اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان باغملک در جمع خبرنگاران؛

بیمارستان باغملک با وجود فرسودگی بیش از دو برابر ظرفیت بیمار می پذیرد/ بزودی کلنگ ساخت درمانگاه جدید زده میشود

بیمارستان باغملک با وجود فرسودگی بیش از دو برابر ظرفیت بیمار می پذیرد/ بزودی کلنگ ساخت درمانگاه جدید زده میشود
شهریاری با بیان اینکه با بهره برداری بیمارستان جدید حدود ۹۰ درصد مشکلات این حوزه حل می شود گفت: کمبود فضا در بیمارستان کنونی باغملک از جمله مشکلات حوزه درمان است به طوری که در این بیمارستان ۵۳ تختخوابی گاهی در روز ۱۲۴ نفر بستری می شود که این بیش از دو برابر گنجایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز،نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس شبکه بهداشت و درمان باغملک در محل این اداره برگزار شد که در این گفتگو دکتر شهریاری با بیان مشکلات حوزه بهداشت و درمان خواستار ایجاد بستر فرهنگ سازی در برخورد با کمبودها شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , باغملک نیوز,

دکتر شهریاری کمبود فضای فیزیکی را از مهمترین علل مشکلات حوزه درمان دانست و عنوان کرد: شهرستان باغملک محدودیت هایی مانند کمبود فضای فیزیکی بهداشتی دارد ، بستری که باید استاندار باشد ولی فعلا این بستر را نداریم و باید با فضای موجود بسازیم تا بستری فراهم شود که بتوانیم موثر باشیم .

,

وی با بیان اینکه با بهره برداری بیمارستان جدید حدود ۹۰ درصد مشکلات این حوزه حل می شود گفت: کمبود فضا در بیمارستان کنونی باغملک از جمله مشکلات حوزه درمان  است به طوری که در این بیمارستان ۵۳ تختخوابی گاهی در روز ۱۲۴ نفر بستری می شود که این بیش از دو برابر گنجایش است و باوجود اینکه فرسوده است بیش از حد توان بیمار می پذیرد .

,

وی ضمن گلایه از فرهنگ برخی شهروندان در مراکز درمان بیان کرد: فرهنگ طوری شده هر بیماری که به اورژانس مراجعه می کند ۵۰ همراه دارد آیا با این وضعیت پرسنل نگهبانی و کادر درمانی می توانند جوابگو باشند یا به بیمار رسیدگی کنند.

,

دکتر شهریاری افزود : کمبود نیروی انسانی داریم و در این مدت  تخت های اورژانس را افزایش دادیم  ولی جوابگوی جمعیت ۱۲۰ هزار نفری نیست اصحاب رسانه بعنوان بازوان شبکه بهداشت و درمان می توانند در جهت فرهنگ سازی اطلاع رسانی کنند تا بهتر ارائه خدمات شود و ماهم در بهداشت و درمان رسالت خود را انجام می دهیم هر چند که پرسنل بیش از حد توان کار می کنند.

,

وی با اشاره به شلوغی اورژانس گفت :  اولین چیزی ست که همه می بینند شلوغی اورژانس بیمارستان است ما کمبود پزشک نداریم ولی به علت شرایط فرهنگی حاکم بر شهر پزشک های بومی کمتر رغبت دارند در اورژانس باشند چون انتظارات بیش از حد و خطاها بیشتر است و تامین پزشک اورژانس سخت ترین کار است ولی با تلاش سه پزشک اورژانس برای ایام عید تامین کردیم .

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان باغملک اذعان داشت : پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی که بعلت تنگ نظری تعطیل شد و تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با پیگیری های فراوان در این ۹ ماه به ۶۷ درصد رسید یعنی ۳۹ درصد افزایش پیشرفت داشتیم.

,

وی افزود : در بدو ورود گفتم درمانگاه تخصصی هیچ شباهتی  به درمانگاه ندارد لذا ساخت درمانگاه جدید را پیگیری کردیم و اکنون با پیشرفت خوبی روبرو شد فوریتهای پزشکی شهرستان دو آمبولانس داشتیم ولی اکنون دو آمبولانس نو تهیه شد که شرایط  آی سی یو را دارد.

,

دکتر شهریاری بیان کرد: تجهیزاتی پزشکی مانند سی تی اسکن ، ام آر آی و … نداریم و باعث می شود بیماران را به اهواز انتقال دهیم همچنین کمبود نیروی انسانی درفوریتهای پزشکی داریم که در حال پیگیری هستیم.

,

وی با بیان اینکه این رسالت بر گردن اصحاب رسانه است که فرهنگ سازی کنند گفت: من متاسفم که برخی مسئولین مشکلات فرهنگی را بیشتر می کنند و مصر می شوند چون مسئول هستند برای عیادت وارد بخش شوند در صورتیکه  ساعت ملاقات مشخص است.

,

وی تصریح کرد: مجوز تخریب درمانگاه بعد از ۷ سال گرفته شد در همین ۲۰ روز کلنگ زنی وساخت درمانگاه شماره یک آغاز می شود .

,

دکتر شهریاری بیان کرد : در درمانگاه شماره یک ، صیدون ، میداوود و قلعه تل یک پزشک و تزریقات درمکان بیماران سرپایی مستقر کردیم تا از شلوغی های ایجاد شده در اورژانس کاسته شود و شهروندان می توانند به درمانگاه ها مراجعه کنند.

,

وی افزود: کارهای خوب انجام شد ولی نقص و کمبود وجود دارد بهترین کاری که  کردیم این بود که همه را همدل کردم برای مردم کار کنند .

,

شهریاری در پایان عنوان کرد:فرصت شغلی  و آرامش من در اهواز بهتر بود ولی باعث افتخار است که در این شهر هستم و انتظار تشکر از هیچ کسی را ندارم با وجود اینکه تخریب و هجمه ها زیاد است ولی اهمیتی نمی دهم و در راستای رضای خدا به مردم خدمت می کنم ، نقدها را می پذیرم اصحاب رسانه هم انتقاد سازنده کنند که کمک کند به مردم نه اینکه دید مردم در همین بحران بدتر شوند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه