اخبار داغ

واکنش بازار به افزایش نرخ بهره در آمریکا

واکنش بازار به افزایش نرخ بهره در آمریکا
با افزایش اندک نرخ بهره در آمریکا طلا افزایشی شد و بازارهای بورس آسیا، اروپا و آمریکا همه سبزپوش شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 3.9 دلار افزایش نسبت به روز گذشته،‌ هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت 1223 دلار و 60 سنت معامله شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت 1223 دلار و 20 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1229 دلار و 80 سنت معامله شد. 

,

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 4.2 دلار و نسبت به یک سال گذشته 38.5 دلار با کاهش همراه شد. 

,

در سایر فلزات گرانبها هم نقره با 7 سنت افزایش به قیمت 17.4 دلار معامله شد.پلاتینوم و پالادیوم هم همچنین افزایش 5 و 7 دلار داشتند، فلز رادیوم نسبت به روز گذشته ثابت بود. 

,

خبرگزاری رویترز در باره تحلیل بازارهای جهانی نوشت؛ بانک مرکزی آمریکا بعد از دو روز جلسات نفس‌گیر بالاخره تصمیم گرفت نرخ بهره را در این کشور 0.25 درصد افزایش دهد. 

,

پیش از این نرخ بهره در آمریکا 0.5 تا 0.75 درصد بود و با تصمیم دیشب بانک مرکزی آمریکا بین 0.75 و 1 درصد خواهد بود. 

,

پیش از این تحلیلگران معتقد بودند در صورت افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت طلا به شدت افت خواهد کرد اما امروز شاهد افزایش طلا در بازارهای جهانی هستیم. 

,

کارشناسان می‌گویند آنچنان که تصور می‌رفت، میزان افزایش نرخ بهره در آمریکا معنی‌دار و قابل توجه نبود و افزایش جزئی نرخ بهره نتوانست سرمایه‌گذاران را از سمت فلز جذاب طلا جدا سازد. 

,

براساس گزارش رویترز، افزایش اندک نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای جهانی را سبزپوش کرد، به طوری که در بازارهای سهام آمریکا شاخص‌های اجیا، اسن‌اندپی و نزدک افزایش‌هایی تا 112 درصد داشتند. 

,

در اروپا هم شاخص های استاک، کامادکس و FTSE افزایش‌هایی تا 120 درصد را تجربه کردند و همچنین در بازارهای بورس آسیا شاخص‌های نیکی، هنگ‌سنگ، اس‌اندپی رشد قابل توجهی را تجربه کردند. 

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه