوباره می آورند در حالی که این همه جوان لایق داریم واین جوان انگیزه وتوان دارد ولی استفاده از توان جوانان نمی شود.

,

وی درپایان افزود:قطعا وزیربا سن بالا،نماینده با سن بالا که حال ندارند،مدیرکلی که انگیزه ندارد وبازنشسته است  ودوباره به کار گذاشته شده است نمی تواند جامعه را جلوببرد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه