اخبار داغ

سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

دیه شهدای حادثه جرثقیل حج 94 پرداخت می شود/ احتمال اعزام ایرانیان به حج 96

دیه شهدای حادثه جرثقیل حج 94 پرداخت می شود/ احتمال اعزام ایرانیان به حج 96
سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: در صورت نهایی شدن مذاکرات، ایرانی ها به حج تمتع 96 اعزام خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی میرقاسم‌پور سرپرست حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با مرآت ضمن تشریح جزئیات مذاکرات صورت گرفته بین کشورهای ایران و عربستان برای اعزام حجاج گفت: نتایج مذاکرات مطلوب بوده و حج آینده در حال نهایی شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در ادامه افزود: در صورت نهایی شدن از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود و پس از آن مقدمات ثبت نام حجاج انجام خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه در این مذاکرات ایران برای استقبال حجاج 10 شرط گذاشت که از سوی مقامات عربستان پذیرفته شد، افزود: تعطیلی حج به علت اتفاق فرودگاه جده بود که در حال حاضر  ماموران سعودی که به دو نوجوان پسر تجاوز کرده بودند به 4 سال زندان و 1000 ضربه شلاق محکوم شدند.

,

میرقاسم‌پور با اشاره به اینکه اولین اعزام حجاج ایرانی برای حج تمتع صورت می گیرد، اظهار کرد: اگر امنیت ها و شروط گذاشته شده رعایت شد مابقی حجاج هم بعد از تمتع اعزام خواهندشد.

,

وی با بیان اینکه درصورت نهایی شدن مذاکرات 20 هزار نفر به ظرفیت اعزام حجاج ایرانی اضافه خواهد شد، اظهار کرد: در سال های قبل از ایران 60 هزار نفر به حج اعزام می شدند که به علت صورت نگرفتن اعزام در سال گذشته قرار است به مدت چند سال به ظرفیت اعزام ها اضافه شود.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در ادامه افزود: اولویت اعزام حجاج از طریق بانک ملی اعلام می شود که از استان سمنان 1500 نفر اعزام خواهند شد.

,

میرقاسم پور با اشاره به پرداخت دیه شهدای حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا گفت: مقامات سعودی پرداخت دیه شهدای چرثقیل در مسجد الحرام را پذیرفتند.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در ادامه اظهار کرد: استان سمنان 3 شهید در این حادثه داده است که به زودی دیه آنها پرداخت خواهد شد.

,

میرقاسم پور با بیان اینکه عربستان پرداخت دیه شهدای منا را نپذیرفته است، گفت: کمیته حقیقت یاب بررسی های لازم را انجام داده اند و اعلام کردند که مسئولان سعودی در این حادثه مقصر نبودند و باید مقصران اصلی شناسایی و محاکمه شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه