اخبار داغ

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کامیاران عنوان کرد:

ایام نوروز زمان مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافیک شهری است

ایام نوروز زمان مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافیک شهری است
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی گفت: در ایام نوروز بار ترافیکی در معابر مختلف شهر بسیار بالا می باشد، شاید یک خودرو در مقایسه با کل مساحت شهر جای کمی را اشغال نماید اما وقتی در میانه ترافیک قرار گیرد تاثیر بسیار زیادی بر عبور و مرور می گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهوخبر؛ رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کامیاران ایام نوروز را بهترین زمان برای نشان دادن فرهنگ ترافیک شهری و استفاده از روش های ارتقای این فرهنگ اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

سرگرد علی کولانی صبح امروز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اصول رانندگی در سطح شهر تفاوت هایی با معیار رانندگی در بیرون از شهر دارد؛ لذا شهروندان در طول مسیرهای شهری با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و با حفظ فاصله، با ذهن باز همیشه آماده بوده و روبرو را نگاه کنند.

,

وی افزود: اصل رانندگی در شهر اقتضا می کند که راننده و دیگر سرنشینان خودرو کمربند ایمنی را ببندند و مراقب باشند اگر ماشین به لحاظ فنی ایراد دارد، از تردد در خیابان ها خودداری نمایند؛ همچنین اگر دچار خستگی شده اند و یا دارو مصرف کرده اند، از رانندگی امتناع نمایند.

,

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی با اشاره به ترافیک بالای شهری درایام نوروز عنوان داشت: از شهروندان می خواهیم در این ایام در صورت لزوم از خودرو استفاده کنند، زیرا که بار ترافیکی در معابر مختلف شهر بسیار بالا می باشد؛ شاید یک خودرو در مقایسه با کل مساحت شهر جای کمی را اشغال نماید اما وقتی در میانه ترافیک قرار گیرد، طبعا تاثیر بسیار زیادی بر عبور و مرور می گذارد.

,

کولانی ترافیک را دارای فرهنگی خاص دانست و ابراز کرد: ترافیک نیز مانند بسیاری از نمودهای انسانی و اجتماعی دیگر دارای فرهنگ خاص خود می باشد؛ با همکاری شهروندان و رانندگان و استفاده از روش های ارتقای فرهنگ ترافیک، می توان سطح فرهنگ شهر نشینی را در کامیاران وسعت داده و معابری ایمن و امن هم برای دیگر رانندگان و برای عابرین پدید آورد.

,

وی به تشریح این مساله پرداخت و گفت:  به عنوان نمونه توقف پشت خط ایست عابر پیاده که یک رفتار اولیه در فرهنگ ترافیک است، دربسیاری مواقع توسط رانندگان اجرا نمی شود و بدون در نظر گرفتن حق عبور عابرین، این خط ها توسط اتومبیل اشغال می شود؛ پس با رعایت همین نکات ابتدائی می توان مروج فرهنگ ترافیک بود.

,

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کامیاران در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: سعی کنیم با رعایت مقررات از بروز تخلفات و حوادث جلوگیری نماییم و از شتاب بی مورد بپرهیزیم، زیرا که شتاب علت عمده بروز تخلفات حادثه ساز و نیز تصادفات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه