اخبار داغ

متخصص اسم وآلرژی:

فصل بهار و حساسیت های فصلی کودکان/ مسمومیت غذایی شایع‌ترین آلرژی در کودکان

فصل بهار و حساسیت های فصلی کودکان/ مسمومیت غذایی شایع‌ترین آلرژی در کودکان
متخصص اسم وآلرژی گفت: اسهال و استفراغ در این فصل بین کودکان به شدت شایع است و والدین باید مراقب باشند کودکان شان حتما غذاهای مناسب و میوه های ضدعفونی شده بخورند تا دچار مسمومیت غذایی نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقوی در گفتگو با خبرنگار قومس  با بیان اینکه با آمدن فصل بهار اتفاقات زیادی در زندگی کودکان می افتد اظهار کرد:  خیلی از کودکان دوست دارند در این فصل از خانه بیرون بروند و بازی کنند و به همین دلیل ممکن است زیاد عرق کنند و بعد از بازی مقابل پنجره یا کولر بنشینند و دچار سرماخوردگی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار قومس ,

وی اضافه کرد:  از طرفی دیگر، گرده گل ها می تواند در کودکان حساسیت ایجاد کند که با علائمی مانند سختی در تنفس، آبریزش از چشم و بینی، سرخی چشم و ... همراه است.

,

این متخصص با اشاره به اینکه به طور کلی، بیماری های فصلی شایع به 2 گروه تقسیم می شوند عنوان کرد: این دو گروه شامل عفونت های تنفسی مانند آنفلوآنزا و عفونت های گوارشی مانند اسهال و استفراغ می باشند.

,

تقوی در ادامه با بیان اینکه در این فصل ممکن است کودکان دچار مسمومیت غذایی نیز شوند گفت:  اسهال و استفراغ در این فصل بین کودکان به شدت شایع است و والدین باید مراقب باشند کودکان شان حتما غذاهای مناسب و میوه های ضدعفونی شده بخورند تا دچار مسمومیت غذایی نشوند.

,

وی تصریح کرد: از مهمترین راه های انتقال عفونت خصوصا عفونت های ویروسی ، دید و بازدیدها، بازی بچه ها در مدرسه و همین طور پوشش نامناسب آنها می باشد.

,

متخصص اسم وآلرژی افزود: این مسئله گاهی برای خود پزشکان نیز دشوار است اما معمولا نشانه های حساسیت شامل خارش چشم، خارش بینی، قرمزی چشم، خارش گلو و ... است.

,

دکتر تقوی بیان کرد: از طرف دیگر، ترشح بینی فردی که حساسیت دارد، بی رنگ و دائمی است در حالی که رنگ ترشح بینی کسی که سرما خورده بعد از 3 روز به حالت عادی برمی گردد و عطسه یا سرفه اش مقطعی است.

,

وی ابراز کرد: از علامت های شایع در حساسیت می توان به عطسه و آبریزش بینی رقیق، شفاف و بدون چسبندگی، گرفتگی بینی، خارش گوش، بینی، چشم و گلودرد و سرفه همراه با خلط که امکان دارد شدت آن در شب و هنگام صبح بیشتر شود، اشاره کرد.

,

متخصص اسم وآلرژی با بیان اینکه معمولا در حساسیت های دائمی یعنی حساسیت هایی که ربطی به فصل خاصی از سال ندارد، کودکان بیشتر دچار گرفتگی بینی می شوند اذعان کرد:  معمولا در این حالت ترشحات به صورت خلط در حلق و بینی جمع می شوند و در نهایت از مجاری بینی و دهان خارج می شوند.

,

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گرفتگی بینی، قطره های بینی تجویز می شود گفت:  در حساسیت های دائمی، آبریزش چشم و عطسه وجود دارد اما نه به اندازه حساسیت های فصلی همچنین لازم به ذکر است شدت حساسیت در کودکان با یکدیگر متفاوت است.

,

تقوی با بیان اینکه این امر تنها با آموزش برطرف نمی شود ابراز کرد:  بسیاری از ما ایرانی ها دوست داریم در آغاز هر فصل از میوه های آن استفاده کنیم و به اصطلاح نوبرانه کنیم اما بهتر است در وهله اول کودکان از میوه های ضدعفونی شده استفاده کنند یا حداقل این میوه ها از جایی مطمئن تهیه شوند تا با خیال راحت تر بتوان از آنها استفاده کرد.

,

متخصص اسم وآلرژی تاکید کرد: اگر عطسه و آبریزش به حدی شدید است که کودک را اذیت می کند باید با توصیه و تجویز پزشک از داروها کمک گرفت.

,

وی در پایان افزود: در صورت وجود سابقه آسم در خانواده یا نشانه های آن در کودک، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه و با او مشورت کنید.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه