اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

احداث 8 هزار هکتار باغ در کردستان از پایاب سدهای آزاد، زیویه و رودخانه‌های مرزی

احداث 8 هزار هکتار باغ در کردستان از پایاب سدهای آزاد، زیویه و رودخانه‌های مرزی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از احداث بالغ بر 8 هزار هکتار باغ از پایاب سدهای زیویه، رمشت، آزاد، ژاوه و حوضه رودخانه‌های مرزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، محمدفرید سپری در مراسم غرس نهال مجتمع باغات پایاب زیویه که در روستای بزوش شهرستان کامیاران برگزارشد، اظهار کرد: استان کردستان با بهره‌مندی از ۳۶ هزار هکتار باغ و تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: شهرستان کامیاران با ۴۶۰۰ هکتار باغ سالانه ۴۰ هزار تن محصولات باغی تولید می کندکه 13.3درصد از تولید استان کردستان را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد صنعت باغداری در استان به ویژه شهرستان‌ها رونق خاصی دارد.

,

 

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: احداث 8 هزار هکتار باغ از محل پایاب سدهای آزاد، زیویه و رودخانه‌های مرزی تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می‌کند که ۳۷۰ هکتار آن در فاز اول پروژه پایاب زیویه اجرایی شده است.

,

 

,

سپری یادآورشد: برای تهیه ۱۹۸ هزار اصل نهال  دارای شناسنامه و گواهی بهداشت برای ۳۷۰ هکتار باغ در شبکه فرعی پایاب زیویه ۶۰۰  میلیون تومان اعتبار نیاز است که در فاز اول ۸۰ هزار اصل نهالِ محصول « به » که بر روی پایه زالزالک قرار دارد و با توجه به شرایط خاک و اقلیمی منطقه تهیه شده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: محصول به یکی از محصولات دارای توجیه اقتصادی است که با برداشت حداقل ۱۵ تن در هکتار سالانه بیش از ۵۰۰۰ تن محصول به تولید می‌شود که تحولی ارزشمند در راستای افزایش اقتصاد باغداری است.

,

 

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی افزود: ایجاد باغ‌ها در اطراف دریاچه زیویه رونق گردشگری را نیز به همراه دارد و تنوع زیبایی به طبیعت این منطقه می‌بخشد.

,

 

,

سپری تاکید کرد: در فاز اول، ۲۷۰ هکتار از اراضی با نوار تیپ آبیاری می‌شوند که می‌تواند کارایی مصرف آب را به ۹۰تا ۹۵ درصد می‌رساند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه