اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

برخی از بدحجابی های موجود ناشی از تبلیغات صدا و سیما است/برجام تجربه تلخ سال 95 بود

برخی از بدحجابی های موجود ناشی از تبلیغات صدا و سیما است/برجام تجربه تلخ سال 95 بود
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در آخرین خطبه های نماز جمعه سال 95 به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

برخی از بدحجابی های موجود ناشی از تبلیغات صدا و سیما است

, برخی از بدحجابی های موجود ناشی از تبلیغات صدا و سیما است,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با تاکید بر لزوم هوشیاری مومنان در خصوص پدیده نفاق در جامعه گفت: نفاق به دو دسته اعتقادی و اخلاقی تقسیم می شود که خطر نفاق اخلاقی بیش از نفاق اعتقادی جامعه مومنان را تهدید می کند.

,

امام جمعه سمنان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای نفاق اخلاقی 3 نشانه عنوان کرده است اظهار کرد: دروغگویی، خیانت در امانت و خلف وعده از نشانه های افرادی است که گرفتار نفاق اخلاقی هستند.

,

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرارسیدن سال نو و همزمانی آن با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: همزمان شدن بهار طبیعت با ولادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به فال نیک می گیریم و امیدواریم سال جدید را با اخلاقی فاطمی آغاز کنیم.

,

شاهچراغی به لزوم رعایت اخلاق نیکو در جامعه اشاره کرد و افزود: پدران و مادران با فرزندان و فرزندان با والدین خود رفتار حسنه و اسلامی داشته باشند و خانه را به فضایی همراه با آرامش و نشاط تبدیل کنند.

,

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه همه باید به بیانات نوروزی رهبر فرزانه انقلاب توجه داشته باشند گفت: با توجه به درپیش بودن انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید منتظر رهنمودهای ایشان در خصوص معیارهای نامزد اصلح باشیم و آنرا مدنظر قرار دهیم.

,

وی تاکید کرد: همه باید با برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات سال آینده، میدان رقابت را به فرصتی برای همدلی و وحدت در کشور تبدیل کنیم.

,

شاهچراغی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه سمنان با اشاره به استفاده رسانه ملی از بانوان برای تبلیغ کالا گفت: چه لزومی دارد که از بانوان برای تبلیغ اجناس استفاده شود در شرایطی که ممکن است پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد؟

,

امام جمعه سمنان ادامه داد: مگر زنان را برای تبلیغ پودر رختشویی و روغن درست کرده اند که سیمای ملی از آنها برای تبلیغ اجناس استفاده می کند؟

,

وی با انتقاد از نصب تصاویر زنان در قبرستان های سمنان گفت: مگر اینجا تهران است که برای پیدا کردن قبر مرده ها نیاز به نصب تصویر زنان باشد؟

,

شاهچراغی تصریح کرد: صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه برعهده دارد و باید موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرد چراکه متاسفانه برخی از بدحجابی های موجود در جامعه ناشی از این اقدامات است.

,

خطیب جمعه سمنان همچنین به قرار داشتن استان سمنان در مسیر زائران امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: مردم مهمان نواز استان سمنان می توانند با برخورد مناسب با زوار رضوی در ثواب زیارت آنها سهیم شوند.

,

برجام تجربه تلخ سال 95 بود

, برجام تجربه تلخ سال 95 بود,

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: الگو گرفتن از حضرت فاطمه(س) مهمترین پیام روز زن است.

,

وی فرا رسیدن سال نو و عید نوروز را نیز تبریک گفت و تصریح کرد: در دعای یا مقلب القلوب که در لحظه تحویل سال می خوانیم بیشتر تفکر کنیم چرا که درس زیادی برای همه ما دارد.

,

خطیب جمعه مهدیشهر بهترین حال برای تحویل سال را آشتی انسان با خدا و مردم دانست و افزود: از طبیعت درس بگیریم که نو می شود و از خشکی و بی رمقی رو به سرسبزی می رود.

,

بارانی با اشاره به فراز و نشیب های سال 95، بیان کرد: دو سال است که مقام معظم رهبری سال را با تعابیر همراه با اقتصاد مقاومتی نامگذاری می کنند تا در خروج از رکود و گرانی اتفاقی بیفتد و مردم تحول اقتصادی را حس کنند.

,

وی اضافه کرد: امام خامنه ای این مسئله را بارها به مسئولان نظام گوشزد کردند که همه سیاست های نظام باید بر پایه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد اما از عملکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی علی رغم اقداماتی که شده هنوز رضایت کامل ندارند و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

,

امام جمعه مهدیشهر، برجام را تجربه تلخ سال عنوان کرد و ادامه داد: در برجام هر چه کوتاه آمدیم آمریکایی ها کوتاه نیامدند و تجربه بدعهدی آمریکا را پشت سر گذاشتیم که همه باید از این تجربه تلخ درس بگیرند.

,

بارانی برخورد دو قطار در سمنان که باعث از دست دادن تعدادی از هم وطنانمان شد و حادثه پلاسکو که شهادت آتش نشان هایمان را رقم زد را از دیگر اتفاقات تلخ سال 95 مطرح کرد.

,

وی با بیان اینکه در عرصه مقاومت سالی پربار و خوب را داشتیم، افزود: پیروزی رزمندگان مقاومت در حلب و فتح این شهر استراتژیک و آزادسازی هایی که در سوریه رقم خورد و همچنین حماسه مردم در 22 بهمن از اتفاقات خوب سال و افتخارات ما بود.

,

خطیب جمعه مهدیشهر همچنین به دیدار امام خامنه ای با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: پیاده کردن تدریجی دستورات اسلام در جامعه، دوری از اشرافی گری، احساس سیادت فرهنگی و اعتماد به مردم از مهمترین نکاتی بود که رهبری در این دیدار مطرح کردند.

,

مجلس باید در جهت خدمت به مردم و محرومین حرکت کند

, مجلس باید در جهت خدمت به مردم و محرومین حرکت کند,

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 95 مجلس را راس امور دانست وگفت: مجلس باید در جهت خدمت به مردم و محرومین حرکت کند و خدمت با شعار نیست بلکه برخلاف خواسته های نفس عمل کردن است نه اینکه حقوق 24 میلیونی تصویب شود و بعد با فشار افکار عمومی مصوبه را پس بگیرد.

,

وی با بیان اینکه اگر چه انتقاداتی مثل بقیه دولت ها از دولت تدبیر وامید بخصوص  در امر اقتصاد ومعیشت مردم است، گفت: باید از موضع گیری رئیس جمهور در برابر آمریکا که انتخابات ایران را زیر سوال برد، گفت انتخابات ایران آزاد وسالم است شما به فکر انتخابات خودتان باشید که مورد انتقاد دوطرف واقع شد.

,

به گفته صفائی پور؛ وحدت و همدلی و پیروی از ولایت فقیه، حضور حداکثری، حرکت براساس قانون، رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی کاندیداها وطرفداران از جمله محورهایی است که باید به آن در انتخابات پیش رو توجه شود.

,

امام جمعه میامی افزود: مشخص نیست چه کسی کاندیدا است چه اصولگرا وچه اصلاح طلب باید دید چه کسی انقلابی و خدمتگزار و در خط رهبری است.

,

وی همچنین راه تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه نکرن به سرمایه های خارجی و  تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست.

,

صفائی پور ضمن قدردانی از برگزاری یادواره شهدای شهرستان ابراز داشت:  باید همواره از شهدا و خانواده مکرم آنان قدردانی و برای زنده نگهداشتن پیام شهدا تلاش کرد.

,

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور تنها سفر تفریحی نیست، افزود: اردوی راهیان نور یک کار فرهنگی ودینی مقدس است که موجب  آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت وجهاد است.

,

وی در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)و روز زن گفت: جامعه سعادتمند، مادران و زنان را مکرم وگرامی می دارند و اگر زنان به سمت حجاب ، عفاف و تقوی حرکت کنند جامعه احساس کرامت و به سمت اعتماد سوق پیدا می کند.

,

پیشرفت کشور دشمن را به تکاپو واداشته است

, پیشرفت کشور دشمن را به تکاپو واداشته است,

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دستاورد  و پیشرفت های جوانان کشور به خصوص در حوزه دفاعی ترس و لرز را برتن پوچ دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به رهبری آمریکا و اسرائیل می اندازد.

,

امام جمعه گرمسار به حوادث تلخ و شیرین سال 95  اشاره کردو افزود: حماسه های ملت ایران در صحنه هایی همچون راهپیمایی22 بهمن  برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی از پایبندی به آرمان های والای انقلاب ثبت نمود و  فوت آیت الله هاشمی، شهادت آتش نشانان پلاسکو و  حوادث  ریلی کشورما تلخ ترین حوادث سال 95 بود که باعث ناراحتی های عمیق ملت شد .

,

مهدی نژاد در ادامه به صله رحم و آشتی و رفع هر گونه  قهر و دوری به عنوان شاخصه های مهم نوروز اشاره کردو اظهارداشت: از ایام نوروز در جهت صیقل دادن روح  و روان و استفاده از ظرفیت های دید و بازدید و احترام به جایگاه خانواده استفاده نمایید .

,

 وی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) افزود: جایگاه زنان و دختران در دین اسلام بسیار ویژه و مهم است و ایجاد و حفظ آرامش خانواده با رکن مادر و زن کامل  می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه