اخبار داغ

اوکراین 5 بانک روسیه را تحریم کرد

اوکراین 5 بانک روسیه را تحریم کرد
رئیس‌جمهوری اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه 5 بانک روسی که در اوکراین فعالیت دارند وضع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین تحریم‌هایی را علیه 5 بانک روسیه که با سرمایه دولت این کشور در اوکراین فعالیت می‌کردند، وضع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این تحریم‌ها پس از آن نهایی شد که شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین روز گذشته آن ها را تصویب کرده بودند.

,

بر اساس این گزارش، تحریم‌های جدید به مدت یک سال علیه «اسبربانک» یا همان «بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه»، «وی اس بانک»، «پرامین وست بانک»، «وی تی بی بانک» و «بی ام بانک» اعمال می‌شود.

,

این تحریم‌ها شامل محدودیت در برداشت سرمایه و خارج کردن آن از اوکراین و همچنین پرداخت سود، بازپرداخت سپرده‌ها و وام‌های بین‌بانکی، تأمین سرمایه از حساب‌های مربوطه از بدهی‌های جانبی و همچنین توزیع سرمایه و سود حاصله در این 5 بانک می‌شود.

,

در عین حال، طبق اعلام بانک ملی اوکراین، این محدودیت‌ها انجام عملیات بانکی و معاملات بانکی میان شهروندان اوکراینی و شرکایشان که در این بانک‌ها حساب دارند را منع نمی‌کند.

,

تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از سال 2014 میلادی آغاز شده و با جدایی شبه جزیره کریمه در همه‌پرسی انجام شده از اوکراین و الحاق آن به روسیه شدت گرفته است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه