اخبار داغ

در جلسه شورای حفاظت منابع آب قاین مطرح شد:

تاکید بر جداسازی آب شرب از فضای سبز/تامین آب پروژه راهسازی ریباردردستورکار شورای حفاظت منابع آب قاین

تاکید بر جداسازی آب شرب از فضای سبز/تامین آب پروژه راهسازی ریباردردستورکار شورای حفاظت منابع آب قاین
فرماندار قاین گفت: پروژه راهسازی ریبار از اولویت های دولت تدبیر و امید در شهرستان قاینات است. لذا تحت هیچ شرایطی نبایستی این پروژه عام المنفعه متوقف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن ، کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا (س) و عید باستانی نوروز، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان قاینات دومین شهرستان بزرگ استان است بایستی مورد توجه و عنایت ویژه مسئولین ذیربط استانی در بحث حفاظت از منابع آبی قرار بگیرد و بسیاری از مقررات و دستورالعمل های مرکز و استان باید براساس مقتضیات و واقعیت های منطقه اجرا شود و بومی سازی شود تا حداقل مشکلات را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

فرماندار در ادامه تصریح کرد: منابع آبی شهرستان بشدت کاهش یافته و ما در سطح شهرستان با تنش های آبی مواجه هستیم که در این شرایط بایستی به سمت و سوی تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی حرکت نماییم و از دو شرکت سهامی زراعی خضری و اسلام آباد هم انتظار می رود که در بحث اجرا نمودن کشت های جایگزین و استفاده از روش های نوین آبیاری و همچنین اقتصاد دانش بنیان در اجرای طرح های کشاورزی نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند. زیرا شرکت های سهامی زراعی نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان در خصوص تغییر و اصلاح کاشت محصولات کشاورزی و همچنین کشت های جایگزین بعنوان الگوی این حوزه بر عهده دارند.

,

مقام عالی دولت در شهرستان خطاب به شهرداران و اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان بیان داشت: بحث تفکیک آب شرب و آب فضای سبز مورد تأکید است وباید هرچه سریعتر اقدام شود.

,

فرماندار در خصوص شارژ چاه های کشاورزی نیز تأکید نمود: ضمن برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده توسط مسئولین ذیربط، همچنین بایستی تدابیری بیندیشند تا ضمن اینکه مشکلی حادی برای منابع آبی شهرستان بوجود نیاید؛ حوزه کشاورزی را نیز تحت تأثیر منفی قرار ندهد و باعث مشکلاتی برای کشاورزان عزیز نگردد.

,

نعیمی مدیرامور منابع آب دراین جلسه با بیان این که امسال به دلیل این که کشاورزان با مشکل کمبود آب جهت آبیاری زمین های کشاورزی مواجه بودند در یک برهه زمانی از مدیریت چاه بحران برداشت آب داشتیم .که گاها با اعتراضاتی نیز روبه رو بود.ودر حال حاضر فقط تعدادی از دامداریها ازاین چاه استفاده می کنندوبه جز شرکت ریبار متقاضی دیگری برای آب درحال حاضر ندارد

,

, ,

نعیمی افزود: با توجه به این که شرکت ریبار نیزبرای کارهای عمرانی نیاز به برداشت آب دارند وبراساس دستورات استانی از سال آینده برای فروش آب احتمالا برنامه ای نداشته باشیم  که این موضوع با مخالفت فرماندار ورئیس جهادکشاورزی قاین مواجه شدوفرمانداربا تاکید بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان درشرایط خاص وعدم تعطیلی پروژه راهسازی گفت: پروژه راهسازی ریبار از اولویت های دولت تدبیر و امید در شهرستان قاینات است. لذا تحت هیچ شرایطی نبایستی این پروژه عام المنفعه متوقف بشود و کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند با این شرکت تعامل و همکاری داشته باشند.

,

نعیمی همچنین بر نصب کنتور هوشمندبرروی چاههای تحت امر شهرداریها تاکید داشت که با این مصوبه درشورای حفاظت از منابع آب قاین موافقت شد.

,

سجادی مدیرجهادکشاورزی قاین با گلایه از اینکه استخر پرورش ماهی 20تنی سهامی زراعی خضری که جزء طرح های اقتصاد مقاومتی است ودر هفته دولت افتتاح شده است وباتوجه به این که بزرگترین استخر پرورش ماهی درمنطقه است به دلیل نصب کنترل هوشمند وپایان شارژآب مصرفی دچار ضرر شده است گفت: دراین زمینه باید با یک اقدام جدی صورت گیرد واین استخر ازگردونه کنتور هوشمند خارج شود.

,

وی افزود: اگرچه ما استخرهای پرورش ماهی در سایرنقاط شهرستان داریم ولی میزان تولید این استخر20تن درسال است که خود می تواند کمک بسیار زیادی به اقتصاد منطقه داشته باشد.

,

فرماندار قاین نیز بر خارج شدن این استخر از چرخه کنتور هوشمند تاکید کرد.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه