اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

ضرورت کنار گذاشتن افکار فمینیستی و گام برداشتن در راستای دیدگاه اسلام/اقتصاد کشور از سال 92 تا کنون تغییر چشمگیری نداشته است/احسن الحال خدمت به خدا و بندگانش است

ضرورت کنار گذاشتن افکار فمینیستی و گام برداشتن در راستای دیدگاه اسلام/اقتصاد کشور از سال 92 تا کنون تغییر چشمگیری نداشته است/احسن الحال خدمت به خدا و بندگانش است
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

 

,

امام جمعه موقت کرمان :ضرورت کنار گذاشتن افکار فمینیستی و گام برداشتن در راستای دیدگاه اسلام

, امام جمعه موقت کرمان :ضرورت کنار گذاشتن افکار فمینیستی و گام برداشتن در راستای دیدگاه اسلام,

 

,

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در آئین آخرین نماز جمعه کرمان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س)  بسیار سخت بوده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید و ما تنها به بیان گوشه‌ای از آن دریای عظیم می‌پردازیم.

,

وی با اشاره به اینکه بقاء ذریه پیامبر از نسل حضرت زهرا(س)  محقق شده است گفت: نه تنها نامگذاری آن حضرت از سوی خداوند انجام شده است بلکه القاب زیادی را که نشان از شخصیت والای ایشان است پیامبر(ص) در شان آن حضرت بیان کرده است.

,

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه از سوی خداوند بارها برای ایشان هدایایی فرستاده شده است گفت: حب و بغض آن حضرت واسطه قبولی ایمان اشخاص است و مقام ایشان را جز پیامبر(ص) کسی درک نکرده است.

,

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که نشان از شخصیت آن حضرت است گفت: فاطمه(س) پاره تن پیامبر(ص) بوده و احادیث زیادی از رسول‌الله(ص) درباره ایشان بیان شده است.

,

عربپور با بیان اینکه نه تنها شیعه که اهل سنت نیز احادیث زیادی را در کتب خود در شان حضرت فاطمه(س) دارند گفت: آن حضرت صاحب مصحفی هستند که در دست امامان ما بوده و امروز نیز نزد امام زمان(عج) است.

,

وی با تاکید بر اهمیت تقوا در زندگی گفت: دوری از گناه تقوای انسان را زیاد کرده و انسان را سعادتمند می‌کند.

,

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه در هفته گذشته روز گرامیداشت شهید را پشت سر گذاشتیم گفت: هر چه که داریم بواسطه وجود شهداء و جانفشانی‌های آنان است.

,

وی با اشاره به اینکه بانوان جامعه ما باید بدانند که نامگذاری روز میلاد حضرت زهرا(س) به نام زن مسئولیت آنان را بیشتر می‌کند خاطر نشان کرد: راه زهرا راه تقوا، عفت، پاکدامنی، علم، مبارزه با ستم و ستمگری، مربی‌گری، تربیت فرزندان و حفظ بنیان خانواده در همه جهات بود و زنان با الگو گرفتن از راه ایشان، به سعادت و رستگاری می‌رسند.

,

عربپور با بیان اینکه در شان زنان ما نیست که با وضعیت نامناسب در جامعه حضور یابند تصریح کرد: حفظ حریم و شخصیت والای بانوان در جامعه در درجه اول مسئولیت یک زن شیعه و مسلمانان است.

,

وی با اشاره به اینکه غرب نگاه مادی و منفعت‌طلبانه به زن دارد گفت: غرب تنها شعار آزادی زنان سر می‌دهد و در عمل به زن نگاه ابزاری داشته و با آزادی دادن بی‌جا به زن در جهت منافع خود، آن از بهره مادی، اقتصادی و جنسی می‌برد.

,

امام جمعه موقت کرمان نگاه اسلام به زن را نگاه متعالی برشمرد و گف: زن و مرد در پیشگاه خداوند فرقی ندارد مگر آنان که با تقواترند.

,

وی با بیان اینکه زن در اسلام کرامت و شرافت دارد گفت: باید تفکرات فمنیستی و غربی را کنار گذاشت و دراستای دیدگاه اسلام نسبت به زن قدم برداشت.

,

عربپور با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامعی که دم از آزادی زنان می‌زنند برده‌فروشی نوین زنان صورت می‌گیرد گفت: اسلام بر خلاف جوامع غربی رشد و ارتقاء علمی زنان را مورد اهمیت قرار می‌دهد.

,

وی با اشاره به جایگاه پدر و مادر گفت: تکریم جایگاه پدر و مادر مخصوص یک روز نیست و هر زمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

,

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به وجود احادیثی از ائمه در مورد صحه گذاشتن بر عید نوروز گفت: آئین خوب این عید از دیدگاه اسلام نیز مورد تاکید است.

,

وی با تاکید بر اینکه بهار نمایش قیامت است گفت: آمدن بهار باید تلنگری برای ما باشد و از آن درس معاد بگیریم.

,

عربپور با تاکید بر اینکه در این ایام به فکر دیگر خانواده‌ها نیز باشیم گفت: در این ایام عده‌ای با تشکیل ستاد نوروزی سعی در فراهم کردن ایام و روزهای خوبی برای ما هستند که جای تقدیر دارد.

,

وی با اشاره به لزوم برگزاری این اعیاد در شان و جایگاه واقعی خود گفت: رعایت شئونات اسلامی، بهره گرفتن از معنویت شهدا در لحظه تحویل سال و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این روزها سالی پر برکت و همراه با سلامت و سعادت را برای ما رقم خواهد زد.

,

امام جمعه طغرالجرد کوهبنان:برجام تجربه بد عهدی آمریکا بود

, امام جمعه طغرالجرد کوهبنان:برجام تجربه بد عهدی آمریکا بود,

حجت الاسلام و المسلمین جعفری امام جمعه بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن  تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه  به تفسیر سوره مبارکه کوثر پرداخت و بیان داشت : کوثر یعنی خیر کثیر و در ازای این خیر کثیر ترویج فرهنگ نماز یکی از وظایف اصلی مسلمانان است. چرا که خدا در سوره کوثر از  پیامبر گرامی اسلام می خواهد که به واسطه عطای کوثر نماز به پا دارد و شتر قربانی کند.

,

وی ادامه داد :این درخواست خدا نشان از این دارد که وقتی خداوند تبارک و تعالی به شما نعمتی می دهد شما باید به واسطه ی این نعمت شکرگذار باشید  و نماز به پا داریم و قربانی کنیم  و در آیه پایانی سوره کوثر خداوند دشمنان پیامبر و اسلام را ابتر می نامند و این نقطه مقابل کوثر و خیر کثیر است .

,

امام جمعه طغرالجرد در ابتدای خطبه دوم با تبریک روز زن از تلاش و مجاهدت های زنان جامعه اسلامی در همه عرصه ها تقدیر و تشکر کرد و به  زنان و دختران توصیه کرد حضرت زهراء سلام الله علیها بهترین الگو برای شماست.

,

وی در ادامه ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را نیز تبریک گفت و اشاره کرد : راه نجات جامعه اسلامی تبعیت از فرامین و فرمایشان امام (ره) است .

,

تبریک پیشاپیش عید نوروز از دیگر تهنیت هایی بود که خطیب جمعه طغرالجرد به آن پرداخت و در این راستا خاطرنشان کرد : عید نوروز بر اساس روایات به عنوان عید ظهور امام زمان (عج ) معرفی شده است و پرداختن به خود در ظاهر و باطن از اعمال این روز بزرگ است .

,

حجت السلام جعفری ضمن تقدیر تشکر از خیرین و کمیته امداد به واسطه رسیدگی به قشر محروم جامعه تصریح کرد  : یکی از کارهایی که می توان در ایام نوروز به آن پرداخت صله رحم و تکریم بزرگتر ها و احترام به کوچکتر هاست و دلجویی فقرا و نیازمندان است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان حضرت آیت الله جنتی در آخرین جلسه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: ایشان فرمودند : نظارت بر انتخابات شورای های شهر حساب و کتاب ندارد و از این مورد به عنوان یک مصیبت یاد کردند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم که باید خیلی جدی تر به دور از دسته بندی های حزبی و فامیلی وارد این عرصه مهم شد و طوری نشود که خدایی نکرده انسان از اصل خودش فاصله بگیرد .

,

شیخ مرتضی جعفری گفت : باید فتنه گران را شناخت و عامل نفوذی دشمن تلقی کرد مردم ایران با فتنه گران قهرند و آشتی هم ندارند کسانی که در روز عاشورا در سال ۸۸ پرچم سیدالشهداء را به آتش کشیدند مردم با آنها اصلاً آشتی ندارند اما برخی با به کار بردن عباراتی چون آشتی ملی سعی دارند این لکه ننگ را بپوشنانند و کم کم این افراد فتنه گر را در مدیریت های کلان کشور وارد کنند. که با وجود مقام معظم رهبری و عمارهای این نظام  هر نقشه ای که دشمنان این انقلاب بکشند نقش بر آب می شود.

,

وی افزود : در سالی که پشت سر گذاشتیم عبرتهایی نیز داشتیم یکی از این عبرت ها برجام بود  و این تجربه که دشمن ما بد عهد است و آمریکا پیمان شکن است و با وجود گذشت بیش از نه ماه از پایان برجام اما چیزی در زندگی مردم تغییر نکرده است .اگر ما توانستیم  مذاکره کنیم به واسطه ایستادگی مردم بوده است .

,

خطیب جمعه طغرالجرد متذکر شد : صادرات چند برابر نفت افتخاری ندارد ما باید اقتصاد خود را مقاوم کنیم با تولید داخلی در برابر جبهه اقتصادی دشمن ایستادگی کنیم ما اگر در هسته ای پیروزی داشتیم اگر به چرخه کامل سوخت هسته ای رسیدیم ، به واسطه ایستادگی بوده است ، ما تحرححیم را زمانی که شکستیم که  دانشمندان ما در عرصه علمی به این پیروزی ها رسیدند.

,

 

,

امام جمعه رودبار جنوب:بر اساس آموزه های دینی نباید به برجام دل بست/اقتصاد کشور از سال 92 تا کنون تغییر چشمگیری نداشته است

, امام جمعه رودبار جنوب:بر اساس آموزه های دینی نباید به برجام دل بست/اقتصاد کشور از سال 92 تا کنون تغییر چشمگیری نداشته است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)اظهارداشت: زنان سبک زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.
وی ادامه داد:  خدا محوری بیش از هر چیز در زندگی حضرت زهرا(س)به چشم می خورد بخاطر اینکه تمام کارهای را که بی بی دو عام انجام می دادند ملاک آن رضای خداوند متعال بود.
حجت الاسلام گروهی با بیان اینکه تمام وسایل زندگی را زن باید  تهیه کند هیچ ریشه ای در دین ما ندارد ،گفت: سبک زندگی دختران ما باید مثل حضرت زهرا(س)باشد ولی الان دختر عروس کردن برای خانواده ها یک مصیبت شده است تهیه جهیزیه هیچ ریشه ای در دین ما ندارد.
وی  به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در رابطه با اقتصاد ضعف نشان دادیم و دشمن هم در این مسأله درس ما را خواند و تمام فشارهای خود را روی مسائل اقتصادی گذاشت.

,
,
,
,

خطیب جمعه رودبارجنوب خاطرنشان کرد: مساله اقتصاد ریشه اسلامی و شرعی دارد و در روایات بسیار به آن تأکید شده است که نگاهتان به داخل باشد نه به خارج و به تولیدات داخلی خود دلخوش باشید.
وی اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالاها را بالا ببرند که باعث رغبت مصرف مردم شود چون کالای بی کیفیت شهروندان را به مصرف کالای خارجی سوق می دهد.

,
,

امام جمعه رودبارجنوب عنوان کرد:  توجه به دسترنج بیگانه باعث وابستگی به آنها می شود اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم باید هیچ امیدی به خارج نداشته باشیم.

,

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی نباید به برجام دل بست چون بیگانه بر اساس منفعت خود پیمان می بندد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا فرمودند که به مسأله برجام خوشبین نیستند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبارجنوب اظهار داشت:  ما باید از دشمن قطع امید کنیم وتوانایی های خود را باور کنیم و تفکرمان این باشد که "ما می توانیم"و بهتر از بیگانگان می توانیم روی پای خود بایستیم و در تمامی عرصه ها پیشرفت کنیم دشمن عصبانی شده است و لذا دلیلی ندارد که ما منتظر دستاورد برجام باشیم.

,
,

وی گفت:  مسئولان باید طوری عمل می کردند که مردم آثار اقتصاد مقاومتی را در زندگی خود احساس کنند و تمامی اقدامات در عرصه اقتصاد مقاومتی باید اثر گذار باشد.
امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه یکی از وعده های دولت یازدهم در ابتدای کار این بود که در طی 100روز تحول اقتصادی بوجود می آورد،گفت:  عمر این دولت رو به پایان است ولی ما در مسأله اقتصادی تحول آن چنانی مشاهده نکردیم و در شهرستان رودبارجنوب نیز با توجه به آمار بیکاری جوانان هیچ تحول اقتصادی رخ نداده است.
گروهی با بیان اینکه در شهرستانهای قلعه گنج و رودبارجنوب برای رفع محرومیت  بنیاد مستضعفان وقرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ورود پیدا کرده اند،گفت: در جنوب کرمان فقر خیلی بالاست و باتوجه به اینکه سال 95رو به پایان است ماهنوز نتوانستیم یک چیز ملموس  در رابطه با شعار سال در این شهرستانها مشاهده کنیم.
امام جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: یکی از حرفهای را که  رئیس جمهور در ابتدای کار خود زد این بود که وضع مردم خوب شود که نیازی به  یارانه نداشته باشند اما اگر یارانه را قطع کنند بعضی از مردم از گرسنگی می میرند.
حجت الاسلام گروهی خواستار شد: عید نوروز است قطعا میهمانان نوروزی به شهرستان رودبارسفر می کنند لذا همه نهادها آنچه که برایشان ممکن است انجام دهند تا میهمانان با خاطره خوشی از این شهر برگردند.
وی در پایان افزود: مسئولین اداره راه تمام تلاش خود را برای بازگشایی محور رودبار-مظفرآباد –کهنوج بگذارند چرا که این مسیر بیش از یکماه است که مسدود است ورفت و آمد مردم  به  سختی صورت می پذیرد.

,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه رفسنجان:احسن الحال خدمت به خدا و بندگانش است

, امام جمعه رفسنجان:احسن الحال خدمت به خدا و بندگانش است,

 

,

 

,

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های آخرین نماز جمعه شهر رفسنجان در سال 95 ضمن تبریک سالروز میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این حضرت در تربیت فرزندان سرامد زنان روزگار بود ایشان الگو و اسوه ای بی نظیر برای زنان مسلمان در جوامع اسلامی است.
وی افزود: میلاد باسعادت فرزند ان حضرت امام خمینی که با تاسی از مادر بزرگوارشان زندگی ساده ای داشتند را تبریک می گوییم.
وی ادامه داد: امام زندگی ساده داشتند اما در انجام وظیفه با ایمان و بااقتدار و شهامت بود و این روز را به عنوان روز زن بر تمام زنان عالم تبریگ میگوییم.
وی به نوروز اشاره و بیان کرد: نوروز روزی است که باید در ان پرستش خداوند را ارتقا دهیم, در این روز خورشید برای اولین بار طلوع کرد و در این روز جبراییل بر پیامبر نازل شد.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: در این روز حضرت ابراهیم بتها را شکست و در این روز همچنین پیامبر گرامی اسلام امام علی را بلند کرد تا بتهای قریش را در هم بشکند.
وی ادامه داد: دراین روز باید از  خداوند بخواهیم که حال درونی مارا به بهترین شکل متحول و دگرگون سازد.
وی گفت: به فرمایش امام راحل احسن الحال در دعای سال تحویل به معنای  خدمت به خدا و بندگانش است.
وی در بخش دیگر از سخنانش به مسافرتها در نوروز اشاره و بیان کرد: ضروری است که مردم در جاده ها به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه و انها را رعایت کنند در غیر اینصورت بروز حوادث جنبه خودکشی دارد.
وی افزود: کاهش اسیبها و تلفات جاده ای در رفسنجان موجب خرسندی است اما باید این امار به صفر برسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

رمضانی پور گفت: مسئولان نظام باید جلوی گرانفروشی در بازار را بگیرند اینکه افرادی به جرم ارزانفروشی جریمه می شوند  کاری نادرست است زیرا ارزانفروشی در همه قرنها و همیشه مورد پسند بوده و دولت باید دستهای گرانی و مافیای گرانی را قطع کند.
امام جمعه ادامه داد: مسئولان بدانند که از جیب مردم خبر ندارید رهبر انقلاب اسلامی به واسطه افرادی که در بین مردم دارند مسایل را به مسئولان گوشزد می کنند و دایم میفرمایند باید دغدغه معیشت مردم حل شود.
وی به برجام اشاره و اظهار داشت: برجام باید تحریمها را حذف و پولهای بلوکه شده در بانکهای خارجی به ایران برمیگشت اما این اتفاق نیفتاد و علاوه بر ان در یکی از بانکهای المان پولهای حاصل از فروش نفت ایران ذخیره است که نه تنها اینها را به ایران ارسال نمیکنند بلکه اخیرا اعلام کردند که هزینه نگهداری این پولها را هم از ایران می خواهند.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: در ایران اقتصاد انگونه که باید کارامد نبود و مسئولان امار غلط ارایه می دهند این رشد اقتصادی را مسئولان اعلام می کنند وجود ندارد مردم رشد اقتصادی باید در سفره های مردم شاهد باشد اما نیست .
وی ادامه داد: وعده هایی که به مردم در راستای رفع مشکلات معیشتی داده شد عمل نشد.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: تا انتخابات دوماه مانده و مسئولان در این مدت می توانند اعمال شایسته برای مردمی که در همه صحنه ها حضور دارند و صاحبان نظام هستند انجام دهند.
وی یاد و خاطر ایت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظان, امام جمعه فقید رفسنجان, حجت الاسلام عباس پورمحمدی و دیگر افراد موثر نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

امام جمعه بردسیر:مسئولین فکر معیشت و بیکاری مردم باشند 

, امام جمعه بردسیر:مسئولین فکر معیشت و بیکاری مردم باشند ,

 

,

حجه الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان بردسیر در جمع نمازگزاران جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا و ولادت امام خمینی و حلول سال جدید به نماز گزاران محترم اضعان داشت: الگو قرار دادن زندگی حضرت زهرا در همه موارد مانند حمایت از ولایت و تربیت فرزندان و.. باید مدنظر خانواده ها و مردم قرار گیرد.
وی افزود: اسلام چیزهایی که با عقل و فطرت انسانهاسازگار باشد موافق است مانند عید نوروز و بعضی از  سنت های  خوب که درآن رعایت می شود مانند دید وبازدید و صله رحم و نظافت  وتوجه به دعای پر معنای موقع سال تحویل، قلوب انسان نیز بایدمانند طبیعت مورد تحول قرار بگیرند و ما هم همگام با بهار در رفتار کردار و اخلاق و گفتار عوض شویم و در همه موارد در خدمت اسلام باشیم.

,
,

امام جمعه بردسیر گفت:مسئولین کشور نسبت به مشکلات مردم از جمله مشکلات معیشتی بیکاری تورم گرانی باید  بیشتر کار کنند ودر موضوع اقتصاد مقاومتی همت گمارند.
وی اظهار داشت: توجه به استعدادهای جوانان کشور و استفاده از جوانان با فکر باید مورد تاکید مسئولین باشد.
میثم تارم در ادامه افزود: رهبری در مورد برجام فرمودند من به مذاکرات خوش بین نیستم وامریکا بد عهد است و راه حل مشکلات رعایت و تاکید بر اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین توصیه ای بر تولیدات داخلی و با کیفیت و  استفاده مردم از کالاهای ایرانی و عدم واردات اجناس بی کیفیت از طرف مسئولین کرد.
امام جمعه بردسیر اذعان داشت: اهمیت قرار دادن موضوع انتخابات در سال آینده و رفع مشکلات مردم باید از طرف مسئولین  در جایگاه ویژه ای قرار گیرد.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه