اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

استان البرز 13 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری دارد/ مشاغل خانگی باید گسترش داده شود

استان البرز 13 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری دارد/ مشاغل خانگی باید گسترش داده شود
اسماعیل خلیلی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان البرز کاهش پیدا کرده اند که این نشان دهنده افزایش اشتغال است و اگر بخواهیم این روند به شکل خوب ادامه پیدا کند باید مشاغل خانگی را گسترش و رونق دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اسماعیل خلیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتر1" گفت: بیمه بیکاری استان البرز از سال 92 تاکنون از 14 هزار و 861 به 11 هزار و 781 نفر رسیده که نشان دهنده کاهش مقرری بگیران و افزایش اشتغال در استان است.


وی افزود: تراز اشتغال در استان البرز مثبت است و نرخ بیکاری در استان در بهار 95، 13.9 بوده است که با مقایسه با تابستان سال قبل و نرخ 12.5 وضعیت بهتری دارد و همین مسئله موجب افزایش مشارکت و امید در جامعه کوچک ما همگام با کل کشور بوده است.

خلیلی با بیان اینکه در سال گذشته استان البرز 3 هزار و 500 نفر کاهش بیمه بیکاری داشتیم اظهار داشت: برنامه های خوبی را تلاش کردیم در حوزه اقتصاد به انجام برسانیم و یکی از این کارها رونق دادن و ترویج پرداختن افراد به مشاغل خانگی است که البته این میزان باید بیشتر شده و  در بین همه افراد جامعه گسترش پیدا کند تا هم بیکاری از بین رفته و هم تولید ملی رشد یابد.

وی ادامه داد: در استان البرز حدودا 13 هزار نفر بیمه بیکاری می گیرند و در سال گذشته افراد بیکار به 24 موسسه خصوصی مورد تایید وزارت کار نزدیک به محل سکونت مراجعه کرده و تحت مشاوره ای شغلی قرار گرفتند، این افراد لازم نبود که مدارک خود را به اداره کار مراجه ببرند، در خصوص کسانی که بالای 50 سال سن دارند نیز به صورت الکترونیکی کارهای مربوط به بیمه بیکاری را انجام دادند، این افراد 40 تا 45 روز زمان دارند تا برای حقوق مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: کسانی که زیر 50 سال هستند و هرچه سن پایین تر باشد آمادگی به کار بیشتری وجود دارد طی زمان کمتری به موسسه های خصوصی فرستاده می شوند تا برایشان کار پیدا شود یا اینکه به فنی حرفه ای برای مهارت آموزی فرستاده می شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مهارت آموزی مسئله بسیار مهمی است که متأسفانه نادیده گرفته می شود و توجه نمی کنیم که بیشترین جنبه مشکلات بیکاری ما همین نداشتن مهارت است واکثر مواقع با مشاورهای شغلی می توان افراد را روانه بازار کار کرد.


وی در پایان افزود: از سال 80 بازاریابی برای شغل بروزرسانی شده و با مصوبه مجلس و وزیران که تصویب شد ما اکنون در استان البرز 24 موسسه شغلی مجزا و فعال داریم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتر1" ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه