اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری استان زنجان؛

روستای شیت با قدمت 500 ساله در مسیر توسعه گردشگری/ روستای پلکانی با مناطق بکر و بی بدیل

روستای شیت با قدمت 500 ساله در مسیر توسعه گردشگری/ روستای پلکانی با مناطق بکر و بی بدیل
روستای شیت از روستاهای طرح گردشگری استان زنجان محسوب می شود که با قدمت 500 ساله در مسیر توسعه قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; روستای شیت از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان است، شیت از روستاهای نمونه گردشگری و دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , موج رسا;,  روستای شیت از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان است، شیت از روستاهای نمونه گردشگری و دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.,

روستای سرسبز شیت روستایی کوهستانی است که در بخش شمالی استان زنجان واقع شده ‌است. فاصله این روستا تا مرکز استان در حدود ۱۲۶ کیلومتر و تا نزدیکترین شهر که چورزق است، هشت کیلومتر و تا مرکز شهرستان (آب بر) ۳۸ کیلومتر محسوب می شود.

,

  این روستا با قدمت ۵۰۰ ساله، در حال حاضر دارای ۲۴۰ خانوار و قریب به هزار نفر جمعیت دارد. معیشت روستا شامل، کشاورزی، باغداری، دامداری، زنبورداری و قالیبافی و گویش محلی آن زبان ترکی است.

,

 چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری از مناطق دیدنی و گردشگری این روستا محسوب می شود.   

,

                                  

, ,

روستای شیت بر روی دامنه میانی کوهی قرار گرفته‌ است که از سمت مقابل و کناره‌ها نیز توسط کوه‌های بلندی احاطه شده‌ است و گیاهان سبز و درختان گیلاس و انار و انجیر و ده‌ها درخت میوه دیگر و رودخانه چهار فصل آن که آبی زلال از میان دو کوه بلند در جریان است منظره بسیار زیبا و دلنشینی را بوجود آورده‌است که همه ساله تعداد زیادی توریست را به این منطقه جذب می‌کند.

,

"یحیی رحمتی"مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه روستاهایی در استان زنجان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است، افزود "روستای گردشگری شیت" علاوه بر برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، از معماری پلکانی در شیب، روی دامنه کوه و با مردمی سخت کوش است توانسته اند باغ ها و باغچه هایی را بر روی تندترین شیب ها ایجاد کنند.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون شغل اصلی مردم این منطقه باغداری و پرورش ماهی است که موجب شده گردشگران بتوانند در کنار بازدید از طبیعت زیبای آن، طعم خوش ماهی تازه را نیز بچشند، یادآور شد: به منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری باید برنامه‌ها نظام‌مند شود.

,

رحمتی با بیان اینکه توسعه گردشگری در روستاهای دارای ویژگی های خاص می تواند عاملی برای توسعه این مناطق و افزایش درآمد سرانه آن باشد، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه گردشگری در نقاط مختلف استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد.

,

, ,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه کلنگ احداث مجموعه اقامتی روستای شیت به زمین زده شد،گفت: این مجموعه در هفت طبقه با دو تالار پذیرایی و هفت سوئیت اقامتی پلکانی با متراژ 40 متر مربع احداث می شود.

,

وی ادامه داد: سرمایه اولیه این پروژه ۷۵ میلیون تومان و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن ۳۰۰ میلیون تومان است.

,

این مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان این مجموعه به بهره برداری برسد، ادامه داد:این مجتمع اقامتی در نوع خود به لحاظ منظره و طبیعت زیبای منطقه بی نظیر است.

,

رحمتی با اشاره به اینکه روستای شیت در ۱۱ ماه گذشته میزبان یک هزار و ۱۵۰ گردشگر خارجی و داخلی بوده است، افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی این مجموعه آمار حضور گردشگران در شیت رشد خوبی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه