اخبار داغ

بازار داغ عید در دل شغل های پر رونق در کُردستان

بازار داغ عید در دل شغل های پر رونق در کُردستان
شب های عید اوج کار و شلوغی برخی از حرفه ها است و اوضاع بعضی دیگر عیدها کساد می شود تا به حال فکر کرده اید این روز ها نان چه کسی در روغن است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، عید نوروز دارای قدمتی بس کهن است. جشن سال نو، که ما آن را نوروز می‌نامیم، آری نزدیک نوروز است همه مشغول نونوار شدن. این روزها بسیار شاهد رونق بازار کالاها و خدمات در بازار هستیم. در این میان مشاغل خدماتی در ماه پایانی سال رونق بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند و فعالان این صنوف سرشان حسابی شلوغ می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,


هر چه به ایام عید نزدیک تر می شویم بوی شکوفه های در راه بیشتر به مشام می رسد، بسیاری از مشاغل مانند شیرینی پزی، خیاطی و آرایشگری به رونق افتاده است به حدی که باید ساعت ها برای جواب متصدی منتظر ماند و این جنب و جوش ها حس زیبای زندگی را در انسان تداعی می بخشد.

,
,


شب های عید اوج کار و شلوغی برخی از حرفه ها است و اوضاع بعضی دیگر عیدها کساد می شود تا به حال فکر کرده اید این روز ها نان چه کسی در روغن است؟

,
,


همین که صحبت از بازار شب عید می شود خیلی ها به فکر شیرینی فروش ها و آجیل و خشکبار فروشی ها می افتند. انصافا هم بازار خوبی است برای آن ها اگر چه این روزها مشاهدات ما از کسادی اوضاع آجیل و خشکبار فروشی ها خبر می دهد اما خداروشکر در کل اوضاعشان بر وفق مراد است.

,
,

, ,


بازار خوراکی ها
از آنجا که بازار دید و بازدیدهای ایام نوروز به خصوص در خانه بزرگترهای فامیل را نمی‌توان نادیده گرفت بنابراین معمولا خرید خوراکی‌های شب عید به نوعی برای پرکردن یخچال و فریزر منزل صورت می‌گیرد گرچه میوه‌معمولا به صورت روزانه یا هفتگی متناسب با نیاز منزل تهیه می‌شود و شیرینی ها معمولا در سفره ی کردستانی ها مشهود است  و همه در آستانه عید و البته روزهای آغازین نوروز به فکر هستند تا جلوی میهمانشان میوه درشت و خوب بگذارند تا مهمانوازی و آبروداری کنند.

,
, بازار خوراکی ها,
,


میوه فروشها و شیرینی فروشی ها از آن صنف هایی هستند که در طول سال کسب و کارشان خوب و در روهای سال نو کسب و کارشان بهتر است.

,
,


 لذا به سراغ یکی از شیرینی فروشان سطح شهر سنندج رفتیم .

,
,

, ,


سلمان احمدی یکی از پیشکسوتان شیرینی پزی در سنندج می گوید: خدا رو شکر راضی هستیم،البته هنوز برای خرید های شب عید زود است اما ما در حال تدارک هستیم تا انشاالله مشتری ها راضی باشند. ماتجربه شلوغی و مدیریت خرید های زیاد را سالهاست که داریم و امسال هم از تجربیاتمان برای جلب رضایت مشتری استفاده خواهیم کرد.

,
,


از او پرسیدم شلوغ ترین روزهای این اواخر مغازه شما مربوط به چه روزی است ؟

,
,


وی گفت: خدا را شکر کیفیت شیرینی های ما به شکلی است که در اغلب ایام سال مشتری های خوبی داریم اما روزهای آخر نوروز شلوغی دیگری دارد. مشتری ها تا چندین متر خارج از مغازه صف بسته بودند و خوشبختانه حتی یک نفر هم دست خالی از مغازه نرفت اگرچه ما خیلی سختی کشیدیم و البته مشتری ها هم معطل شدند اما ما همه تلاشمان را کردیم که همه شاد و راضی باشند.

,
,

, ,


خیاطی ها
غوغایی در شهر برپاست. جنب‌وجوش مردم چندین برابر شده است. همه در فکر انجام کارهای عقب مانده یکساله‌شان هستند. بازار خرید داغ است. صدای دست‌فروشان از جای جای خیابان شنیده می‌شود.

,
, خیاطی ها,
,


بدون تردید هنوز حس خوش پوشیدن لباس نوی شب عید که والدین برایمان تهیه کرده ‌بودند را به خاطر داریم، احساسی که همین امروز و با وجود زندگی ماشینی هنوز هم در دل وجان کودکان و فرزندان‌ماست.

,
,


خیاطی ها از جمله مشاغلی است که به دلیل دوخت لباس های زنانه و مردانه همچنین لباس عروس و داماد از رونق خاصی برخوردار است و وقت سرخوراندن هم ندارند .

,
,


اسعد نادری در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل می گوید: خوشبختانه نوروز هر سال به دلیل خرید پارچه های لباس کردی درآمد ما نیز بالاتر رفته است هر چند که حرفه خیاطی یک شغل پردرآمد اما مشکل است ولی اساس کار خیاطی مهارت ودقت است که در این ایام باید لباس های زیبا و نو و عالی تحویل مردم دهیم .

,
,

, ,


کارگران خدماتی شهرداری
کارگران خدماتی شهرداری؛ قشری زحمت کش و بی ادعا که شاید تصور کاری که آنها برای ما انجام می دهند برای خیلی از ما ها سخت و غیر قابل تصور باشد.

,
, کارگران خدماتی شهرداری,
,


کارکنان حمل و نقل شهری،‌اتوبوسرانی،‌تاکسیرانی و ... هم هستند که مثل همیشه سر کارند،‌معلوم است که این روزها با شلوغی خیابان ها آنها هم سر شلوغی های مخصوص به خود را دارند ..

,
,


از علی آقا کارگر خدمات شهری شهرداری سنندج  پرسیدم خوشحالی که داریم به فصل بهار نزدیک میشیم؟ جواب داد” آره همه خوشحالن منم از خوشحالی مردم و به شکرانه اینکه هنوز زنده ام و میتونم بهار زیبایی که خداوند به ما هدیه داده رو ببینم، میتونم برای خانوادم کار کنم و روزی حلال ببرم خونه خوشحال هستم.

,
,

, ,


رستوران ها و اغذیه فروشی ها
بیشتر رستوران های نزدیک مراکز خرید این روزها به برکت خرید های نوروزی بازار شلوغی دارند و البته از این امر گلایه ای هم ندارند. بعضی ها هم که همیشه سرشان شلوغ بوده این روزها بدون رزرو نمی توان واردشان شد.

,
, رستوران ها و اغذیه فروشی ها,
,


برای بعضی ها هم عید و غیر عید ندارد آسمان خدا برای این ها همیشه یک رنگ است، کلید ساز ها، فروشگاه های خدمات کامپیوتری، سوپرمارکت ها و...

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه