اخبار داغ

استاد حوزه علمیه کرمان تاکید کرد؛

جامعه گرایی و ایثار حضرت فاطمه؛ الگویی برای زنان مسلمان/ دغدغه زن انقلابی ما باید حل معضلات ومشکلات جامعه زنان باشد

جامعه گرایی و ایثار حضرت فاطمه؛ الگویی برای زنان مسلمان/ دغدغه زن انقلابی ما باید حل معضلات ومشکلات جامعه زنان باشد
حجت الاسلام والمسلمین عرب زاده گفت: ایثارگری یعنی فدا شدن برای اینکه جامعه به رفاه و آسایش برسد و شادی جامعه شادی فرد باشد؛ امروز جامعه زنان ما باید نگرش های زهرایی داشته باشند و اینگونه نباشد که یک زن حزب اللهی محجبه، فرد گرا باشد و همه چیز را تنها برای خود و فرزندانش بخواهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن عرب زاده در گفتگو با ناب نیوز ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زهرا (س) با ابراز خرسندی از نامگذاری ایام ولادت بی بی دوعالم به هفته زن و نامگذاری یک روز از این ایام با نام "زن؛ انقلابی گری، ایثار و ولایتمداری" گفت: حضرت زهرا (س) الگوی ایثارگری وانقلابی گری زنان مسلمان و شیعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر نگاهی به زندگی فاطمه زهرا (س) داشته باشیم می بینیم ایثارگری در زندگی این بانوی بزرگوار از ابتدا تا انتها موجب می زند، حضرت آنقدر ایثارگر است که لباس عروسی خود را به نیازمند می بخشد.

,

وی با اشاره به اینکه جامعه نگری پیش نیاز ایثارگری است، تصریح کرد: حضرت زهرا جامعه گرا و به فکر مستضعفین و محرومین اجتماع بود. ایشان فرد گرا نبود و جامعه را می دید لذا ایثارگر بود تا جایی که حتی بر سر سفره عبادت، که فردی ترین عمل هر شخصی است، همسایگان و ضعفا را مهمان می کرد و در پاسخ به سوال فرزندش که چرا برای خود دعا نمی کنی می فرمود اول همسایه و بعد خانه.

,

زنان انقلابی در کنار چادر زهرا، باید نگرش زهرایی داشته باشند

, زنان انقلابی در کنار چادر زهرا، باید نگرش زهرایی داشته باشند,

حجت الاسلام والمسلمین عرب زاده خاطرنشان کرد: ایثارگری یعنی فدا شدن برای اینکه جامعه به رفاه و آسایش برسد و شادی جامعه شادی فرد باشد؛ امروز جامعه زنان ما باید نگرش های زهرایی داشته باشند و اینگونه نباشد که یک زن حزب اللهی محجبه، فرد گرا باشد و همه چیز را تنها برای خود و فرزندانش بخواهد.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: زن انقلابی باید جامعه گرا باشد، درد جامعه و همسایگان خود را ببیند و این انقلابی گری است؛ گاهی برخی گمان می کنند چون چادر حضرت زهرا را دارند یعنی چهارچوب زهرا را دارند اما چادر تنها یک پوشش است؛ چادر برای زن شیعه ارزش است اما در کنار آن باید نگرش های زهرایی هم ارزش شوند.

,

وی تاکید کرد: زن ولایی و فاطمی زنی است که به فکرجامعه است و دردهای دختران محروم جامعه را درد دختر خود می داند و خوشی دختران، خوشی دختر خودش است لذا با چنین نگرشی راحت ایثار می کند، می بخشد و از آنچه که زندگی مدرن برایش به عنوان سعادت تعریف کرده، می گذرد چون الگویش زندگی مدرن نیست.

,

درد زهرا مظلوم ماندن ولایت بعد از پیامبر بود/ حضرت فاطمه اولین فدایی ولایت است

, درد زهرا مظلوم ماندن ولایت بعد از پیامبر بود/ حضرت فاطمه اولین فدایی ولایت است,

حجت الاسلام والمسلمین عرب زاده با اشاره به حضور حضرت زهرا (س) در میدان دفاع از ولایت اذعان داشت: حضرت فاطمه (س) در عین اینکه در محراب عبادت عابده است و به قدری عبادت می کرد که پاهایش ورم می کرد، اما در عرصه اجتماع ایثارگری داشت و وقتی احساس کرد ولایت، به عنوان یکی از اهرم ها و محور سعادت جامعه، مورد ظلم واقع شده، به میدان دفاع از ولایت می رود.

,

وی افزود: دفاع حضرت زهرا از ولایت هزاران برابر ارزشمندتر از بخشیدن لباس عروسی به فقیر است چرا که ولایت محوری است که جامعه با آن به سعادت می رسد و حضرت این درک را داشت و می دید جامعه بدون ولایت چه می شود و اگر نباشد جامعه بدبخت می شود لذاهمه درد و گریه های بعد از رسول خدا را نبود پیامبر و مظلوم واقع شدن ولایت می دانست.

,

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت فاطمه اولین فدایی ولایت است چرا که می داند ولایت یعنی سعادت جامعه و عدالت؛ ولایت اهل بیت با غیب در ارتباط بوده و به دنبال سعادت جامعه است و کسانی که به ولایت ظلم کردند، راه ارتباطی با غیب را قطع کرده و جامعه را از دسترسی به آسمان محروم نمودند لذا جامعه به سمت بدبختی می رود.

,

حجت الاسلام عرب زاده یادآور شد: ما امروز با رشته ظریف وشعاعی از ولایت مواجهیم که اصل ولایت برای خدا و سپس رسول خدا و ائمه است؛ ولایت فقها شعاعی از ولایت رسول خدا و ادامه آن است که در یک انسان عادی تلالو یافته است.

,

وی با اشاره به خطبه حضرت زهرا درمیان زنان انصار و مهاجر و بیان دردهای جامعه پس از رسول خدا،عنوان کرد: امروز هم زنان جامعه ما باید تلاش کنند تا در ولایت مداری مانند حضرت زهرا باشند؛ اگر زنان جامعه ولایتمدار باشند، فرزندانشان هم ولایتمدار می شوند لذا بانوان باید محبت خود را نسبت به امام جامعه و برائت خود از دشمنان ایشان را ابراز کنند.

,

 

,

زن انقلابی با ابراز محبت خود به ولایت و تنفر از دشمنان امام جامعه ولایتمداری را به فرزندش می آموزد

, زن انقلابی با ابراز محبت خود به ولایت و تنفر از دشمنان امام جامعه ولایتمداری را به فرزندش می آموزد,

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: اگر زنی در خانه اش محبت خود را به امام نشان دهد، فرزندش هم یاد می گیرد و اگر تنفر خود را به دشمنان امام خامنه ای نشان دهد، فرزندش هم می آموزد که ولایتمدار باشد لذا باید گاهی بغض وکینه را نسبت به دشمنان به فرزندان خود منتقل کرد.

,

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر زن اشک خود را از دیدن تصویر رهبری یا شنیدن کلام ایشان پنهان نکند، فرزندش هم می فهمد وقتی کسی را دوست دارد از حرف و صحبت او اشک می ریزد؛ این انتقال محبت ولایت به دل فرزندان و اطرافیان است و این وظیفه یک زن انقلابی است که کینه خود را به دشمنان ولایت نشان دهد تا فرزند بیاموزد در کنار ولایت، تبری هم وجود دارد.

,

حضرت زهرا نماد ولایتمداری، ایثار و انقلابی گری است

, حضرت زهرا نماد ولایتمداری، ایثار و انقلابی گری است,

حجت الاسلام والمسلمین عرب زاده تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س)برترین زنان و نماد ولایتمداری، ایثارگری و انقلابی گری هستند که در مقابل بدعت ها و انحرافات ساکت نماندند؛ قیام کرده و فریاد زدند به گونه ای که خطبه حضرت زهرا باید توسط کسانی که فهم بالایی دارند، تحلیل شود.

,

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد گفت: ایشان در عین حجاب و وقاری که داشتند اما بزرگترین دخالت کننده در مسائل اجتماعی بودند.

,

دغدغه زن انقلابی ما باید حل معضلات ومشکلات جامعه زنان باشد

, دغدغه زن انقلابی ما باید حل معضلات ومشکلات جامعه زنان باشد,

این کارشناس مسائل فرهنگی به برخی معضلات جامعه زنان در حال حاضر از قبیل زنان سرپرست خانوار، بالا رفتن سن ازدواج و زنان بدپوشش و بدحجاب اشاره کرد و اذعان داشت: بهترین کسانی که می توانند این معضلات را برطرف کنند، خود  زنان هستند؛ اگر یک مرد در خیابان به خانم بدحجاب تذکر دهد حواشی خوبی به دنبال ندارد اما تذکر یک خانم به او موثر خواهد بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین عرب زاده تاکید کرد: باید دغدغه زنان انقلابی ما حل  معضلات جامعه و مشکلات زنان ما باشد؛ من به عنوان یک مرد نمی توانم برای رفع مشکلات زنان کار زیادی انجام دهم اما زنان انقلابی باید برای حل این مشکلات و معضلات تدبیری بیندیشند چرا که این مسائل را بهتر درک می کنند.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مجموعه های تشکیل شده توسط زنان جوان اظهار داشت: مجموعه های زنان جوان انقلابی و ولایی باید نقطه هدف خود را رفع معضلات جامعه زنان قرار دهند؛ در گذشته تلاش هایی برای راه اندازی این مجموعه ها داشتیم ولی زنان خود باید وارد عرصه شده و کار انجام دهند و رفع معضلات زنان را دغدغه خود قرار دهد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه