اخبار داغ

کارگران نورپلاست پیام:

چرخ تولید می‌چرخد اما حقوقی پرداخت نمی‌شود/ مدیر شرکت می‌گوید مشکلات مربوط به مدیریت قبلی است ربطی به من ندارد

چرخ تولید می‌چرخد اما حقوقی پرداخت نمی‌شود/ مدیر شرکت می‌گوید مشکلات مربوط به مدیریت قبلی است ربطی به من ندارد
یکی از کارگران گفت: هر کدام از کارگران بیش از 30 میلیون تومان طلب دارند، وضعیت به گونه‌ای است که 3 ماه کار می‌کنیم و یک ما حقوق می‌گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها در استان قزوین با رشد قارچ گونه اعتراضات و مشکلات کارگری مواجه هستیم که نسبت به حقوق‌های عقب افتاده خود و عدم دریافت حقوق معترض هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , شاخص، , این روزها در استان قزوین با رشد قارچ گونه اعتراضات و مشکلات کارگری مواجه هستیم که نسبت به حقوق‌های عقب افتاده خود و عدم دریافت حقوق معترض هستند.,

با توجه به روزهای آخر سال و قرار گرفتن در آستانه شب عید نیز مشکلات معیشتی و اقتصادی این قشر از جامعه دوچندان می‌شود به طوری که توانایی تامین مخارج و هزینه‌های زندگی خود را ندارند.

,

شرکت نورپلاست پیام یکی دیگر از واحدهای تولیدی است که کارگران آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و نسبت به وضعیت خود ناراضی هستند، کارگران این شرکت طی تماس‌ با پایگاه خبری شاخص نیوز، خواستار انعکاس و رساندن سخنانشان به گوش مسوولان شدند.

,

, , ,

مدیریت جدید مشکلات کارگران را بر عهده نمی‌گیرد

, مدیریت جدید مشکلات کارگران را بر عهده نمی‌گیرد, مدیریت جدید مشکلات کارگران را بر عهده نمی‌گیرد,

یکی از این کارگرها اظهار کرد: مدیریت شرکت از سال ۹۳ شروع به عدم پرداخت حق بیمه، ۳ ماه حقوق و عیدی کارگران کرد به طوری که ما هنوز بخشی از حقوق سال ۹۴ و یک ماه عیدی خود را دریافت نکرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه از سال گذشته مدیریت شرکت تغییر کرده است، ادامه داد: مدیر جدید هم مشکلات موجود را بر عهده نگرفته و می‌گوید؛ معوقات کارگران به من مربوط نمی‌شود.

,

این کارگر اضافه کرد: مدیریت جدید قول مساعد داد تا بیمه‌ها و حقوق ما را به موقع پرداخت کند اما این آقا هم از زمانی که سکان شرکت را در دست گرفته حقوق‌ها را ۵ ماه عقب انداخته و بیمه هم پرداخت نکرده است.

,

وی ابراز کرد: با توجه به عدم پرداخت بیمه متاسفانه اگر کارگر از شرکت بیرون بیاید حتی نمی‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند درواقع کاری کرده‌اند که مجبور به کار اجباری بدون هیچ حقوق مزایایی باشیم یعنی کارفرما به کارگرانی که قصد ترک محل کار را دارند عدم نیاز نمی‌دهد تا بتواند از بیمه بیکاری استفاده کند.

,

, , ,

کسی پاسخگوی معضلات ما نیست

, کسی پاسخگوی معضلات ما نیست, کسی پاسخگوی معضلات ما نیست,

کارگر شرکت نورپلاست پیام توضیح داد: حدود ۸ نفر از پرسنل به مراجع قضائی شکایت کرده و بعد از ۶ ماه حقوق خود را به صورت چک دریافت کردند که آن هم معلوم نیست نقد شود.

,

این کارگر با بیان اینکه همراه با سنوات و حقوق ۳۲ میلیون تومان از شرکت طلب دارم، افزود: حدود ۹ ماه حقوق و یک ماه عیدی به صورت معوقه داریم و تا کنون فقط حقوق آبان‌ماه را دریافت کرده‌ایم و این در حالی است که شرکت کار و تولید دارد.

,

وی بیان کرد: هر بار که اعتراض می‌کنیم وعده می‌دهند که به کار ادامه دهید تا ۶ ماه دیگر حقوق‌هایتان را پرداخت می‌کنیم اما بعد از موعد مقرر باز هم سر خانه اول هستیم، به دادگستری و فرمانداری هم مراجعه کرده‌ایم اما موضوع حل نشده است و کسی هم نیست که به وضعیت ما رسیدگی کند.

,

یکی دیگر از کارگرها که سابقه ۱۰ ساله در این شرکت را  دارد، گفت: به صورت مقطعی مدیریت تغییر می‌یابد و کم کاری‌های مدیریت قبلی را بر عهده نمی‌گیرند.

,

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگری باید به گوش مسوولین برسد، تصریح کرد: کسی پاسخگوی معضلات ما نیست پس باید به کجا پناه ببریم؟

,

, , ,

۳ ماه کار می‌کنیم و یک ما حقوق می‌گیریم

, ۳ ماه کار می‌کنیم و یک ما حقوق می‌گیریم, ۳ ماه کار می‌کنیم و یک ما حقوق می‌گیریم,

این کارگر یادآور شد: تا کنون ۲۰ مورد شکایت و توقیف اموال از این شرکت صورت گرفته است و هر کدام از کارگران بیش از ۳۰ میلیون تومان طلب دارند، وضعیت به گونه‌ای است که ۳ ماه کار می‌کنیم و یک ما حقوق می‌گیریم.

,

کارگر شرکت نورپلاست پیام ادامه داد: از مردادماه به ما گفتند که از این پس تمام حقوق‌هایتان را به موقع و سر ماه پرداخت می‌کنیم اما ظاهرا چنین اتفاقی نیفتاد و الان که شب عید است و ما بلاتکلیف مانده‌ایم.

,

وی اذعان داشت: همه ما مشکلات زیادی داریم و به واسطه عدم درآمد زیر بار بدهکاری رفته‌ایم و نتوانسته‌ایم اقساط بانک‌ها، اجاره بهاء و هزار خرج دیگر را بپردازیم.

,

این کارگر توضیح داد: تا جایی که اطلاع داریم این شرکت به ارگان‌های زیادی همچون بیمه و دارایی بدهکار بوده و صاحب اصلی شرکت فراری است و در انگلیس به سر می‌برد.

,

کلیه کارگران شرکت نورپلاست پیام با مشکلات حقوق‌های معوقه و مشکلات معیشتی مواجه بوده و خواستا رسیدگی مسوولان استان به وضعیت آن‌ها شدند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه