اخبار داغ

به مناسبت هفته زن و روز مادر؛

حجت الاسلام سرلک:چندسال است که از سایه پر مهر مادر محروم هستم

حجت الاسلام سرلک:چندسال است که از سایه پر مهر مادر محروم هستم
سرلک گفت: از همسرم تقاضا می کنم که حتمأ حرمت، قِداست و عظمت مادر را همان گونه که تاکنون حفظ کرده است بیش از گذشته حفظ کنند چون هیچ چیزی به گرد پای این عظمت روحی نمی رسد و تجلیل من از ایشان در واقع این است که مادر باش و مادر بمان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلماً ارزش انسانها یکسان نیست، بعضی ها از مقربترین فرشتگان الهی برترند، و بعضی دیگر از درنده ترین حیوانات پائین تر، و بر اساس معرفی قرآن و اسلام آنچه به یک انسان ارزش می دهد،«علم ، ایمان و تقوی و ملکات فاضله انسانی است»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این که گفته می شود فاطمه (س) یا سایر حضرات معصومان (ع) الگوی همگان هستند، به این معنا نیست که باید فاطمه (س) یا علی (ع) بشوی، بلکه هدف «فاطمه وار بودن و فاطمه گونه زیستن» است.

,

به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه (س) و روز گرامیداشت مقام زن و مادر سایت خبری زنان قم، گفتگویی کوتاهی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سرلک، روحانی نام آشنای فعال در عرصه جوانان و کارشناس صدا و سیما داشته است که صحبت هایش همیشه طرفداران زیادی دارد و در ادامه می خوانیم.

, سایت خبری زنان قم، , سایت خبری زنان قم، , سایت خبری زنان قم,

 

,

زنان قم- شاخصه های مادران به عنوان الگوی موفق چه می باشد؟

, زنان قم-, زنان قم-,

سرلک- حضرت زهرا (س) می فرمایند بهشت زیر پای مادران است، زیرا مادران بدلیل ظرفیت روحی که خداوند متعال به آن ها داده است می توانند هر انسانی ،از جمله فرزندان و همسرشان را از جهنم های گوناگون اضطراب ، بهم ریختگی ، بی اخلاقی و بد اخلاقی نجات بدهند.

, سرلک-, سرلک-,

مهمترین ویژگی یک مادر تراز اسلام عبارت است از، مادری دل آرام، غم گسار که با فداکاری ها و رابطه ی صمیمانه و عمیق خود با همسرش می تواند پناهگاه عاطفی فرزندانش باشد و فرزندان نیز در سایه چنین مادری از خشونت ها ،پرخاشگری ها و بهم ریختگی ها طبعأ و عملأ نجات پیدا می کنند.

,

وی افزود: دل آرام بودن مادران مهمترین ویژگی آن ها است و این اتفاق نمی افتد مگر این که یک خانم، ایمان بزرگی را کسب کرده و در سایه ذکر خدا به آرامش و اطمینان رسیده باشد.

,

یک خانم مؤمن شخصی است که رابطه گرم و صمیمانه اش با خدا او را به پاکی، نزاهت و قدسیّت می رساند و از رابطه های محکم و آسمانی خود سرشار می شود ، در واقع مانند حضرت زهرا (س) اهل عبادت، ذکر ، تقوا و رعایت دستورات الهی می باشد که این ویژگی بسیار مهمی است و در کنار آن ویژگی هایی مانند زندگی، همسرداری و کدبانویی به معنای وسیع کلمه، جزء اوصاف مهم او هستند.

,

زنان قم- ولایت مداری و ولایت پذیری حضرت زهرا (س) جهت الگوگیری زنان، چگونه بوده است؟

, زنان قم- , زنان قم- ,

سرلک- حضرت زهرا (س) به دلیل این که یگانه دختر و یادگار پیامبر (ص) بودند جایگاه ویژه ای داشتند و توانستند این عظمت بی نظیر را که نشأت گرفته از تقوا و بندگی ناب خداوند متعال بود در قالب دفاع از ولایت و ولیِّ خودشان متجلّی کنند.

, سرلک- , سرلک- ,

وی ادامه داد: ولایت پذیری حضرت زهرا (س) در مورد امیرالمؤمنین (ع) به گونه ای بود که در برابر ایشان هیچ گونه شکایتی نمی کردند و همه خواسته های حضرت علی (ع) را در عرصه های گوناگون تأمین می کردند، حتی آن زمانی که دشمنان امیرالمؤنین(ع) در ایام بیماری حضرت زهرا (س) تقاضای ملاقات داشتند چون حضرت فاطمه (س) متوجه شدند که نظر حضرت علی (ع) هم این است ملاقات انجام شود، ایشان هم پذیرفتند و به امیرالمؤمنین (ع) عرض کردند این خانه، خانه تو است و من هم کنیز تو هستم، و آن چه که تو تصمیم می گیری همان ملاک قرار خواهد گرفت.

,

حجت الاسلام سرلک افزود: معتقدم که حضرت زهرا (س) همه تلاش خود را در دفاع از امیرالمؤمنین (ع) انجام دادند ،حتی وقتی که متوجه شدند که دیگر این دفاع ها جوابگوی بصیرت افزایی مردم نخواهد بود ،برای خودشان آرزوی مرگ می کردند و در پایان با نوع شهادت و قبر مخفی خود عَلَم دفاع از ولایت را زمین نگذاشتند ،و جای این پرسش را برای افکار جهانیان باقی گذاشتند که اگر به گفته دشمنان، در حق آن بانوی با کرامت و امیرالمومنین (ع) ظلمی در کار نبوده است پس چرا باید قبر ایشان تاکنون مخفی مانده باشد؟

,

بنابراین حضرت زهرا (س) با بیان عملی  خود به دفاع از مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) رفتند و واقعیت این است که جریان ظلم را به یک محاصره هوشمندانه ی تاریخی کشاندند، محاصره ای که تا قیام قیامت از حصر خارج نخواهد شد که شاهدیم به دنبال آن جریان، واقعه عاشورای امام حسین (ع) انجام شد که در واقع از همان نهضت فاطمی الگو می گرفت.

,

 وی گفت: آن چه که مشخص است، حضرت زهرا (س) اولین سنگربان دفاع از ولایت هستند و ایشان این سنگر را به گونه ای مؤثر طراحی کردند که جریان توحید و خداشناسی، توانسته در طول تاریخ بهره های فراوانی را از این نوع مبارزه به دست بیاورد و بدون تردید حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت پیش قراول ( جلودار) این حرکت جهادی هستند ، که در امتداد این حرکت دقیقأ دختر ایشان حضرت زینب (س) هم در کربلا  در مواجه با حضرت ابا عبدالله (ع) به منصه ظهور گذاشتند.

,

زنان قم- به نظر شما بهترین تقدیری که جوانان و فرزندان می توانند از مادرانشان به دور از تجملات و هدایای مادی انجام بدهند ، چه می باشد؟

, زنان قم-, زنان قم-,

سرلک- بهترین تجلیل این است که انسان برای مادرش فرزندی صالح باشد و فرزند صالح فرزندی است که در مسیر بندگی خدا باشد.

, سرلک-, سرلک-,

این بهترین تجلیل عملی است که می توان ذکر کرد و طبعأ ابراز ارادت و تواضع و فروتنی به محضر مادران در آشکار و پنهان هم ،جنبه ی حزبی و تجلیل واقعی است.

,

دست مادر و گاهی پای مادر را بوسیدن و این که در برابر او تواضع و خواسته های او را تأمین کردن و انجام امورات زندگی مادر را به دوش کشیدن ، همگی از جمله جلوه های قدردانی است که انجام دادن آن به نفع خود فرزند می باشد.

,

زنان قم- مادر شما در قید حیات هستند؟

, زنان قم-, زنان قم-,

سرلک- خیر، متأسفانه چند سالی است که محروم از سایه پر مهر و آرام بخش مادر هستم.

, سرلک-, سرلک-,

زنان قم- اگر بخواهید در جمله از همسرتان در جایگاه یک مادر و همسر تجلیل کنید چه خواهید گفت؟

, زنان قم-, زنان قم-,

سرلک- از همسرم تقاضا می کنم که حتمأ حرمت، قِداست و عظمت مادر را همان گونه که تاکنون حفظ کرده است بیش از گذشته حفظ کنند چون هیچ چیزی به گَرد پای این عظمت روحی نمی رسد و تجلیل من از ایشان در واقع این است که مادر باش و مادر بمان.

, سرلک-, سرلک-,

 

,

گفتگو از موحده سادات اسلامی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه