اخبار داغ

رد پای بی تدبیری سازمان محیط زیست در روستا؛

فاجعه دفن زباله های عفونی در روستای دلازیان سمنان

فاجعه دفن زباله های عفونی در روستای دلازیان سمنان
بی تدبیری سازمان محیط زیست به روستای دلازیان سمنان رسید این درحالی است که عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط مختلف کشور به سمنان می آوردند و در حوالی مناطق روستایی رها می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، مشکلات و بی تدبیری های پی در پی در حوزه محیط زیست گویی تمامی ندارد و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد، متاسفانه این نوبرانه تلخ این بار از روستای دلازیان سمنان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی، ,

این در حالی است که روستای موردنظر تبدیل به چراهگاهی عفونی برای شتران و دام هایی شده که قوت غالب مردم این مناطق را تامین می کنند.

,

نیره قادری رییس شورای شهرستان سمنان در گفت وگو با خبرنگار شاخه طوبی در تشریح وضعیت بهداشتی نبودن محیط روستای دلازیان گفت: مدتی پیش از طریق مردم روستای دلازیان سمنان و چند تن از شترداران این منطقه مطلع شدم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

, شاخه طوبی,

وی در ادامه افزود: پس از اطمینان از صحت این ماجرا به طور جدی پیگیر شدیم تا هرچه سریع تر جلوی این فاجعه را بگیریم، در نهایت متوجه شدیم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط کشور، از تهران بگیر تا چهار محال بختیاری به سمنان می آورند و در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

,

رییس شورای شهرستان سمنان در کمال ناباوری متوجه شدیم این کار با اجازه معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به شکلی غیر قانونی و بدون مجوز تنها با هماهنگی استانداری سمنان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برای این کار باید با فرمانداری سمنان هماهنگ می شد در حالی که فرمانداری از این ماجرا کاملابی خبر بود.

,

قادری با اشاره به برگزاری جلسه ای با محوریت رسیدگی به وضعیت به وجود آمده با اعضای شورا، گفت:پس از انجام برنامه ریزی های لازم به سختی و با هماهنگی های بسیار جلسه با حضور فرماندار و نمایندگانی از سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و اداره منابع طبیعی سمنان برگزار کردیم.

,

وی با بیان اینکه در این جلسه عوارض خطرناک این عمل اعم از بیماری شترهای این ناحیه و در نهایت عقیم شدن و بیماری انسان ها  شناسایی شد، افزود: در نهایت صورت جلسه ای تهیه شد و مسئولان حاضر در جلسه تصمیم گرفتند ضمن غیرقانونی خواندن این عمل به طور جدی و قاطعانه از وقوع این رویداد جلوگیری نمایند.

,

رییس شورای شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان سمنان و تمامی روستاییان تقاضا دارم در صورت مشاهده  مشکلاتی از این دست بلافاصله به ما اطلاع دهند،ما قطعا پیگیری خواهیم کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه