اخبار داغ

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه تاکید کرد

ضرورت کوتاه کردن سایه تسهیلات گران قیمت از سر تولید/ بهبود فضای کسب و کار بر خصوصی سازی مقدم است

ضرورت کوتاه کردن سایه تسهیلات گران قیمت از سر تولید/ بهبود فضای کسب و کار بر خصوصی سازی مقدم است
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه برضرورت کوتاه کردن سایه تسهیلات گران قیمت از سر تولید و تولید کنندگان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،در پاسخ به این سئوال که به نظر شما فضای کسب و کار وتولید در سطح داخلی و بین المللی به چه صورت خواهد بود؟،اظهار داشت: با توجه به شکل گیری برجام و با وجود شیطنت های دشمنان به نظر می رسد در سال 96 با نهایی شدن قراردادهای مختلف از جمله قراردادهای خودروسازان و با اجرایی شدن بخش دیگری از قراردادها از جمله خرید هواپیما و قراردادهای نفتی در سطح بین الملل فضای  گرایش به سرمایه گذاری در کشورمان افزایش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار, موج رسا;,  ،در پاسخ به این سئوال که به نظر شما فضای کسب و کار وتولید در سطح داخلی و بین المللی به چه صورت خواهد بود؟،اظهار داشت: با توجه به شکل گیری برجام و با وجود شیطنت های دشمنان به نظر می رسد در سال 96 با نهایی شدن قراردادهای مختلف از جمله قراردادهای خودروسازان و با اجرایی شدن بخش دیگری از قراردادها از جمله خرید هواپیما و قراردادهای نفتی در سطح بین الملل فضای  گرایش به سرمایه گذاری در کشورمان افزایش پیدا کند.,

وی با بیان اینکه البته ثبات وضعیت در سوریه و عراق نیز می تواند فضای کسب و کار را در منطقه رونق ببخشد، تصریح کرد: البته رتبه کسب و کار کشورمان 118 است که بایستی به کاهش این رتبه و تسهیل شرایط ایجاد و توسعه کسب و کارها اقدام کرد.

,

این کارشناس بر ضرورت کوتاه کردن سایه تسهیلات گران قیمت از سر تولید تاکید کرد و افزود: در حالت کلی بهبود فضای کسب و کار بر خصوصی سازی مقدم تر است.

,

محمودی با بیان اینکه بی تردید ایجاد فضای کسب و کار مناسب حضور بخش خصوصی را پر رنگ تر می کند،افزود: در برنامه ششم توسعه هر ساله سرمایه گذاری معادل 24 هزارمیلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به اینکه این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به جز 95 هزارمیلیارد تومانی است که از محل اوراق بدهی بورس اوراق بهادر لحاظ شده است، تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

,

این کارشناس در پاسخ به این سئوال که وضعیت بازارها را در سال 96 چگونه می بینید؟ بیان داشت: بورس به عوامل مختلفی برای رسیدن به رشد نیاز دارد.

,

محمودی با بیان اینکه وضعیت بازارها به عوامل مختلف از جمله ایجاد ارتباط بانکی و شکل گیری قراردادها بستگی دارد، ادامه داد:در مجموع چشم انداز روشنی دارد اما بورس ما گرفتار کمبود نقدینگی شد.

,

وی با بیان اینکه بخشی از کمبود نقدینگی مربوط به رونق بازار اوراق بدهی است،خاطرنشان کرد: دولت اوراق مختلفی را منتشر کرد، برخی از این اوراق سررسید نشده هستندو مربوط به اوراق خزانه بود که در قبال بدهی پیمان کاران دولت پرداخت می شود.

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با بیان اینکه همه این ها باعث شد که بخشی از منابع به سمت این اوراق حرکت کند، اضافه کرد: این اوراق گاهی حدود 25 درصد به صاحبان و خریداران خود سود می دهند.

,

محمودی تصریح کرد: بنابراین گرایش به دریافت سود ثابت افزایش یافت، البته حجم کلی این اوراق کم است اما حجم معاملات آن نسبت به حجم کل اوراق قابل توجه است چراکه در بحث سهام بعضی از حقوقی ها در عرض چند دهه سهام خود را جابجا نمی کنند.

,

وی افزود: امادر اوراق گردش  بسیار بالا است بنابراین منابع بسیاری را درگیر خود می کند، سودهای بالای اوراق و بازار منفی باعث انتقال منابع و تثبیت آنها در اوراق خواهد شد.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: از سویی دیگر صندوق ها ی سرمایه گذاری بانکها و ...که برای دورزدن نرخ سود بانکی بسیار افزایش پیدا کرد، با سودهای بالای 20 درصدی باعث جمع آوری بخش دیگری از منابع شدند.

,

محمودی افزود: خود این صندوق ها نیز خرید اوراق و سپرده گذاری در بانک ها روی آوردند و آنچه مورد بی مهری قرار گرفت بورس بود.

,

وی با اشاره به اینکه اما در سال 96 با توجه به پیش بینی های مثبت شرکت ها و با عنایت به کاهش شدید قیمت سهام و قرارگرفتن در کف قیمتی و قطعیت یافتن قراردادها رشد مناسبی را شاهد خواهیم بود.

,

این کارشناس بیان داشت: می توان به نمایشگاه نفت و گاز در اردیبهشت ماه اشاره کرد که میزان تقاضاها برای شرکت در آن از سوی شرکت های داخلی و خارجی سه برابر سال گذشته  است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه