اخبار داغ

چه عواملی امنیت پایدار را در ایران پدید آورده اند؟

ایران جزیره ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه

ایران جزیره ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه
سالهاست که خاورمیانه با واژه ی "آرامش" بیگانه است.اکثر کشورهای منطقه،با ناامنی و بعضاً کشتارهای وحشیانه دست و پنجه نرم میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج، سالهاست که خاورمیانه با واژه ی "آرامش" بیگانه است.اکثر کشورهای منطقه،با ناامنی و بعضاً کشتارهای وحشیانه دست و پنجه نرم میکنند.

سوریه به سرزمنی برای جنگهای نیابتی بدل شده است.عراق و مردمان عراق سالهاست روی خوش امنیت را ندیده اند،لبنان همیشه در آماده باش بسر می برد و پاکستان به بشکه باروت می ماند.افغانستان گمشده ای به نام آرامش دارد و مصر بازگشت نظامیان را تجربه میکند.

میادین ترکیه به محلی برای صف آرایی موافقان و مخالفان بدل شده و دست آخر عربستان که جنگ پیدا و پنهان قدرت در ان معادلات را برهم خواهد زد.

تنها کشوری که در منطقه پر تلاطم خاورمیانه ثبات و آرامش خود را حفظ کرده و به تعبیری به جزیره ثبات منطقه تبدیل شده است ایران اسلامی است.

نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی در توصیف شرایط خاورمیانه می نویسد: "عراق در حال فروپاشی است و سوریه در شعله‌های آتش جنگی که زبانه می‌کشد، می‌سوزد. پاکستان در آستانه افتادن در پرتگاه آشوب و هرج‌و‌مرج قرار دارد، شبه نظامیان طالبان در افغانستان در حال قدرت گرفتن هستند‌ و لیبی تجزیه شده است، خاندان "آل سعود" به خاطر آغاز جنگ و درگیری بر سر این‌که چه کسی جانشین "ملک عبدالله" پادشاه عربستان می‌شود و تاج و تخت را در دست می‌گیرد بی‌ثبات است. در حالی که ناآرامی‌ها و جنگ و درگیری‌ها سراسر منطقه خاورمیانه را فرا گرفته، ایران مانند جزیره‌ای با ثبات و مانند کوهی محکم و استوار در سر جای خود ایستاده است."

بی گمان این ثبات و اقتدار را عواملی بوجود آورده اند که ضروری است در تک تک آن عوامل و مولفه ها تامل کرد و بیش از پیش هم در شناخت و هم در تقویت آن مولفه ها کوشید.

عامل مهم و غیر قابل انکاری که دوست و دشمن بر آن صحه میگذارند وجود رهبری آگاه به شرایط زمان و بصیر است که همواره با دوراندیشی ، کیاست و درایت کشور را از گزند دشمنان مصون داشته است.

"بزرگترین بلایی که مستقیم و غیرمستقیم در این دویست سال دوران استعمار بر سر ملت های شرق و به خصوص ملت های اسلامی آمده همین مرعوب شدن و عقب نشینی کردن در مقابل تبلیغات و هجمه های غرب است"

جمله فوق فرازی است از یکی از سخنرانی های حضرت آیه الله خامنه ای که با همین تز کشور را از جنگها و فتنه های دشمن رهانیده و انرا به ساحل امن رسانده اند.

کشور ما بر اساس همین ایستادگی و مرعوب نشدن در مقابل دشمن کشور را ایمن از تهدیدها و تهاجمات غرب نموده است.

کافی است همین مقوله مرعوب نشدن در مقابل دشمن را در برهه زمانی فتنه 88 تعریف و تفسیر نماییم.اگر رهبر جامعه و به تبع آن مردمان جامعه در مقابل زیاده خواهی برخی کاندیداها که آشکارا از حمایت غرب برخوردار بودند مرعوب می شد و پای غرب به تحولات ایران باز می گردید،آیا حوادثی همچون حوادث امروز منطقه در ان متصور نبود؟

ولایت فقیه همواره کشور را از آفتها و جنگها مصون داشته است و این سخن نه یک ادعا که اعتراف دشمن است.

تنها کافی است مروری بر اظهارات برخی از شخصیتها و رسانه های دشمنان انقلاب بیندازیم .

1 - سایت روزنت که یکی از ترمینال های همکاری گروهک های اپوزیسیون به شمار می رود و علی الدوام علیه رهبر انقلاب عقده گشایی می کند، در ایام پس فنته 88 از اپوزیسیون خواست سیاست ورزی و تدبیر را از آیت الله خامنه ای یاد بگیرند.
 
2 - ابوالحسن بنی‌صدر، نیز در همان ایام در گفت و گو با آبزرور گفت: اگر ایشان [امام خمینی(ره)] زنده بودند، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفتند.

3-موسسه کارنگی با انتشار مطلبی راجع به رهبر انقلاب آورده است: آقای خامنه ای عمیقا باور دارد سازش در برابر فشار نتیجه معکوس می دهد و به افزایش اعمال فشار منجر می شود.

4-روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» : بدون شک آیت الله خامنه ای اکنون رهبری بی نظیر برای "محور مقاومت" علیه ایالات متحده آمریکا، غرب، اسرائیل و همپیمانانشان در خاورمیانه به شمار می رود که با دیگر رهبران غیر قابل مقایسه است.

5- رایس وزیر خارجه اسبق امریکا:رهبر ایران می تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهنها، با صرف بیشترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند،با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.

6-نتانیاهو در مصاحبه با نیویورکر، می گوید؛به هر سو می نگرم، خمینی و خامنه ای را می بینم که پشت مرزهای اسرائیل(!)خیمه زده اند.

جملات فوق تنها نمونه ای از اعتراف برخی از شخصیتها و رسانه ها در تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب در تامین امنیت ایران است.

البته امنیت امروز ایران عوامل دیگری نیز دارد که هوشمندی و بصیرت و همراهی مردم از مهمترین عوامل و مولفه هاست.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در توصیف ملت بصیر ایران و در دیدار با مردم قم فرمود:ملت ایران توانست همه این شرایط اعم از ایمان راسخ، بصیرت، اقدام و ایستادگی را فراهم کند زیرا راهنمای صادق و ماهری همچون امام خمینی (ره) داشت که فقیهی آگاه به مسائل جهان، بریده از مطامع و منافع مادی شخصی و آگاه به کتاب و سنت بود.

در کنار عوامل فوق الذکر،نقش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در تامین امنیت کشور غیر قابل انکار می باشد.

امروز توان اطلاعاتی و نظامی ایران،کشورمان را در تراز بسیار بالایی از امنیت و دفاع نظامی قرار داده است.

البته طبیعی است دشمن بیکار ننشسته است و تمام توان خود را بکار گرفته است تا این امنیت را بشکند.برنامه های مختلفی نیز در دستور کار قرار داده اند.

سیاست دشمن در منطقه متمرکز بر جنگ داخلی است و از این رو باید همه هوشیاری خود را حفظ نمایند چه مسئولین و چه مردم .

رهبر انقلاب روز شنبه در دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر در همین زمینه فرمودند:مستکبران جهان که از امام و انقلاب و ملت ایران متنفرند دست از حیله ها و توطئه های خود بر نمی دارند به همین علت ملت و مسئولان باید کاملاً هوشیار و مراقب باشند.ایشان با اشاره به حوادث منطقه تأکید کردند: دشمنان اسلام امروز بر روی ایجاد جنگهای داخلی میان ملتها سرمایه گذاری کرده اند تا مردم را با عناوین قومی و مذهبی به جان یکدیگر بیاندازند.

موخره:جمهوری اسلامی ایران امروز جزیره ثبات در منطقه ی پر آشوب خاورمیانه است ایرانی که شاه به پشتوانه امریکا به آن می بالید اما سالهاست که ایران به برکت خون شهیدان و پایداری مردم و هدایتهای رهبری الهی جزیره ثبات منطقه است.

باید همه ی ما اعم از مردم ، مسئولین و رسانه ها شاکر این امنیت پایدار باشیم هم در قول و هم در فعل.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/




 

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه