اخبار داغ

دولت ملزم به حمایت از «راهیان‌نور» شد

دولت ملزم به حمایت از «راهیان‌نور» شد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار بر اساس ماده 79 برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به حمایت از اردوهای زیارتی و راهیان‌نور کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دفاع مقدس «محمدمهدی زاهدی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با  اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته مجلس شورای اسلامی در خصوص اردوی معنوی راهیان‌نور اظهار داشت: برای اولین بار در طول دوران پس از دفاع مقدس و آغاز راهیان‌نور ما امسال در برنامه ششم توسعه حکمی را تهیه کردیم که در آن دولت مکلف شده است تا از راهیان‌نور حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیار این اردوها قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: این کار برای اولین بار توسط بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. در ماده 79 برنامه ششم توسعه که موضوع آموزش علمی، آموزش عالی و آموزش فناوری در آن مطرح است در ماده 79 و شماره چهار از بند الف آورده‌ایم که توسعه و تسهیل سفرهای فرهنگی دانش‌آموزی به ویژه اردوهای زیارتی و راهیان‌نور انجام شود.
,
 
,
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌ما ابتدا در این سند آورده‌ایم که دولت مکلف است این فعالیت‌ها را انجام دهد. بنابراین، این 2 متن که در صدر ماده 79 برنامه ششم توسعه است دولت را برای ایجاد تحول در نظام آموزش این اقدامات را انجام دهد.
,
 
,
زاهدی با تاکید بر اهمیت حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: یکی از تکلیف‌هایی که برعهده دولت گذاشته شده است توسعه و تسهیل اردوهای راهیان‌نور است. 

وی گفت: وقتی دانش‌آموز، دانشجو، جوان و حتی افراد مُسن در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند و از مناطق مختلف بازدید به عمل می‌آورند و راویان روایت‌های دفاع مقدس را درباره شهدا، نحوه مقاومت رزمندگان،‌ عرفان، ایثار و معنویاتی که آن‌ها داشته‌اند بیان می‌کنند یک تحول درونی و معنوی در بین دانش‌آموز و جوان ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ نتیجه اردوهای راهیان‌نور تربیت نسل انقلابی تراز انقلاب خواهد بود. نسلی که با وجود تمام کاستی‌ها آرمانخواه و انقلابی پا در عرصه‌های نبرد می‌گذارد. نسلی که برای دفاع از اسلام مرز جغرافیایی قائل نمی‌شود و هرکجا احساس وظیفه کند وارد عمل می‌شود.
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه