اخبار داغ

در جلسه شورای سلامت مطرح شد؛

عدم ساماندهی پسماندها در باغملک / غیبت شهرداری باغملک برای پاسخ به مهم ترین معضل شهر +جزئیات

عدم ساماندهی پسماندها در باغملک / غیبت شهرداری باغملک برای پاسخ به مهم ترین معضل شهر +جزئیات
جلسه ی شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان باغملک باحضور معاون فرماندار،رئیس شبکه بهداشت ودرمان رئیس مرکز بهداشت ودیگر مسئولین شهرستان باغملک در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز،جلسه ی شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان باغملک باحضور معاون فرماندار،رئیس شبکه بهداشت ودرمان ، رئیس مرکز بهداشت و دیگر اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باغملک نیوز،,

در آغاز این جلسه بهمن تامرادی معاون فرماندار ضمن تشکر از شبکه بهداشت ودرمان ،اداره دامپزشکی ،جهاد کشاورزی ،نیروهای نظامی وانتظامی ودیگر اداراتی که دربحث آنفولانزای فوق حاد پرندگان باجدیت تمام وارد شدند و توانستند از شیوع این بیماری درشهرستان وروستا های اطراف جلوگیری کنند از مسئولین حوزه سلامت خواست تا با اجرای تدابیری که اندیشده شده خاطره ی خوبی برای مردم شهرستان ومهمانان نوروزی رغم بزنند

,

پس از آن دکتر صادق شهریاری رئیس شبکه ی بهداشت ودرمان باغملک ضمن تشکر از همه ی ادارات بخاطر همیاری وهمکاری دربحث کنترل آنفولانزا پرندگان بیان داشت: با توجه به اینکه مسئله ی چهارشنبه سوری مطرح است و یک سنت زیبا که ازقدیم برای ایرانیان وجود داشته واگر به صورت عادی برگزار شود به عنوان اجرای یک سنت بسیار خوب است اما طی سالهای اخیر می بینیم که به یک بحران برای ما وپشیمانی برای خود وخانواده ها تبدیل شده که امیدواریم امسال به صورت معقول وبا استفاده نکردن از وسایل غیر استاندار این جشن برگزار شود.

,

درادامه این جلسه مهندس زارعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان باغملک به بررسی مصوبات سال ۹۵ شورای سلامت پرداخت وبا ذکر اهمیت جلسه شورای سلامت خواستار حضور مسئولین درتمامی جلسات این شورا درجهت بهروری بیشتر از برگزاری جلسات شورای سلامت شد.

,

رئیس مرکز بهداشت باغملک بیان کرد:با تجزیه وتحلیل جلسات شورای سلامت یکسری مصوبه تحقق نیافته داریم که جزء چالش های اصلی شهرستان هستند و همه می دانیم که شهرستان باغملک یک منطقه گردشگر پذیر است که با اجرا نشدن این مصوبات یک نقطه ضعف برای این منطقه است وانتظار می رود که با جدیت به این مسائل رسیدگی شود.

,

زارعی با انتقاد شدید نسبت به شهرداری باغملک گفت:در بحث پسماندهای شهر باغملک واقعا مشکل اساسی وجود دارد یک زمانی قرار براین شد که پسماندها را ساماندهی کنند اما متاسفانه برای راحتی کار خود اصلا از آن محلی که محیط زیست مشخص کرده استفاده نمی شود.

,

رضائیان شهردار صیدون درمورد پسماندهای شهر صیدون بیان کرد:خوزستان به ۵ منطقه تقسیم شده که شهرستان باغملک وایذه با مرکزیت ایذه در منطقه ۵ قرار گرفتند که ما به این کار معترض هستیم چرا که هر سال یک شهردار برای ایذه انتخاب می شود وتا به الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است وباید به صورت اساسی به این مورد رسیدگی شود واگر امکان دارد باغملک خود مرکزیت را به دست بگیرد چرا که شهرداری های دیگر شهرها سالیانه بودجه های زیادی را برای این بخش دریافت می کنند واز ناحیه محیط زیست هم هیچ اقدامی برای مشخص کردن محل دفع پسماندها نشده است.

,

درخصوص بحث پسماندها دکتر شهریاری به صراحت بیان داشت:شهردار باغملک کجاست؟ چندین جلسه شورای سلامت تشکیل شده و حضور نداشتند چرا از شهرداری باغملک کسی حضور ندارد مهم ترین معضل شهرستان باغملک این است وقتی شورای سلامت تشکیل می شود یعنی باید توسط ادارات و سازمانها مشورت صورت بگیرد وشهردار باغملک باید درجلسات حضور پیدا کند اما تابه حال حضور پیدا نکردند واهمیتی نداده اند به همین خاطر است که در شهرستان باغملک این وضعیت اسف بار بهداشتی وجود دارد.

,

سپس زارع مسئول مرکز بهداشت باغملک به ادامه بررسی مصوبات پرداخت وهرکدام از ادارات مربوطه پاسخگوی چرایی اجرا نشدن ان مصوبه شدند.

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , , , ,

 

,

, , , , ,

 

,

خبــرنگــار:رضـا برون

, خبــرنگــار:رضـا برون, خبــرنگــار:رضـا برون, خبــرنگــار:رضـا برون]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه