اخبار داغ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی:

ناظران انتخابات شوراها مشخص شدند/ حدود 1400 نفر بر انتخابات شوراهای استان نظارت می کنند

ناظران انتخابات شوراها مشخص شدند/ حدود 1400 نفر بر انتخابات شوراهای استان نظارت می کنند
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: ناظرین بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان مشخص شده اند و روز شنبه 28 اسفندماه اولین جلسه توجیهی رسمی را برای ناظرین انتخابات برگزار خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرهاد فلاحتی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نظارت بر روند انتخابات برعهده شورای نگهبان است، اما در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ نظارت برعهده قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛, , خاورستان؛, خاورستان؛,

 

,

وی افزود: مجلس برای نظارت بر انتخابات، افرادی امین که شایستگی لازم را دارند و با قوانین، منطقه و حوزه انتخابات آشنایی کامل دارند و خودشان کاندید انتخابات نباشند را به عنوان ناظر انتخاب می کند که این ناظرین هم بر روند ثبت نام، اجرا، شمارش آراء و اعلام نتیجه نظارت می کنند.

,

 

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این خصوص دقیقا کاری که در انتخابات مجلس و رئیس جمهوری بر عهده شورای نگهبان است، در انتخابات شوراها برعهده مجلس و این ناظرین است.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم، کلید زده شده و رسما آغاز به کار کرده است و هیئت های اجرایی و نظارت بر این انتخابات هم باید افراد را مشخص کنند تا برای انجام وظایف خود آموزش های لازم را ببینند.

,

 

,

وی افزود: تعداد ناظران انتخابات شوراها در استان حدود یک هزار و 400 نفر هستند که با توجه به اینکه این آمار هنوز نهایی نشده است، تعداد دقیق آن بعدا اعلام خواهد شد.

,

 

,

وی گفت: در همین خصوص و با توجه به اینکه تا چند روز آینده ثبت نام انتخابات شوراها آغاز می شود؛ ناظرین بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان مشخص شده اند و روز شنبه 28 اسفندماه اولین جلسه توجیهی رسمی را برای ناظرین انتخابات برگزار خواهیم کرد.

,

 

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین در این خصوص کتابچه هایی در بین ناظران توزیع خواهد شد تا بر تمام قوانین مسلط باشند گفت: طبق قانون روند اجرای انتخابات را وزارت کشور و باالتبع آن استانداری ها و فرمانداری ها برعهده دارند و نظارت بر انتخابات با هماهنگی این ارگان ها انجام خواهد شد.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت ها در استان آماده نیست، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار نمی شود.

,

 

,

وی اظهارکرد: انشالله شاهد برگزاری انتخابات پرشوری در شهرها و روستاهای استان باشیم و کاندیداها و مردم مشارکت خوبی داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه